Źle się dzieje w reklamie

Źle się dzieje w reklamie

Magazyn / Inspiracje

Zapraszamy do lektury październikowego "Kiszmaszu" autorstwa Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu "Brief".

-

W czasie Warsaw International Media Summit prowadziłem debatę poświęconą temu, jak prezentuje się obecnie rynek reklamy w Polsce. Wzięli w niej udział Marcin Boroszko, prezes At Media, Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN, Jakub Bierzyński, prezes OmnicomMediaGroup, Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska, oraz Artur Waliszewski, regional business director Google.

Oto kilka – dla mnie szokujących – wniosków płynących z tej debaty. Rynek reklamy w Polsce ciągle jest trudno definiowalny, zarówno jeśli chodzi o wszystkich graczy, jak i wielkość. Trudno określić bardziej precyzyjnie wydatki na reklamę.

„Tradycyjne” media nieufnie spoglądają na media on-line i, wydaje mi się, widzą w nich zagrożenie swojej dominującej na razie pozycji.

Ciągle najsilniejszy rynek telewizyjny został zdominowany przez dwie stacje, czyli TVN i Polsat. Na rynku trwa ostra walka cenowa, co jest niekorzystne dla wszystkich: widzów, mediów i reklamodawców. W przetargach najważniejszym argumentem jest cena…

Tę nieciekawą sytuację pogarsza rola firm audytowych, które zazwyczaj przekonują reklamodawców, że ten mógł kupić czas i przestrzeń reklamowe taniej...

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.