27 polskich firm w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE

27 polskich firm w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE

Brief for Poland / Aktualności

Polskie firmy po raz kolejny zdominowały środkowoeuropejski ranking Deloitte Technology Fast 50 CE. Aż 27 przedsiębiorstw z Polski znalazło się w 14. edycji zestawienia najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej.

-

Wszystkie firmy z głównej kategorii osiągnęły w 2012 roku imponujące przychody, które w sumie wyniosły 714 mln euro. Jednocześnie widać jednak, że przedsiębiorstwa odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego, gdyż średnia dynamika wzrostu przychodów wyraźnie spadła w porównaniu do zeszłego roku - z 1011 proc. do 671 proc.

Polska zdominowała ranking
W całym zestawieniu jest 27 firm z Polski. 22 z nich znalazły się w kategorii głównej - „Technology Fast 50”, pozostałe 5 w podkategorii „Wschodzące Gwiazdy – Rising Stars”. Dwie spółki z głównego rankingu - Goclever oraz Sky.pl, powiększyły swój sukces, kwalifikując się również do „Wielkiej Piątki – Big 5”. Rodzime firmy zajęły w tegorocznej edycji 45 proc. wszystkich miejsc w rankingu.

Drugim krajem pod względem liczebności są Węgry, reprezentowane przez dziewięć przedsiębiorstw - trzy razy mniej niż Polska. Na miejscu trzecim znajdują się ex aequo Rumunia i Czechy. Oba kraje mają po siedem firm w rankingu. Poza tym w zestawieniu swoje miejsce znalazły także przedsiębiorstwa z Chorwacji (4), Słowacji (3), Litwy (2) i Serbii (1).

Lider z Rumuni
Trzeci rok z rzędu liderem rankingu Deloitte Technology Fast 50 została rumuńska spółka z polskimi korzeniami Vola.ro, drugie miejsce przypadło serbskiej firmie Bitgear Wireless Design Services, trzecie krakowskiej spółce Softhis.

Kategoria główna „Technology Fast 50”

Kryteria szczegółowe dla firm w kategorii głównej:
- działa na rynku co najmniej od pięciu lat (brano pod uwagę przychody z lat 2008-2012),
- w rozpatrywanych okresach rocznych osiąga przychody operacyjne nie mniejsze niż 50 tys. euro.


Warszawa i Wrocław brylują
Reprezentanci z Polski, obecni w rankingu pochodzą z całego kraju. Najwięcej (8) pochodzi Warszawy, siedem z Wrocławia. Poznań i Gliwice mają po dwóch reprezentantów. Poza tym mamy również firmy z Krakowa, Białegostoku, Lublina, Radomia, Łodzi, Szczecina, Rzeszowa oraz Gdyni.

Podobnie jak w ubiegłym roku, również w tym ranking został zdominowały przez firmy zajmujące się oprogramowaniem. Stanowią one 58 proc. wszystkich spółek z rankingu głównego, co oznacza wzrost o 3 p.p. w porównaniu z poprzednią edycją.

::

Ranking Deloitte Technology Fast 50 skupia najszybciej rozwijające się środkowoeuropejskie przedsiębiorstwa technologicznie innowacyjne na podstawie wzrostu przychodów operacyjnych. W jego skład wchodzą trzy kategorie: główna „Technology Fast 50” oraz dwie podkategorie „Wschodzące Gwiazdy” i „Wielka Piątka”. Firmy same zgłaszają chęć udziału w rankingu, a audytorzy Deloitte weryfikują podane przez nich dane finansowe. „Technology Fast 50” jest częścią, przygotowywanego przez Deloitte raportu „Fast 500 EMEA”, który zostanie zaprezentowany 28 listopada.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.