wp - grudzien 2016

Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Brief.pl / Aktualności

Jak sprawdzić, czy przepisy tworzone przez blogerów kulinarnych są rzeczywiście wykorzystywane przez czytelników? Może długo opracowywane receptury trafiają w próżnię? Aby odpowiedzieć na te pytania i zmierzyć „smakotwórczość” internetowych kucharzy, powstał Cook’d.

-

Obecnie w Internecie istnieje kilka sposobów mierzenia liczby odbiorców i wpływu poszczególnych blogerów. Zarówno autorzy, jak i czytelnicy zwracają uwagę na liczbę „polubień” strony na Facebooku, retweetów na Twitterze i komentarzy na blogu. To dzięki nim możliwe jest zmierzenie, jak bardzo dana osoba bądź marka jest wpływowa, a także pokazanie, czy treści zamieszczane przez nią w Internecie docierają do dużej grupy odbiorców i mają odzew w mediach społecznościowych.

cook'd

Powstaje jednak pytanie, czy znane do tej pory narzędzia sprawdzają się w przypadku wszystkich aktywności w Internecie? Jak zmierzyć to, czy przepisy dodawane przez blogerów kulinarnych są w ogóle wykorzystywane przez ich czytelników, i jaki mają wpływ na ich gust kulinarny? Mierzenie „smakotwórczości”, czyli inaczej tego, w jaki sposób blogerzy kulinarni wpływają na gusta swoich czytelników, a także jak inspirują ich w codziennym gotowaniu, nie jest możliwe za pomocą ilości lajków lub udostępnień. Potrzebny jest dowód na to, że czytelnicy bloga gotują potrawy z przepisów na nich zamieszczanych.

Do tej pory blogerzy nie mieli możliwości sprawdzenia, czy ich receptury faktycznie wykorzystywane są przez czytelników. Na rynku pojawił się jednak nowy sposób wyrażania aprobaty w Internecie. Jest nim Cook’d – przygotowany przez twórców aplikacji kulinarnej Cooklet widget, który daje czytelnikom bloga możliwość podzielenia się z jego autorem efektami kulinarnych eksperymentów. To znacznie więcej, niż kliknięcie „lubię to!” lub pozostawienie komentarza. Dzięki Cook’d można sprawdzić, czy przepisy dodawane przez blogerów znajdują swoich odbiorców, i są przez nich powtarzane w domowym zaciszu, a tym samym sprawdzić, który bloger jest najbardziej „smakotwórczy”.

Poprzez widget Cook’d każdy czytelnik, który skorzystał z danego przepisu, może udostępnić efekt tej próby, klikając pod przepisem przycisk Cook’d i następnie dołączając zdjęcie zrobionej przez siebie potrawy. W przyszłości to narzędzie posłużyć może także blogerom do organizowania konkursów na ich stronie – wystarczy, że poproszą czytelników o dodawanie zdjęć, a one będą zbierane już automatycznie w jednym miejscu. Dodatkowo, dzięki temu zarówno sami autorzy, jak i firmy chcące podjąć z nimi współpracę reklamową, w rzeczywisty sposób będą mogli przekonać się o zasięgu blogów i - przede wszystkim - skuteczności. Ilość interakcji z blogiem to wartość, która mówi dużo więcej, niż sama liczba odsłon czy unikalnych użytkowników.

Informacje o Cook’d znajdują się na stronie: www.cookd.it

Tagi:

Cook’d

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.