Seriale są w cenie

Seriale są w cenie

Brief.pl / Inspiracje

Seriale przeżywają swój złoty wiek. Są najchętniej oglądanymi audycjami w telewizji. I przyciągają reklamodawców. Ile trzeba zapłacić za 30-sekundowy spot wyemitowany wraz z odcinkami najpopularniejszych seriali w Polsce i Stanach Zjednoczonych? Postanowiliśmy to sprawdzić.

-

Serwis Statista opublikował zestawienie, które pokazuje ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu w trakcie trwania topowych seriali w Stanach Zjednoczonych. Produkcja "The Big Bang Theory" (pol. "Teoria wielkiego podrywu") stacji CBS okazała się bezkonkurencyjna.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia (średnia dla odcinków ostatniej zakończonej serii) topowych 5 seriali w Stanach Zjednoczonych

Okazuje się, że "The Big Bang Theory" oprócz tego, że jest "najbardziej w cenie" jeśli chodzi o reklamy, to również przyciąga najwięcej widzów. Nie jest to jednak zależność w wypadku wszystkich najchętniej oglądanych produkcji. Zarówno "The Simpsons" (pol. "Simpsonowie") oraz "New girl" (pol. "Jess i chłopaki") mają mniej widzów niż "Family guy", ale za to wyższe wyceny reklamowe.

A jak jest w Polsce?

Żeby sprawdzić ile trzeba zapłacić za emisję 30-sekundowego spotu przy okazji emisji topowych seriali w Polsce sięgnęliśmy po oficjalne cenniki reklamowe polskich stacji telewizyjnych oraz dane oglądalności w segmencie 4+ dostarczane przez Nielsena za okres 7.10.2013 - 13.10.2013.

Poniżej: cena emisji spotu oraz widownia topowych 5 seriali w Polsce

Wśród polskich seriali bezapelacyjnie króluje "M jak miłość" emitowany w TVP 2, zarówno jeśli chodzi o oglądalność jak i wyceny reklam. W Polsce również wielkość widowni nie jest tożsama z ceną emisji spotu.

Co ciekawe, według danych Nielsena w czołowej piątce najchętniej oglądanych polskich seriali w grupie 4+ znalazły się wyłącznie produkcje Telewizji Polskiej, natomiast do pierwszej piątki pod względem wycen trafiły zaledwie dwie - reszta tytułów w tym zestawieniu jest emitowana przez TVN. Z kolei w najlepszej piątce oglądalności w grupie wiekowej 16-49 znalazły się trzy seriale TVP i dwa TVN.

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (4+)

Poniżej: top 5 polskich seriali pod względem oglądalności (16-49)

Źródła: Statista, Świat serialiWirtualnemedia.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.