Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Brief.pl / Aktualności

Jak sprawdzić, czy przepisy tworzone przez blogerów kulinarnych są rzeczywiście wykorzystywane przez czytelników? Może długo opracowywane receptury trafiają w próżnię? Aby odpowiedzieć na te pytania i zmierzyć „smakotwórczość” internetowych kucharzy, powstał Cook’d.

-

Obecnie w Internecie istnieje kilka sposobów mierzenia liczby odbiorców i wpływu poszczególnych blogerów. Zarówno autorzy, jak i czytelnicy zwracają uwagę na liczbę „polubień” strony na Facebooku, retweetów na Twitterze i komentarzy na blogu. To dzięki nim możliwe jest zmierzenie, jak bardzo dana osoba bądź marka jest wpływowa, a także pokazanie, czy treści zamieszczane przez nią w Internecie docierają do dużej grupy odbiorców i mają odzew w mediach społecznościowych.

cook'd

Powstaje jednak pytanie, czy znane do tej pory narzędzia sprawdzają się w przypadku wszystkich aktywności w Internecie? Jak zmierzyć to, czy przepisy dodawane przez blogerów kulinarnych są w ogóle wykorzystywane przez ich czytelników, i jaki mają wpływ na ich gust kulinarny? Mierzenie „smakotwórczości”, czyli inaczej tego, w jaki sposób blogerzy kulinarni wpływają na gusta swoich czytelników, a także jak inspirują ich w codziennym gotowaniu, nie jest możliwe za pomocą ilości lajków lub udostępnień. Potrzebny jest dowód na to, że czytelnicy bloga gotują potrawy z przepisów na nich zamieszczanych.

Do tej pory blogerzy nie mieli możliwości sprawdzenia, czy ich receptury faktycznie wykorzystywane są przez czytelników. Na rynku pojawił się jednak nowy sposób wyrażania aprobaty w Internecie. Jest nim Cook’d – przygotowany przez twórców aplikacji kulinarnej Cooklet widget, który daje czytelnikom bloga możliwość podzielenia się z jego autorem efektami kulinarnych eksperymentów. To znacznie więcej, niż kliknięcie „lubię to!” lub pozostawienie komentarza. Dzięki Cook’d można sprawdzić, czy przepisy dodawane przez blogerów znajdują swoich odbiorców, i są przez nich powtarzane w domowym zaciszu, a tym samym sprawdzić, który bloger jest najbardziej „smakotwórczy”.

Poprzez widget Cook’d każdy czytelnik, który skorzystał z danego przepisu, może udostępnić efekt tej próby, klikając pod przepisem przycisk Cook’d i następnie dołączając zdjęcie zrobionej przez siebie potrawy. W przyszłości to narzędzie posłużyć może także blogerom do organizowania konkursów na ich stronie – wystarczy, że poproszą czytelników o dodawanie zdjęć, a one będą zbierane już automatycznie w jednym miejscu. Dodatkowo, dzięki temu zarówno sami autorzy, jak i firmy chcące podjąć z nimi współpracę reklamową, w rzeczywisty sposób będą mogli przekonać się o zasięgu blogów i - przede wszystkim - skuteczności. Ilość interakcji z blogiem to wartość, która mówi dużo więcej, niż sama liczba odsłon czy unikalnych użytkowników.

Informacje o Cook’d znajdują się na stronie: www.cookd.it

Tagi:

Cook’d

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.