...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Saatchi przejmuje Interactive Solutions

Saatchi & Saatchi, część Grupy Publicis, trzeciego największego międzynarodowego holdingu komunikacyjnego, ogłosiła dzisiaj akwizycję jednego z czołowych graczy na polskim rynku digital, Interactive Solutions. Agencja połączy się z polskim oddziałem Saatchi, jeszcze silniej wzmacniając ofertę komunikacji zintegrowanej zarówno na polskim rynku, jak i w całej sieci regionu EMEA.

To pierwsza transakcja na tak wielką skalę od złotego okresu polskiej reklamy w latach 90-tych. Również pierwszy raz uznana sieć reklamowa decyduje się na akwizycję polskiej agencji o zasięgu w regionie EMEA, mogącej pochwalić się projektami realizowanymi m.in. w UK, Francji, krajach CE, arabskich, Rosji, krajach bałtyckich, Kazachstanie, Libanie, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Turcji, Włoszech, Szwajcarii, Austrii, Danii, Norwegii, Szwecji, Finlandii.

Założona w 2004 roku Interactive Solutions zatrudnia ponad 160 specjalistów w Warszawie i Poznaniu. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji kompleksowych strategii e-marketingowych, gdzie priorytetem jest zwrot z inwestycji (ROI) przy jednoczesnym wykorzystaniu innowacyjnych technologii.

Z Interactive Solutions współpracujemy od wielu lat. Z radością witam cały zespół w Saatchi & Saatchi – mówi Igor Kaleński, CEO Saatchi & Saatchi Polska. Akwizycja jest realizacją długofalowej strategii. Zbudowaliśmy od podstaw unikatową agencję o zintegrowanych kompetencjach odpowiadającą na potrzeby rynku ery konsumenta. To nie tylko sposób na znaczne zwiększenie atrakcyjności oferty, wartości i pozycji w regionie, ale przede wszystkim narodziny niezwykle kompleksowej i holistycznej oferty, w której DNA zapisana jest integracja. Nasi klienci będą mogli towarzyszyć konsumentom we wszystkich etapach tworzenia relacji z marką w modelu Catch-Connect-Close-Continue – od budowania świadomości, poprzez zaangażowanie, do sprzedaży i obsługi posprzedażowej zorientowanej na lojalizację. Dzisiejszy rynek jest trudny. Klienci wymagają wizji i wyróżników na każdym poziomie od planowania przez działania egzekucyjne. To jak w starej opowieści
o kamieniarzach. Każdy z nich robił dokładnie to samo. Obrabiał kamień. Ale tylko jeden wiedział, że buduje Katedrę. Wszystko jest kwestią perspektywy. W Saatchi zawsze widzimy księżyc, a nie palec, który go wskazuje – dodaje Kaleński.

Digital staje się coraz ważniejszym elementem w pełni zintegrowanego marketing mix. Biorąc pod uwagę nasz wspólny dorobek i wieloletnią pracę dla najbardziej uznanych marek, akwizycja z pewnością przyniesie wiele korzyści i wzmocni przewagę konkurencyjną Saatchi – powiedział Piotr Morkowski, CEO Interactive Solutions, który dołączy do polskiego oddziału Saatchi & Saatchi jako Executive Vice President.

Saatchi & Saatchi silnie inwestuje w obszar digital – przejęcie Interactive Solutions to konsekwentna realizacja strategii tworzenia najsilniejszych agencji o zintegrowanych kompetencjach na każdym lokalnym rynku. W grudniu ubiegłego roku londyńskie biuro Saatchi przejęło Outside Line, a paryski oddział ogłosił akwizycję agencji Duke. Każde z tych przejęć zbliża firmę do realizacji jednego z głównych celów – aplikacji zastrzyku ze skondensowanym hormonem wzrostu dla lokalnego oddziału Saatchi i maksymalnego zwiększenia przychodów w obszarze digital – segmentu rynku o największym potencjale.

Ten krok, to nie tylko tworzenie najsilniejszej zintegrowanej oferty na polskim rynku, ale również inwestycja w firmę, która realizuje międzynarodowe projekty obejmujące zasięgiem cały region EMEA. Ta konkretna akwizycja pozwoli nam wzmocnić ofertę innych biur Saatchi będąc solidną podstawą wzrostu – konkluduje Justin Billingsley, COO Saatchi & Saatchi EMEA.

Działania !S i Saatchi będą integrowane na wielu poziomach – struktury, procesów i oferty, tworząc zupełnie nową jakość, dzięki której projekty 360 nabiorą nowego wymiaru redefiniując pojęcie synergii i holistycznych rozwiązań w marketingu. Szczegóły nowej oferty i bardzo precyzyjny krajobraz po połączeniu zostanie przedstawiony w pierwszym kwartale 2014 roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF