Płatności mobilne w Biedronce

Brief.pl / Technologie

Po miesiącach przygotowań, zapowiedzi i spekulacji światło dzienne ujrzał system płatności mobilnych sieci Biedronka - iKASA. Póki co, jest obsługiwany przez trzy banki: Alior Bank, Bank Pekao i Getin Bank.

-

Co ważne, żeby skorzystać z iKASY trzeba mieć konto w jednym z tych trzech banków lub je założyć. Jak zapowiada Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, do tego systemu mają dołączyć także inne banki oraz punkty usługowo-handlowe.

Dla klientów Aliora i Getinu jest dostępna aplikacja iKASA, natomiast klienci Pekao mogą wykorzystać do opłacenia swoich zakupów w Biedronce aplikację PeoPay.

Sama aplikacja wydaje się prosta w obsłudze. Należy zalogować się do iKASY podając wcześniej ustalony PIN, wybrać opcję "Zapłać", pokazać kasjerowi specjalnie wygenerowany kod, a potem autoryzować płatność.

- Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w sieci sklepów Biedronka. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen oraz być prekursorem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów – twierdzi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka, cytowany w komunikacie prasowym.

iKASA ma być dostępna na telefonach z systemami operacyjnymi typu Android, iOS, BlackBerry, Symbian i Bada oraz innych telefonach obsługujących Javę. Na razie nie ma jej w applowskim App Storze, ale jest za to dostępna w Play Store.

Jak już wspomniałem, Jeronimo Martins zapowiada, że iKASA docelowo ma być dostępna także dla klientów innych banków niż Pekao, Alior i Getin oraz innych "punktów usługowo-handlowych" niż dyskonty Biedronki. Jest to o tyle interesujące, że jeszcze latem Alior potwierdził swój udział w inicjatywie stworzenia jednego standardu płatności mobilnych, który miałby być zbudowany w oparciu o platformę IKO PKO Banku Polskiego. Wydaje się, że iKASA ma być konkurencją dla IKO. Czyżby zatem Alior jednak nie brał udziału w inicjatywie firmowanej przez PKO Bank Polski?

Ciekawe czasy nadchodzą dla płatności mobilnych w Polsce.

Źródła: Biedronka, iKASA.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.