Rusza kolejna edycja programu „Świadoma Energia”

Rusza kolejna edycja programu „Świadoma Energia”

Brief.pl / Aktualności

Rozpoczyna się 7.edycja programu RWE Polska „Świadoma Energia”, którego celem jest promowanie racjonalnego i efektywnego korzystania z energii elektrycznej.

-

Tegoroczna odsłona kampanii skierowana zwłaszcza do małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki zastosowaniu interaktywnych narzędzi, po raz pierwszy możliwe będzie również porównanie postaw i zachowań związanych z oszczędzaniem energii w domu i miejscu pracy. RWE wraz z kampanią przygotowało dedykowany produkt dla firm zainteresowanych oszczędnościami. Partnerem merytorycznym programu „Świadoma Energia” od wielu lat jest Krajowa Agencja Poszanowania Energii.

Efektywne oszczędzanie energii w firmie wymaga stałej edukacji – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor marketingu i komunikacji w RWE Polska. Dlatego sprofilowaliśmy kampanię „Świadoma Energia” w taki sposób, aby spełniała zarówno oczekiwania pracowników, jak i pracodawców. Postawiliśmy również na nowoczesną formę materiałów i ich łatwą dostępność w internecie. Tym razem w ramach kampanii promujemy ofertę adresowaną dla sektora MŚP, zachęcając właścicieli firm nie tylko do zmiany zachowań, ale przede wszystkim do weryfikacji kosztów zakupu energii. Dodatkową atrakcją jest konkurs dla firm z sektora MŚP z nagrodą w wysokości 15 000 PLN.

W ramach programu została przeformatowana strona internetowa programu: www.rwe.pl/oszczedzam, na której można znaleźć liczne materiały edukacyjne i szkoleniowe, w tym porady dotyczące oszczędzania energii.

Internauci odwiedzający stronę znajdą na niej interaktywny quiz, który pozwala porównać poziom własnej świadomości energetycznej z wiedzą i zachowaniami ogółu Polaków. Narzędzie oparte jest na wynikach tegorocznej edycji badania „Świadomość energetyczna Polaków”, przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie RWE, dzięki czemu działa jak benchmark. Wypełniając krótką ankietę, dostępną pod adresem http://www.swiadomaenergiarwe.pl/raport-interaktywny można szybko i łatwo sprawdzić, czy potrafimy oszczędzać energię i porównać swoje odpowiedzi z ankietowanymi, którzy brali udział w badanu. Quiz składa się z kilkunastu pytań, połączonych z poradami, a jego podsumowaniem jest indywidualny profil energooszczędności.

Nowa edycja badania Świadoma Energia pokazała, że Polacy wciąż większą wagę przywiązują do oszczędzania energii w domu niż w miejscu pracy. W dużej mierze wynika to z braku odpowiedniej wiedzy. Tylko 13 proc. zatrudnionych deklaruje, że zna co najmniej kilka skutecznych sposobów oszczędzania energii w swojej firmie. W przypadku gospodarstw domowych analogiczną wiedzą dysponuje 52 proc. Polaków. Jednocześnie wciąż stosunkowo niewielka liczba firm, niespełna połowa, podejmuje działania energooszczędne. Rola edukacyjna pracodawców i promowanie pozytywnych postaw wśród pracowników są w tym przypadku nie do przecenienia – dodaje Jarzębska.

Do racjonalnego i odpowiedzialnego korzystania z prądu zachęcić ma konkurs dla małych i średnich przedsiębiorstw. Jego koncepcja opiera się na pokazaniu konkretnych korzyści związanych z oszczędzaniem energii w różnego typu firmach, np. warsztacie samochodowym, salonie fryzjerskim, gabinecie dentystycznym czy piekarni. Nagrodą dla zwycięzcy jest opłacenie rachunków na kwotę 15 000 PLN.

Problem niepotrzebnej utraty energii przedstawiony zostanie również w ramach kampanii bannerowej wspierającej program. Będzie ona realizowana na portalach ogólnoinformacyjnych, biznesowych i branżowych, takich jak m.in. Onet.pl, Gazeta.pl, Bankier.pl, Money.pl, Energia.pl, a także w serwisie YouTube.Za zakup powierzchni reklamowej odpowiedzialna była agencja CUBE Group. Za koncepcję i przygotowanie kreacji odpowiadała agencja Galileo Interactive.

Więcej informacji o programie na www.rwe.pl/oszczędzam

Tagi:

RWE Polska

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.