Polski cud gospodarczy

Polski cud gospodarczy

Brief for Poland / Inspiracje

Na blogu Banku Światowego pojawił się post, którego autor próbuje pokazać na jakim świecie będą żyły nasze dzieci kiedy staną się dorosłymi ludźmi i wymienia 10 trendów, które ten świat zdeterminują. Jednym z nich jest niesamowity wzrost gospodarczy w naszej części świata - średni dochód w przeliczeniu na jednego mieszkańca Polski wzrósł przez ostatnie 20 lat z 2 do ponad 12,6 tys. dol.

-

"Europa stawia dzisiaj czoła problemom gospodarczym i wzywaniom demograficznym. Jednakże, Stary Kontynent nadal wytwarza jedną trzecią światowego PKB i jest przekaźnikiem prawie połowy globalnego handlu. Europejskie gospodarki rosną w tempie 2 proc. rocznie i niektóre państwa, które kiedyś były biedne dołączyły do grona krajów najbogatszych. Na przykład, dochód per capita w Polsce wzrósł z 2 tys. dol. w 1990 do ponad 12 tys. w zeszłym roku. Wiele europejskich marek wciąż ma globalny zasięg a europejski styl życia i stabilność społeczna nadal budzą globalny podziw" - pisze na blogu na stronach Banku Światowego Wolfgang Fengler, ekonomista zajmujący się głównie Bałkanami.

Pośród innych trendów, które wymienia Fengler znalazły się m. in.: rosnące znaczenie Chin i innych państw Południowego-Wschodu, szybki rozwój gospodarczy Afryki, urbanizacja świata czy wpływ nowych technologii na wzrost produktywności.

Wracając do Polski, poniżej przedstawiamy wykres pokazujący jak w ostatnim dwudziestoleciu nad Wisłą rósł dochód narodowy w przeliczeniu na jednego mieszkańca oraz dla porównania średni dochód narodowy per capita dla członków Unii Europejskiej i OECD.

Źródło: blog Banku Światowego

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.