Grupa o2 przejmuje Wirtualną Polskę

Grupa o2 przejmuje Wirtualną Polskę

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku internetowym szykują się spore zmiany. Po przejęciu przez Grupe o2, przy wsparciu funduszu Innova Capital, Wirtualnej Polski powstanie druga co do wielkości grupa internetowa.

-

O tym, że o2 chce przejąć WP.PL spekulowało się od dawna. Wczoraj znalazły one potwierdzenie w rzeczywistości. Grupa o2 ogłosiła, że fundusz Innova Capital pomoże jej sfinansować zakup od Orange Wirtualnej Polski i połączenie się w Grupę Wirtualna Polska. Cała transakcja ma opiewać na 375 mln zł.

Jak twierdzi należący do Grupy o2 serwis BizTok.pl, Grupa Wirtualna Polska pod względem liczby realnych użytkowników będzie ustępować jedynie Grupie Google.

Co ta transakcja oznacza dla polskiego rynku internetowego? Silną presję na pozostałe duże portale i nową ofertę dla reklamodawców.

- o2 i WP są komplementarne produktowo. Połączenie da nam skalę działalności i śmiałość, jaka jest obecnie niezbędna dla zdynamizowania rozwoju organicznego. Dzięki integracji uzyskamy możliwość zaoferowania klientom i użytkownikom atrakcyjnych treści wideo, ciekawych serwisów tematycznych i aplikacji mobilnych. Liczymy także, że zdwojonym wysiłkiem inwestycyjnym umocnimy pozycję lidera na rynku poczty elektronicznej w Polsce - zapowiada Jacek Świderski z zarządu Grupy o2, cytowany przez BizTok.pl.

Teraz trzeba jeszcze zaczekać na zgodę UOKiK.

Poniżej: tak w tym roku kształtowała się liczba użytkowników Wirtualnej Polski i serwisów Grupy o2

Źródło: BizTok.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.