Seriale są w cenie

Seriale są w cenie

Brief.pl / Inspiracje

Seriale przeżywają swój złoty wiek. Są najchętniej oglądanymi audycjami w telewizji. I przyciągają reklamodawców. Ile trzeba zapłacić za 30-sekundowy spot wyemitowany wraz z odcinkami najpopularniejszych seriali w Polsce i Stanach Zjednoczonych? Postanowiliśmy to sprawdzić.

-

Serwis Statista opublikował zestawienie, które pokazuje ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu w trakcie trwania topowych seriali w Stanach Zjednoczonych. Produkcja "The Big Bang Theory" (pol. "Teoria wielkiego podrywu") stacji CBS okazała się bezkonkurencyjna.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia (średnia dla odcinków ostatniej zakończonej serii) topowych 5 seriali w Stanach Zjednoczonych

Okazuje się, że "The Big Bang Theory" oprócz tego, że jest "najbardziej w cenie" jeśli chodzi o reklamy, to również przyciąga najwięcej widzów. Nie jest to jednak zależność w wypadku wszystkich najchętniej oglądanych produkcji. Zarówno "The Simpsons" (pol. "Simpsonowie") oraz "New girl" (pol. "Jess i chłopaki") mają mniej widzów niż "Family guy", ale za to wyższe wyceny reklamowe.

A jak jest w Polsce?

Żeby sprawdzić ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu przy okazji emisji topowych seriali w Polsce sięgnęliśmy po oficjalne cenniki reklamowe polskich stacji telewizyjnych oraz dane oglądalności w segmencie 4+ dostarczane przez Nielsena za okres 7.10.2013 - 13.10.2013.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia topowych 5 seriali w Polsce

Wśród polskich seriali bezapelacyjnie króluje "M jak miłość" emitowany w TVP 2, zarówno jeśli chodzi o oglądalność jak i wyceny reklam. W Polsce również wielkość widowni nie jest tożsama z ceną emisji spotu.

Co ciekawe, według danych Nielsena w czołowej piątce najchętniej oglądanych polskich seriali w grupie 4+ znalazły się wyłącznie produkcje Telewizji Polskiej, natomiast do pierwszej piątki pod względem wycen trafiły zaledwie dwie - reszta tytułów w tym zestawieniu jest emitowana przez TVN. Z kolei w najlepszej piątce oglądalności w grupie wiekowej 16-49 znalazły się trzy seriale TVP i dwa TVN.

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (4+)

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (16-49)

Źródła: Statista, Świat serialiWirtualnemedia.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.