Płatności mobilne w Biedronce

Brief.pl / Technologie

Po miesiącach przygotowań, zapowiedzi i spekulacji światło dzienne ujrzał system płatności mobilnych sieci Biedronka - iKASA. Póki co, jest obsługiwany przez trzy banki: Alior Bank, Bank Pekao i Getin Bank.

-

Co ważne, żeby skorzystać z iKASY trzeba mieć konto w jednym z tych trzech banków lub je założyć. Jak zapowiada Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, do tego systemu mają dołączyć także inne banki oraz punkty usługowo-handlowe.

Dla klientów Aliora i Getinu jest dostępna aplikacja iKASA, natomiast klienci Pekao mogą wykorzystać do opłacenia swoich zakupów w Biedronce aplikację PeoPay.

Sama aplikacja wydaje się prosta w obsłudze. Należy zalogować się do iKASY podając wcześniej ustalony PIN, wybrać opcję "Zapłać", pokazać kasjerowi specjalnie wygenerowany kod, a potem autoryzować płatność.

- Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w sieci sklepów Biedronka. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen oraz być prekursorem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów – twierdzi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka, cytowany w komunikacie prasowym.

iKASA ma być dostępna na telefonach z systemami operacyjnymi typu Android, iOS, BlackBerry, Symbian i Bada oraz innych telefonach obsługujących Javę. Na razie nie ma jej w applowskim App Storze, ale jest za to dostępna w Play Store.

Jak już wspomniałem, Jeronimo Martins zapowiada, że iKASA docelowo ma być dostępna także dla klientów innych banków niż Pekao, Alior i Getin oraz innych "punktów usługowo-handlowych" niż dyskonty Biedronki. Jest to o tyle interesujące, że jeszcze latem Alior potwierdził swój udział w inicjatywie stworzenia jednego standardu płatności mobilnych, który miałby być zbudowany w oparciu o platformę IKO PKO Banku Polskiego. Wydaje się, że iKASA ma być konkurencją dla IKO. Czyżby zatem Alior jednak nie brał udziału w inicjatywie firmowanej przez PKO Bank Polski?

Ciekawe czasy nadchodzą dla płatności mobilnych w Polsce.

Źródła: Biedronka, iKASA.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?