Grupa o2 przejmuje Wirtualną Polskę

Grupa o2 przejmuje Wirtualną Polskę

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku internetowym szykują się spore zmiany. Po przejęciu przez Grupe o2, przy wsparciu funduszu Innova Capital, Wirtualnej Polski powstanie druga co do wielkości grupa internetowa.

-

O tym, że o2 chce przejąć WP.PL spekulowało się od dawna. Wczoraj znalazły one potwierdzenie w rzeczywistości. Grupa o2 ogłosiła, że fundusz Innova Capital pomoże jej sfinansować zakup od Orange Wirtualnej Polski i połączenie się w Grupę Wirtualna Polska. Cała transakcja ma opiewać na 375 mln zł.

Jak twierdzi należący do Grupy o2 serwis BizTok.pl, Grupa Wirtualna Polska pod względem liczby realnych użytkowników będzie ustępować jedynie Grupie Google.

Co ta transakcja oznacza dla polskiego rynku internetowego? Silną presję na pozostałe duże portale i nową ofertę dla reklamodawców.

- o2 i WP są komplementarne produktowo. Połączenie da nam skalę działalności i śmiałość, jaka jest obecnie niezbędna dla zdynamizowania rozwoju organicznego. Dzięki integracji uzyskamy możliwość zaoferowania klientom i użytkownikom atrakcyjnych treści wideo, ciekawych serwisów tematycznych i aplikacji mobilnych. Liczymy także, że zdwojonym wysiłkiem inwestycyjnym umocnimy pozycję lidera na rynku poczty elektronicznej w Polsce - zapowiada Jacek Świderski z zarządu Grupy o2, cytowany przez BizTok.pl.

Teraz trzeba jeszcze zaczekać na zgodę UOKiK.

Poniżej: tak w tym roku kształtowała się liczba użytkowników Wirtualnej Polski i serwisów Grupy o2

Źródło: BizTok.pl

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.