Warmia angażuje blogerów

Warmia angażuje blogerów

Brief for Poland / Aktualności

Andrzej Tucholski, autor bloga jestKultura.pl, objął patronat nad projektem Warmia: Rebelia Kultury. Ponadto swój udział w wydarzeniach kulturalnych w ostatni weekend października na Warmii potwierdzili inni blogerzy: Matylda Kozakiewicz, Agnieszka Tatera i Maciej Mazurek.

-

Zaangażowanie autora jestKultura.pl w drugą edycję projektu Warmia: Rebelia Kultury składa się z kilku elementów. Już we wrześniu informował on swoich czytelników o zbliżającym się projekcie oraz zorganizował dla nich konkurs, polegający na prezentowaniu ulubionych cytatów z literatury. Pod koniec października działania komunikacyjne zostaną zintensyfikowane, gdyż w ramach Warmia: Rebelia Kultury odbywać się wtedy będzie Festiwal do Czytania.

Udział blogera w Festiwalu do Czytania, który odbędzie się 26-27 października 2013 w Olsztynie, nie ograniczą się do wpisów na blogu. Autor jestKultura.pl dwukrotnie spotka się bowiem z uczestnikami Festiwalu. 26 października poprowadzi wykład i warsztaty „Blog to stan umysłu?” z udziałem blogerów z regionu Warmii i Mazur, a dzień później weźmie udział w spotkaniu „Blog - a z czym to się je? Jak zacząć pisać bloga, jak przykuć uwagę, jak dobrze się przy tym bawić?” z udziałem uczniów gimnazjów, którzy chcieliby się dowiedzieć, jak z sukcesem prowadzić bloga.  

W ostatni weekend października na Warmię wybiera się także Matylda Kozakiewicz, szerzej znana w sieci jako Segritta. Kozakiewicz bierze udział w najciekawszych kampaniach marketingowych w Polsce. Tym razem pójdzie na koncert Bass Days i posłucha frywolnych fragmentów książek podczas Literatury bez cenzury.

Agnieszka Tatera prowadzi bloga książkowo-kulturalnego ksiazkowo.wordpress.com. W Olsztynie będzie ją można spotkać na Warmińskiej Nocy Książek. Tatera przygotuje podsumowanie wyjazdu i napisze o tym, co najbardziej spodobało jej się podczas Festiwalu.

Maciej Mazurek jest grafikiem, rysownikiem, projektantem, prowadzi dwa blogi zuchrysuje.pl i zuchpisze.pl oraz profil na Facebooku. Tworzy zabawne komiksy, które są mocno osadzone w biurowej rzeczywistości. Jest trzykrotnym finalistą konkursu Blog Roku. Wygrał kategorię ArtBlogi w konkursie Blog Roku 2012. Na Facebooku ma ponad 13 tys. fanów. Wydarzenia kulturalne widziane z jego perspektywy z pewnością będą niezapomniane.

::

Udział w Festiwalu do Czytania potwierdziło ok. 40 pisarzy, w tym także autorzy znani dużej grupie czytelników: Włodzimierz Kowalewski, Mariusz Sieniewicz, Paweł Jaszczuk czy Erwin Kruk. Podczas festiwalu odbędzie się także wykład Piotra Śliwińskiego - jednego z czołowych krytyków literackich. Wszystkie festiwalowe wydarzenia odbędą się w klimatycznej atmosferze olsztyńskiego Planetarium, Galerii BWA i nowoczesnej biblioteki Planeta 11.

Festiwal do Czytania jest częścią projektu Warmia: Rebelia Kultury, prezentującego różne dziedziny kultury: taniec, design, film, muzykę i literaturę. Celem tej inicjatywy jest zmiana stereotypowego myślenia o Warmii jedynie przez pryzmat walorów przyrodniczych, co zdobyło uznanie specjalistów zajmujących się marketingiem miast i regionów. Projekt Warmia: Rebelia Kultury otrzymał wyróżnienie w najstarszym polskim konkursie branży reklamowej „Impactor 2012” w kategorii „Projekt roku – marketing miejsc”.

::

Blog jestKultura.pl jest poświęcony szeroko rozumianej tematyce kulturalnej. Co miesiąc odwiedza go średnio 30 tys. czytelników, generujących 90 tys. odsłon. Według „Rankingu Kominka 2012” Andrzej Tucholski to jeden z 20 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce w 2012 roku, natomiast według danych Brand24 przy „Rankingu Kominka 2012” jest to trzeci najszybciej rosnący polski blog w 2012 roku, z przyrostem 352 proc. w skali roku.

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.