Stan email marketingu w Polsce 2013 - raport GetResponse

Stan email marketingu w Polsce 2013 - raport GetResponse

Brief.pl / Wiedza

Najwyższy poziom email marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości - wynika z raportu "Stan email marketingu 2013" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

-

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż.

Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67 proc. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu - ze średnim wynikiem 69 proc. - znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73 proc.). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72 proc.) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84 proc.), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subksrypcji (84 proc.), czy regularnej wysyłki newslettera (72 proc.).

Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości. - komentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

 

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 19.08 - 09.09.2013 r.

Szczegółową analizę badania oraz porównanie z wynikami z ubiegłego roku można znaleźć w raporcie "Stan email marketingu w Polsce 2013".

Magazyn "Brief" jest patronem medialnym badania.

Patronatem merytorycznym raport objęli: Lewiatan, IAB Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.