Rusza kolejna edycja programu „Świadoma Energia”

Rusza kolejna edycja programu „Świadoma Energia”

Brief.pl / Aktualności

Rozpoczyna się 7.edycja programu RWE Polska „Świadoma Energia”, którego celem jest promowanie racjonalnego i efektywnego korzystania z energii elektrycznej.

-

Tegoroczna odsłona kampanii skierowana zwłaszcza do małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki zastosowaniu interaktywnych narzędzi, po raz pierwszy możliwe będzie również porównanie postaw i zachowań związanych z oszczędzaniem energii w domu i miejscu pracy. RWE wraz z kampanią przygotowało dedykowany produkt dla firm zainteresowanych oszczędnościami. Partnerem merytorycznym programu „Świadoma Energia” od wielu lat jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii.

Efektywne oszczędzanie energii w firmie wymaga stałej edukacji – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor marketingu i komunikacji w RWE Polska. Dlatego sprofilowaliśmy kampanię „Świadoma Energia” w taki sposób, aby spełniała zarówno oczekiwania pracowników, jak i pracodawców. Postawiliśmy również na nowoczesną formę materiałów i ich łatwą dostępność w internecie. Tym razem w ramach kampanii promujemy ofertę adresowaną dla sektora MŚP, zachęcając właścicieli firm nie tylko do zmiany zachowań, ale przede wszystkim do weryfikacji kosztów zakupu energii. Dodatkową atrakcją jest konkurs dla firm z sektora MŚP z nagrodą w wysokości 15 000 PLN.

W ramach programu została przeformatowana strona internetowa programu: www.rwe.pl/oszczedzam, na której można znaleźć liczne materiały edukacyjne i szkoleniowe, w tym porady dotyczące oszczędzania energii.

Internauci odwiedzający stronę znajdą na niej interaktywny quiz, który pozwala porównać poziom własnej świadomości energetycznej z wiedzą i zachowaniami ogółu Polaków. Narzędzie oparte jest na wynikach tegorocznej edycji badania „Świadomość energetyczna Polaków”, przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie RWE, dzięki czemu działa jak benchmark. Wypełniając krótką ankietę, dostępną pod adresem http://www.swiadomaenergiarwe.pl/raport-interaktywny można szybko i łatwo sprawdzić, czy potrafimy oszczędzać energię i porównać swoje odpowiedzi z ankietowanymi, którzy brali udział w badanu. Quiz składa się z kilkunastu pytań, połączonych z poradami, a jego podsumowaniem jest indywidualny profil energooszczędności.

Nowa edycja badania Świadoma Energia pokazała, że Polacy wciąż większą wagę przywiązują do oszczędzania energii w domu niż w miejscu pracy. W dużej mierze wynika to z braku odpowiedniej wiedzy. Tylko 13 proc. zatrudnionych deklaruje, że zna co najmniej kilka skutecznych sposobów oszczędzania energii w swojej firmie. W przypadku gospodarstw domowych analogiczną wiedzą dysponuje 52 proc. Polaków. Jednocześnie wciąż stosunkowo niewielka liczba firm, niespełna połowa, podejmuje działania energooszczędne. Rola edukacyjna pracodawców i promowanie pozytywnych postaw wśród pracowników są w tym przypadku nie do przecenienia – dodaje Jarzębska.

Do racjonalnego i odpowiedzialnego korzystania z prądu zachęcić ma konkurs dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jego koncepcja opiera się na pokazaniu konkretnych korzyści związanych z oszczędzaniem energii w różnego typu firmach, np. warsztacie samochodowym, salonie fryzjerskim, gabinecie dentystycznym czy piekarni. Nagrodą dla zwycięzcy jest opłacenie rachunków na kwotę 15 000 PLN.

Problem niepotrzebnej utraty energii przedstawiony zostanie również w ramach kampanii bannerowej wspierającej program. Będzie ona realizowana na portalach ogólnoinformacyjnych, biznesowych i branżowych, takich jak m.in. Onet.pl, Gazeta.pl, Bankier.pl, Money.pl, Energia.pl, a także w serwisie YouTube.Za zakup powierzchni reklamowej odpowiedzialna była agencja CUBE Group. Za koncepcję i przygotowanie kreacji odpowiadała agencja Galileo Interactive.

Więcej informacji o programie na www.rwe.pl/oszczędzam

Tagi:

RWE Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.