PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

PR Forum 2013 – bunt obywateli i konsumentów

Brief.pl / Patronaty

Eksperci branży public relations uważają, że dzięki wzrastającej roli social mediów rewolucja konsumencka nabiera tempa. Zmieniają się także postawy pracowników, obywateli i społeczności lokalnych. Tezę tą potwierdzają przedstawiciele największych firm branży handlowej, przemysłu i transportu, którzy podczas PR Forum 2013 dyskutowali o zjawiskach takich jak: bunt konsumentów, riot-lobbying, transparentność i whistleblowing. Wystąpienia zaproszonych gości nawiązywały do tematu przewodniego konferencji PR nieklasycznie - koniec tradycyjnego podejścia?

-

Eksperci agencji On Board PR Ecco Network poprowadzili dyskusję panelową dotyczącą trendów, których konsekwencją są rosnące wymagania wobec marek, pracodawców a także instytucji publicznych. Tomasz Lis, dyrektor działu Retail & Entertainment, zaprezentował trzy trendy, które ulegać będą systematycznemu wzmacnianiu dzięki rozwojowi mediów społecznościowych. Transparentność, pochodzenie oraz masowa personalizacja to zdaniem Lisa paradygmaty konsumenckie które wymuszają na firmach zmiany w dotychczasowym modelu komunikacji. Komunikacja, która nie będzie osadzona właściwie w wymienionych trendach może spotkać się z silnym odrzuceniem przez konsumentów oraz kosztować dużo więcej niż właściwie skalibrowana.

 

W trakcie dyskusji z gośćmi panelu: Anielą Hejnowską, dyrektor zarządzającą Groupon Polska, Anetą Jóźwicką, corporate relations director z Diageo Polska oraz Michałem Sikorą, rzecznikiem prasowym Tesco Polska eksperci opracowali bazową listę zasad, których należy przestrzegać w dialogu z konsumentami:

  1. Skupienie się na budowaniu relacji z obecnymi, a dopiero w drugiej kolejności przyszłymi klientami. Marki są naturalną częścią życia konsumentów. Należy dbać o to, aby użytkownicy mieli okazję dzielić się przede wszystkim pozytywnymi informacjami.

  2. Pozyskiwanie konsumentów do budowania przekazu i tworzenia konceptów komunikacyjnych najlepiej odpowiadających wybranej grupie konsumenckiej.

  3. Każdy konsument i każde najmniejsze medium może mieć dzisiaj siłę rażenia Gazety Wyborczej.

 

Druga część panelu stanowiła bezpośrednie nawiązanie do rewolucji w sposobie myślenia pracowników oraz obywateli. Michał Kudła, dyrektor działu Gas & Industry oraz Edyta Kwapich-Lenik, ekspert sektorowy Public Affairs & Lobbying z On Board PR Ecco Network wraz z Tomaszem Manickim, szefem zespołu White Collar & Compliance w kancelarii White & Case oraz Witoldem Moszyńskim dyrektorem w departamencie Zarządzania Kapitałem Ludzkim w PKP S.A. poruszyli temat whistleblowingu, czyli informowania o nieprawidłowościach zaobserwowanych w organizacji. Jak zauważyli paneliści, podstawą do przyjęcia skutecznego systemu whistleblowing musi być system wartości, przyjęty przez organizację. W USA whistleblowerzy mogą otrzymać finansową gratyfikację o wartości 10 proc. odkrytych nieprawidłowości, a najwyższa tego typu nagroda wyniosła 14 mln dolarów. Niestety, w Polsce nie ma przepisów prawa, które chroniłyby sygnalistów. Dlatego tak ważne jest wprowadzenie wewnętrznych zasad sygnalizowania nadużyć, które mogą ochronić whistleblowerów a organizację przed naruszeniem jej wizerunku. W przeprowadzonej ankiecie większość obecnych na sali specjalistów ds. komunikacji zadeklarowało, że procedury whistleblowing są potrzebne, ale niestety nie występują w ich firmach. Uczestnicy panelu ocenili również, że sygnalista to „bohater” a nie „zdrajca”, który powinien - jeśli zajdzie taka potrzeba - informować o problemach media i prokuraturę.

 

Kolejna edycja PR Forum już za rok. Serdecznie zapraszamy!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.