Polacy chętnie ubierają się w sieci

Polacy chętnie ubierają się w sieci

Brief.pl / Wiedza

12 mln polskich internautów wchodzi na strony sklepów internetowych. Największym powodzeniem cieszą się sklepy oferujące odzież, najmniejszym te z asortymentem erotycznym. Zakupami w sieci interesują się przede wszystkim kobiety – wynika z danych firmy badawczej Gemius.

-

Jak pokazują dane z lipcowej fali wyników badania Megapanel PBI/Gemius, niemal 12 mln polskich internautów wchodzi na strony sklepów internetowych. To o jedną piątą więcej niż rok temu (10,1 mln w lipcu 2012 roku).

Największym powodzeniem cieszą się sklepy oferujące odzież (5,6 mln internautów przegląda ich ofertę). Najmniejszym te z asortymentem erotycznym (256 tys.). Wśród internautów popularne są również strony www sklepów wielobranżowych (5,3 mln) oraz te, oferujące produkty z kategorii AGD, RTV, elektronika, fotografia i komputery (5,2 mln).

Zakupami w sieci interesują się przede wszystkim kobiety. Niemal 6,5 mln internautek przegląda produkty z asortymentu e-sklepów. Najczęściej odzież (3,6 mln). Natomiast mężczyźni przeszukują sklepy www przede wszystkim w poszukiwaniu sprzętu elektronicznego (2,5 mln).



Zdaniem prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownika studiów podyplomowych z handlu elektronicznego, prezentowane dane potwierdzają fakt, iż nawet w stosunkowo mało stabilnych czasach dynamicznie rośnie znaczenie i popularność internetu jako kanału sprzedaży. Widać też wyraźnie, że zróżnicowanie kategorii produktów oferowanych online przyczynia się do wzrostu atrakcyjności e-handlu zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet.

Z kolei Wojciech Żbikowski z firmy Gemius, który doradza firmom z branży e-commerce, tłumaczy popularność sklepów internetowych z odzieżą tym, że klienci chcą zobaczyć nową kolekcję, nowe wzory i trendy modowe jeszcze zanim wybiorą się do sklepu tradycyjnego, aby przymierzyć daną rzecz. Dzięki temu nie tracą czasu na przeglądanie ofert w galeriach handlowych.

– Coraz częściej obserwujemy też drugi trend. Podczas zakupów w sklepie tradycyjnym klienci przeglądają ofertę prezentowaną w sieci, aby porównać ceny wybranych produktów i znaleźć najlepszą dla siebie opcję – dodaje ekspert od handlu elektronicznego firmy Gemius.

Jego zdaniem, liczba użytkowników na stronach www sklepów odzieżowych może wzrosnąć m.in. za sprawą wirtualnych przymierzalni, które dadzą e-klientom możliwość obejrzenia się w wybranym ubraniu.

::

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.