Znamy zwycięzców plebiscytu "Polacy z Werwą"

Znamy zwycięzców plebiscytu "Polacy z Werwą"

Brief.pl / Aktualności

Rafał Brzoska, prof. Janusz Bujnicki, Anna Dębicka, dr hab. Wojciech Fendler, Jerzy Janowicz, Katarzyna Krakowiak i Jan Strumiłło to nazwiska laureatów pierwszej edycji Plebiscytu „Polacy z werwą”, zorganizowanego przez PKN Orlen. Podczas uroczystej Gali, która odbyła się 19 października w Teatrze Wielkim Operze Narodowej poznaliśmy również laureata Nagrody Specjalnej. Został nim prof. Adam Maciejewski, uhonorowany wraz ze swoim zespołem.

-

Plebiscyt „Polacy z werwą” ma na celu pokazanie realnego potencjału naszego kraju – młodych ludzi,  którzy dzięki swoim pomysłom, pasji oraz wytrwałości,  tworzą projekty i rozwiązania, budujące nowoczesną Polskę. Podczas głosowania publicznego, które rozpoczęło się 1 maja br., wszyscy zainteresowani mogli zapoznać się z dokonaniami i dorobkiem 21 wybitnych osób, nominowanych w siedmiu kategoriach: Design, Ochrona środowiska, Sport, Nauka, Medycyna, Kultura i sztuka, Innowacje w biznesie. Z tego znakomitego grona,  jury złożone z uznanych autorytetów, wyłoniło 7 laureatów:

  • Design – Jan Strumiłło
  • Innowacje w biznesie – Rafał Brzoska
  • Kultura i sztuka – Katarzyna Krakowiak
  • Medycyna – dr hab. Wojciech Fendler
  • Nauka – prof. Janusz Bujnicki
  • Ochrona środowiska – Anna Dębicka
  • Sport – Jerzy Janowicz

Jestem przekonany, że nazwiska laureatów plebiscytu „Polacy z Werwą” na długo zagoszczą w zbiorowej świadomości Polaków. Zobaczyliśmy dziś bowiem twarz Polski młodej, nowoczesnej, bez kompleksów. Jury wskazało ludzi, którzy nie obawiają się walczyć o własne marzenia, a ich sukcesy stanowią znakomitą wizytówkę naszego kraju – powiedział Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN Orlen po zakończeniu finałowej Gali Plebiscytu.

Każdy z laureatów został uhonorowany statuetką autorstwa Pawła Althamera oraz nagrodą pieniężną w wysokości 50 tys. zł – grantem, który zwycięzca przeznaczy na dalszy rozwój zawodowy.

Podczas Gali poznaliśmy także Laureata Nagrody Specjalnej. Wyróżnienie to przyznawane jest za  szczególny wkład w popularyzację dziedzin życia odpowiadających siedmiu kategoriom Plebiscytu. Kapituła Plebiscytu, w skład której weszli przewodniczący zespołów jurorskich, przedstawiciele patronów medialnych (PR III, portal Onet.pl, tygodnik „Newsweek”) oraz prezes PKN Orlen Jacek Krawiec, zdecydowała o przyznaniu nagrody prof. Adamowi Maciejewskiemu wraz z zespołem. Nagrodzeni dokonali w maju tego roku pionierskiej operacji przeszczepu twarzy. Była to pierwsza tego typu operacja w Polsce i pierwszy na świecie przeszczep ze wskazań życiowych – przeprowadzony z powodu zagrożenia życia. 

Uroczystą Galę w Teatrze Wielkim Operze Narodowej uświetniło widowisko w reżyserii Krzysztofa Materny. Goście mieli okazję podziwiać koncerty największych sław muzyki poważnej i jazzu. Na scenie wystąpili m.in.  Krzysztof Penderecki, któremu towarzyszyła Sinfonia Iuventus oraz Marcus Miller, znakomity amerykański jazzman, kompozytor i aranżer. Uczestnicy Gali zobaczyli także pokaz mody autorstwa Gosi Baczyńskiej. Nie zabrakło również gwiazd muzyki rozrywkowej, a ukoronowaniem wieczoru był koncert amerykańskiej formacji Gossip. Zespół, wraz z charyzmatyczną wokalistką Beth Ditto, zagrał swoje największe przeboje.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.