Polski YouTube w rytmie hip-hopu

Polski YouTube w rytmie hip-hopu

Brief.pl / Aktualności

Skończyła się epoka MTV, gdzie 99 proc. czasu antenowego poświęcano muzyce. Muzyczne stacje telewizyjne przestały grać muzykę. Świat muzyki przeniósł się do internetu, docelowo na YouTube.

-

W połowie lat 90. muzyka hip-hopowa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Królowała w telewizji i na wideoodtwarzaczach. Jednak stopniowo znikała ze szklanego ekranu, pozostając jedynie na płytach CD. Stacja MTV Base, która grała hip-hop i RnB, w Polsce nie odnotowywała wysokich wskaźników oglądalności i w 2008 roku przestała działać. Wówczas polski hip-hop przeniósł się do Internetu, a dokładnie na YouTube. W latach 2009-2010 ruszyły pierwsze relacje na żywo z dużych i ważnych wydarzeń. W tym czasie YouTube nawiązało współpracę z największymi wytwórniami filmowymi i muzycznymi. Dzięki temu mamy możliwość oglądania największych koncertów na żywo i przesłuchiwania nowości muzycznych już w dzień premiery. Szukając kolejnych wykonawców mamy wrażenie, że na YouTube jest wszystko. A hip-hop czuje się tu znakomicie.

Z 1000 najpopularniejszych kanałów współpracujących z serwisem YouTube to właśnie te z muzyką stanowią aż 25 proc. (wg badań OpenSlate przeprowadzonych w 2012 roku). Kolejne to gry wideo (20 proc.) i materiały satyryczne (14 proc). Największe gwiazdy planują i głośno ogłaszają, że premiera ich nowego teledysku odbędzie się na YouTube. Dzięki temu już po 3 dniach emisji osiągają miliony wyświetleń.

W Polsce jest bardzo podobnie – YouTube to największa stacja muzyczna bez ograniczeń. Można powiedzieć, że to studnia bez dna, gdzie jeden utwór nakierowuje nas na kolejny, a my tworzymy playlisty wykonawców, których chcemy słuchać. Subskrypcje pozwalają być na bieżąco z ulubionymi muzykami. W tej materii to hip-hop zdominował YouTube.

Pierwsze 5 pozycji spośród kanałów muzycznych najczęściej subskrybowanych na YouTube zajmują profile o tematyce hip-hopowej. Prosto TV (wydawnictwo i marka odzieżowa), zajmuje najwyższe miejsce na podium. Jest też pierwszym oficjalnym partnerskim kanałem muzycznym w Polsce. W dniu 4 października 2013 roku Prosto TV mogła odnotować 696.815 subskrypcji i 390.101.453 wyświetleń. Kolejne miejsca zajmują wytwórnie muzyczne: Step Records i UrbanRec TV. TOP 5 zamyka grupa HempGru i donGURALesko.

Natomiast jeżeli chodzi o kanały najczęściej oglądane, w TOP 5 znajdują się 3 z muzyką hip-hopową. YouTube po prostu idealnie zastępuje w tej kwestii telewizję. A hip-hop ma tu swoich wiernych, stałych widzów.

hip hop infografika

Tagi:

youtube hiphop

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.