PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

Brief.pl / Patronaty

Eksperci branży public relations uważają, że dzięki wzrastającej roli social mediów rewolucja konsumencka nabiera tempa. Zmieniają się także postawy pracowników, obywateli i społeczności lokalnych. Tezę tą potwierdzają przedstawiciele największych firm branży handlowej, przemysłu i transportu, którzy podczas PR Forum 2013 dyskutowali o zjawiskach takich jak: bunt konsumentów, riot-lobbying, transparentność i whistleblowing. Wystąpienia zaproszonych gości nawiązywały do tematu przewodniego konferencji PR nieklasycznie - koniec tradycyjnego podejścia?

-

Eksperci agencji On Board PR Ecco Network poprowadzili dyskusję panelową dotyczącą trendów, których konsekwencją są rosnące wymagania wobec marek, pracodawców a także instytucji publicznych. Tomasz Lis, dyrektor działu Retail & Entertainment, zaprezentował trzy trendy, które ulegać będą systematycznemu wzmacnianiu dzięki rozwojowi mediów społecznościowych. Transparentność, pochodzenie oraz masowa personalizacja to zdaniem Lisa paradygmaty konsumenckie które wymuszają na firmach zmiany w dotychczasowym modelu komunikacji. Komunikacja, która nie będzie osadzona właściwie w wymienionych trendach może spotkać się z silnym odrzuceniem przez konsumentów oraz kosztować dużo więcej niż właściwie skalibrowana.

 

W trakcie dyskusji z gośćmi panelu: Anielą Hejnowską, dyrektor zarządzającą Groupon Polska, Anetą Jóźwicką, corporate relations director z Diageo Polska oraz Michałem Sikorą, rzecznikiem prasowym Tesco Polska eksperci opracowali bazową listę zasad, których należy przestrzegać w dialogu z konsumentami:

  1. Skupienie się na budowaniu relacji z obecnymi, a dopiero w drugiej kolejności przyszłymi klientami. Marki są naturalną częścią życia konsumentów. Należy dbać o to, aby użytkownicy mieli okazję dzielić się przede wszystkim pozytywnymi informacjami.

  2. Pozyskiwanie konsumentów do budowania przekazu i tworzenia konceptów komunikacyjnych najlepiej odpowiadających wybranej grupie konsumenckiej.

  3. Każdy konsument i każde najmniejsze medium może mieć dzisiaj siłę rażenia Gazety Wyborczej.

 

Druga część panelu stanowiła bezpośrednie nawiązanie do rewolucji w sposobie myślenia pracowników oraz obywateli. Michał Kudła, dyrektor działu Gas & Industry oraz Edyta Kwapich-Lenik, ekspert sektorowy Public Affairs & Lobbying z On Board PR Ecco Network wraz z Tomaszem Manickim, szefem zespołu White Collar & Compliance w kancelarii White & Case oraz Witoldem Moszyńskim dyrektorem w departamencie Zarządzania Kapitałem Ludzkim w PKP S.A. poruszyli temat whistleblowingu, czyli informowania o nieprawidłowościach zaobserwowanych w organizacji. Jak zauważyli paneliści, podstawą do przyjęcia skutecznego systemu whistleblowing musi być system wartości, przyjęty przez organizację. W USA whistleblowerzy mogą otrzymać finansową gratyfikację o wartości 10 proc. odkrytych nieprawidłowości, a najwyższa tego typu nagroda wyniosła 14 mln dolarów. Niestety, w Polsce nie ma przepisów prawa, które chroniłyby sygnalistów. Dlatego tak ważne jest wprowadzenie wewnętrznych zasad sygnalizowania nadużyć, które mogą ochronić whistleblowerów a organizację przed naruszeniem jej wizerunku. W przeprowadzonej ankiecie większość obecnych na sali specjalistów ds. komunikacji zadeklarowało, że procedury whistleblowing są potrzebne, ale niestety nie występują w ich firmach. Uczestnicy panelu ocenili również, że sygnalista to „bohater” a nie „zdrajca”, który powinien - jeśli zajdzie taka potrzeba - informować o problemach media i prokuraturę.

 

Kolejna edycja PR Forum już za rok. Serdecznie zapraszamy!

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?