Warszawa po Euro

Warszawa po Euro

Brief for Poland / Ludzie

Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m. st. Warszawy odpowiedzialny za Euro 2012 w stolicy, który opowiada, jak wyglądały przygotowania do tego piłkarskiego święta, a także podsumowuje najważniejsze inwestycje związane z imprezą.

-

„Przez kilka ostatnich lat Euro było naszą codziennością i w momencie jego zakończenia, zaczęło nam wszystkim brakować tych przygotowań, emocji związanych z turniejem, adrenaliny, nerwów i bieganiny...” – przyznaje Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m. st. Warszawy, odpowiedzialny za Euro 2012 w stolicy, który opowiada, jak wyglądały przygotowania do tego piłkarskiego święta, a także podsumowuje najważniejsze inwestycje związane z imprezą.

Przez ostatnie klika lat media, politycy i urzędnicy zajmowali się przede wszystkim Euro, mówiliśmy co jest już zrobione, z czym nie zdążymy, itd. Jak po takich kilku latach zdominowanych przez Euro wygląda dziś praca w urzędzie m.st. Warszawy?
Najgorszy był moment, kiedy Euro się zakończyło. Przez te kilka lat przygotowań Euro było naszą codziennością i w momencie jego zakończenia, zaczęło nam wszystkim brakować tych przygotowań, emocji związanych z turniejem, adrenaliny, nerwów, bieganiny... Ale jakoś trzeba żyć. Ja zajmuję się także inwestycjami, służbą zdrowia, architekturą, komunikacją, więc na prawdę nie narzekam na brak pracy. Chociażby teraz musimy się zmierzyć z problemami związanymi z budową drugiej linii metra, czy z konkursem Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Także w dalszym ciągu mamy co robić.


Co Warszawa zyskała dzięki temu, że była jednym z miast gospodarzy?
Na razie liczyliśmy zyski, które wynikają z PR-u. Ekwiwalent reklamowy informacji w mediach o Warszawie szacowany jest na setki mionów złotych. Ilość doniesień z Warszawy była ogromna i co ważne, znacząca większość miała pozytywny wydźwięk. Wszystkie te informacje, wzmianki, artykuły, audycje, programy mają dla nas o wiele większe znaczenie niż reklama, bo wiadomo, że w dzisiejszych czasach ludzie podchodzą do reklamy nieufnie.


Czy miasto podejmuje jakieś działania, aby Po Euro, o Warszawie nadal się mówiło nie tylko w Polskich, ale także w zagranicznych mediach?
Blisko 90 proc. przepytanych kibiców mówiło, że chce wrócić do Warszawy i będzie do tego nakłaniać swoich znajomych. Nasza strategia promocyjna zakładała od początku, że również po Euro będziemy podejmowali działania promocyjne, właśnie po to aby maksymalnie duża liczba turystów w kolejnych miesiącach i latach chciała przyjechać do Warszawy.


Czym Warszawa będzie kusić potencjalnych odwiedzających? Dlaczego kibice mają tu wrócić skoro Euro 2012 już się skończyło?
Warszawa przed Euro i w trakcie trwania turnieju była promowana nie tylko jako ośrodek sportowy, ale także jako nowoczesne miasto, prężnie się rozwijające. Podkreślaliśmy, że jesteśmy miastem, które ma liczne produkty turystyczne, bardzo bogate życie kulturalne, mnóstwo teatrów i różnego rodzaju atrakcji, takich jak chociażby Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Chopina, Muzeum Powstania Warszawskiego, ale także zabytki, Stare Miasto, Trakt Królewski oraz kluby nocne. Dlatego też chcemy promować wszystko to, co jest dobre w naszym mieście i co może przyciągać turystów.
 
Cały wywiad można przeczytać w paźdzerinikowym numerze magazynu "Brief" (nr 156/2012). Zapraszamy do lektury.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?