27 polskich firm w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE

27 polskich firm w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE

Brief for Poland / Aktualności

Polskie firmy po raz kolejny zdominowały środkowoeuropejski ranking Deloitte Technology Fast 50 CE. Aż 27 przedsiębiorstw z Polski znalazło się w 14. edycji zestawienia najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej.

-

Wszystkie firmy z głównej kategorii osiągnęły w 2012 roku imponujące przychody, które w sumie wyniosły 714 mln euro. Jednocześnie widać jednak, że przedsiębiorstwa odczuwają skutki spowolnienia gospodarczego, gdyż średnia dynamika wzrostu przychodów wyraźnie spadła w porównaniu do zeszłego roku - z 1011 proc. do 671 proc.

Polska zdominowała ranking
W całym zestawieniu jest 27 firm z Polski. 22 z nich znalazły się w kategorii głównej - „Technology Fast 50”, pozostałe 5 w podkategorii „Wschodzące Gwiazdy – Rising Stars”. Dwie spółki z głównego rankingu - Goclever oraz Sky.pl, powiększyły swój sukces, kwalifikując się również do „Wielkiej Piątki – Big 5”. Rodzime firmy zajęły w tegorocznej edycji 45 proc. wszystkich miejsc w rankingu.

Drugim krajem pod względem liczebności są Węgry, reprezentowane przez dziewięć przedsiębiorstw - trzy razy mniej niż Polska. Na miejscu trzecim znajdują się ex aequo Rumunia i Czechy. Oba kraje mają po siedem firm w rankingu. Poza tym w zestawieniu swoje miejsce znalazły także przedsiębiorstwa z Chorwacji (4), Słowacji (3), Litwy (2) i Serbii (1).

Lider z Rumuni
Trzeci rok z rzędu liderem rankingu Deloitte Technology Fast 50 została rumuńska spółka z polskimi korzeniami Vola.ro, drugie miejsce przypadło serbskiej firmie Bitgear Wireless Design Services, trzecie krakowskiej spółce Softhis.

Kategoria główna „Technology Fast 50”

Kryteria szczegółowe dla firm w kategorii głównej:
- działa na rynku co najmniej od pięciu lat (brano pod uwagę przychody z lat 2008-2012),
- w rozpatrywanych okresach rocznych osiąga przychody operacyjne nie mniejsze niż 50 tys. euro.


Warszawa i Wrocław brylują
Reprezentanci z Polski, obecni w rankingu pochodzą z całego kraju. Najwięcej (8) pochodzi Warszawy, siedem z Wrocławia. Poznań i Gliwice mają po dwóch reprezentantów. Poza tym mamy również firmy z Krakowa, Białegostoku, Lublina, Radomia, Łodzi, Szczecina, Rzeszowa oraz Gdyni.

Podobnie jak w ubiegłym roku, również w tym ranking został zdominowały przez firmy zajmujące się oprogramowaniem. Stanowią one 58 proc. wszystkich spółek z rankingu głównego, co oznacza wzrost o 3 p.p. w porównaniu z poprzednią edycją.

::

Ranking Deloitte Technology Fast 50 skupia najszybciej rozwijające się środkowoeuropejskie przedsiębiorstwa technologicznie innowacyjne na podstawie wzrostu przychodów operacyjnych. W jego skład wchodzą trzy kategorie: główna „Technology Fast 50” oraz dwie podkategorie „Wschodzące Gwiazdy” i „Wielka Piątka”. Firmy same zgłaszają chęć udziału w rankingu, a audytorzy Deloitte weryfikują podane przez nich dane finansowe. „Technology Fast 50” jest częścią, przygotowywanego przez Deloitte raportu „Fast 500 EMEA”, który zostanie zaprezentowany 28 listopada.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.