Płatności mobilne w Biedronce

Brief.pl / Technologie

Po miesiącach przygotowań, zapowiedzi i spekulacji światło dzienne ujrzał system płatności mobilnych sieci Biedronka - iKASA. Póki co, jest obsługiwany przez trzy banki: Alior Bank, Bank Pekao i Getin Bank.

-

Co ważne, żeby skorzystać z iKASY trzeba mieć konto w jednym z tych trzech banków lub je założyć. Jak zapowiada Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, do tego systemu mają dołączyć także inne banki oraz punkty usługowo-handlowe.

Dla klientów Aliora i Getinu jest dostępna aplikacja iKASA, natomiast klienci Pekao mogą wykorzystać do opłacenia swoich zakupów w Biedronce aplikację PeoPay.

Sama aplikacja wydaje się prosta w obsłudze. Należy zalogować się do iKASY podając wcześniej ustalony PIN, wybrać opcję "Zapłać", pokazać kasjerowi specjalnie wygenerowany kod, a potem autoryzować płatność.

- Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w sieci sklepów Biedronka. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen oraz być prekursorem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów – twierdzi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka, cytowany w komunikacie prasowym.

iKASA ma być dostępna na telefonach z systemami operacyjnymi typu Android, iOS, BlackBerry, Symbian i Bada oraz innych telefonach obsługujących Javę. Na razie nie ma jej w applowskim App Storze, ale jest za to dostępna w Play Store.

Jak już wspomniałem, Jeronimo Martins zapowiada, że iKASA docelowo ma być dostępna także dla klientów innych banków niż Pekao, Alior i Getin oraz innych "punktów usługowo-handlowych" niż dyskonty Biedronki. Jest to o tyle interesujące, że jeszcze latem Alior potwierdził swój udział w inicjatywie stworzenia jednego standardu płatności mobilnych, który miałby być zbudowany w oparciu o platformę IKO PKO Banku Polskiego. Wydaje się, że iKASA ma być konkurencją dla IKO. Czyżby zatem Alior jednak nie brał udziału w inicjatywie firmowanej przez PKO Bank Polski?

Ciekawe czasy nadchodzą dla płatności mobilnych w Polsce.

Źródła: Biedronka, iKASA.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.