PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

Brief.pl / Patronaty

Eksperci branży public relations uważają, że dzięki wzrastającej roli social mediów rewolucja konsumencka nabiera tempa. Zmieniają się także postawy pracowników, obywateli i społeczności lokalnych. Tezę tą potwierdzają przedstawiciele największych firm branży handlowej, przemysłu i transportu, którzy podczas PR Forum 2013 dyskutowali o zjawiskach takich jak: bunt konsumentów, riot-lobbying, transparentność i whistleblowing. Wystąpienia zaproszonych gości nawiązywały do tematu przewodniego konferencji PR nieklasycznie - koniec tradycyjnego podejścia?

-

Eksperci agencji On Board PR Ecco Network poprowadzili dyskusję panelową dotyczącą trendów, których konsekwencją są rosnące wymagania wobec marek, pracodawców a także instytucji publicznych. Tomasz Lis, dyrektor działu Retail & Entertainment, zaprezentował trzy trendy, które ulegać będą systematycznemu wzmacnianiu dzięki rozwojowi mediów społecznościowych. Transparentność, pochodzenie oraz masowa personalizacja to zdaniem Lisa paradygmaty konsumenckie które wymuszają na firmach zmiany w dotychczasowym modelu komunikacji. Komunikacja, która nie będzie osadzona właściwie w wymienionych trendach może spotkać się z silnym odrzuceniem przez konsumentów oraz kosztować dużo więcej niż właściwie skalibrowana.

 

W trakcie dyskusji z gośćmi panelu: Anielą Hejnowską, dyrektor zarządzającą Groupon Polska, Anetą Jóźwicką, corporate relations director z Diageo Polska oraz Michałem Sikorą, rzecznikiem prasowym Tesco Polska eksperci opracowali bazową listę zasad, których należy przestrzegać w dialogu z konsumentami:

  1. Skupienie się na budowaniu relacji z obecnymi, a dopiero w drugiej kolejności przyszłymi klientami. Marki są naturalną częścią życia konsumentów. Należy dbać o to, aby użytkownicy mieli okazję dzielić się przede wszystkim pozytywnymi informacjami.

  2. Pozyskiwanie konsumentów do budowania przekazu i tworzenia konceptów komunikacyjnych najlepiej odpowiadających wybranej grupie konsumenckiej.

  3. Każdy konsument i każde najmniejsze medium może mieć dzisiaj siłę rażenia Gazety Wyborczej.

 

Druga część panelu stanowiła bezpośrednie nawiązanie do rewolucji w sposobie myślenia pracowników oraz obywateli. Michał Kudła, dyrektor działu Gas & Industry oraz Edyta Kwapich-Lenik, ekspert sektorowy Public Affairs & Lobbying z On Board PR Ecco Network wraz z Tomaszem Manickim, szefem zespołu White Collar & Compliance w kancelarii White & Case oraz Witoldem Moszyńskim dyrektorem w departamencie Zarządzania Kapitałem Ludzkim w PKP S.A. poruszyli temat whistleblowingu, czyli informowania o nieprawidłowościach zaobserwowanych w organizacji. Jak zauważyli paneliści, podstawą do przyjęcia skutecznego systemu whistleblowing musi być system wartości, przyjęty przez organizację. W USA whistleblowerzy mogą otrzymać finansową gratyfikację o wartości 10 proc. odkrytych nieprawidłowości, a najwyższa tego typu nagroda wyniosła 14 mln dolarów. Niestety, w Polsce nie ma przepisów prawa, które chroniłyby sygnalistów. Dlatego tak ważne jest wprowadzenie wewnętrznych zasad sygnalizowania nadużyć, które mogą ochronić whistleblowerów a organizację przed naruszeniem jej wizerunku. W przeprowadzonej ankiecie większość obecnych na sali specjalistów ds. komunikacji zadeklarowało, że procedury whistleblowing są potrzebne, ale niestety nie występują w ich firmach. Uczestnicy panelu ocenili również, że sygnalista to „bohater” a nie „zdrajca”, który powinien - jeśli zajdzie taka potrzeba - informować o problemach media i prokuraturę.

 

Kolejna edycja PR Forum już za rok. Serdecznie zapraszamy!

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.