Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Cook’d mierzy smakotwórczość blogerów

Brief.pl / Aktualności

Jak sprawdzić, czy przepisy tworzone przez blogerów kulinarnych są rzeczywiście wykorzystywane przez czytelników? Może długo opracowywane receptury trafiają w próżnię? Aby odpowiedzieć na te pytania i zmierzyć „smakotwórczość” internetowych kucharzy, powstał Cook’d.

-

Obecnie w Internecie istnieje kilka sposobów mierzenia liczby odbiorców i wpływu poszczególnych blogerów. Zarówno autorzy, jak i czytelnicy zwracają uwagę na liczbę „polubień” strony na Facebooku, retweetów na Twitterze i komentarzy na blogu. To dzięki nim możliwe jest zmierzenie, jak bardzo dana osoba bądź marka jest wpływowa, a także pokazanie, czy treści zamieszczane przez nią w Internecie docierają do dużej grupy odbiorców i mają odzew w mediach społecznościowych.

cook'd

Powstaje jednak pytanie, czy znane do tej pory narzędzia sprawdzają się w przypadku wszystkich aktywności w Internecie? Jak zmierzyć to, czy przepisy dodawane przez blogerów kulinarnych są w ogóle wykorzystywane przez ich czytelników, i jaki mają wpływ na ich gust kulinarny? Mierzenie „smakotwórczości”, czyli inaczej tego, w jaki sposób blogerzy kulinarni wpływają na gusta swoich czytelników, a także jak inspirują ich w codziennym gotowaniu, nie jest możliwe za pomocą ilości lajków lub udostępnień. Potrzebny jest dowód na to, że czytelnicy bloga gotują potrawy z przepisów na nich zamieszczanych.

Do tej pory blogerzy nie mieli możliwości sprawdzenia, czy ich receptury faktycznie wykorzystywane są przez czytelników. Na rynku pojawił się jednak nowy sposób wyrażania aprobaty w Internecie. Jest nim Cook’d – przygotowany przez twórców aplikacji kulinarnej Cooklet widget, który daje czytelnikom bloga możliwość podzielenia się z jego autorem efektami kulinarnych eksperymentów. To znacznie więcej, niż kliknięcie „lubię to!” lub pozostawienie komentarza. Dzięki Cook’d można sprawdzić, czy przepisy dodawane przez blogerów znajdują swoich odbiorców, i są przez nich powtarzane w domowym zaciszu, a tym samym sprawdzić, który bloger jest najbardziej „smakotwórczy”.

Poprzez widget Cook’d każdy czytelnik, który skorzystał z danego przepisu, może udostępnić efekt tej próby, klikając pod przepisem przycisk Cook’d i następnie dołączając zdjęcie zrobionej przez siebie potrawy. W przyszłości to narzędzie posłużyć może także blogerom do organizowania konkursów na ich stronie – wystarczy, że poproszą czytelników o dodawanie zdjęć, a one będą zbierane już automatycznie w jednym miejscu. Dodatkowo, dzięki temu zarówno sami autorzy, jak i firmy chcące podjąć z nimi współpracę reklamową, w rzeczywisty sposób będą mogli przekonać się o zasięgu blogów i - przede wszystkim - skuteczności. Ilość interakcji z blogiem to wartość, która mówi dużo więcej, niż sama liczba odsłon czy unikalnych użytkowników.

Informacje o Cook’d znajdują się na stronie: www.cookd.it

Tagi:

Cook’d

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.