The Digitals kompletuje ekipę dla Warki

Brief.pl / Inspiracje

Uważne wsłuchanie się w potrzeby konsumentów marki może zaowocować kampanią, która śmiało i niekonwencjonalnie łączy potencjał ATL i interactive. Dowodem na to jest najnowsza aktywacja Warki. We wtorek (15.10), w przerwie meczu Anglia-Polska wyemitowany został spot telewizyjny rozpoczynający jesienną aktywację konsumencką „Ekipa w komplecie”.

-

Facebookowy post jednego z fanów Warki – Szymona, najstarszego z czterech braci – stał się bezpośrednią inspiracją do opracowania przez The Digitals najnowszej aktywacji dla tej marki.The Digitals zaplanowali całość działań i w zaledwie kilkanaście dni, wraz z Papaya Films uwiecznili 90 sekundowym, para-dokumentalnym filmemakcję zjednoczenia braci, co stało się osią całej aktywacji. ­

Takie tempo pracy jest charakterystyczne dla agencji, których pierwotną specjalizacją jest tzw. interactive – podkreśla Michał Kobierzewski z The Digitals. Zrealizowanie sportu w spontanicznej odpowiedzi na post fana było dla nas bardzo naturalne. Codzienne życie fanów marki, ich potrzeby i marzenia dzięki możliwościom, które dają social media, są coraz bliższe życiu marek. Często mówi się o dialogu, jaki marki prowadzą z fanami na Facebooku. Dla nas dialog to za mało. W odpowiedzi na potrzebę czterech braci zdecydowaliśmy się zadziałać – dodaje Kobierzewski.

post warka

Wyemitowany w czasie meczu Anglia – Polska spot pokazuje autentyczną historią czwórki braci, z których trzech wyjechało na Wyspy Brytyjskie w poszukiwaniu lepszej pracy. Szymon, najstarszy z nich, pozostał w kraju. Bardzo rzadko widują się w komplecie, o czym Szymon wspomniał właśnie na fan page’u Warki, komentując wpis o przesłaniu przez ekipę z polski skrzynki Warki do ich kumpla w Hiszpanii. To właśnie po komentarzu Szymona narodził się pomysł na aktywację. Reklama, wyemitowana premierowo w przerwie meczu w ciągu 90 sekund relacjonuje wydarzenia, które miały miejsce zaledwie kilka dni wcześniej.

Kampanii towarzyszą 15-sekundowe spoty kierujące do konkursu facebookowego, zrealizowane przez agencję Just. To kolejny koncept komunikacji marki, w którym Warka stawia na autentyczne historie.

Warka aktywacja

Wszyscy zgodziliśmy się, że to świetny pomysł, idealna kontynuacja akcji Ekipa na Swoim – mówi Tomasz Kowcun z brand teamu Warki w Grupie Żywiec. Chcieliśmy, żeby nasze działania były faktycznie reakcją na post Szymona, musieliśmy więc organizować wszystko bardzo szybko - dodaje.

Warka skontaktowała się z braćmi Szymona i jego kolegami – spotkanie z rodzeństwem miało być dla niego kompletnym zaskoczeniem. Już kilka dni później agencja The Digitals i Papaya Films robiły pierwsze zdjęcia na Wyspach. Kulminacyjne spotkanie-niespodzianka odbyło się po niecałych dwóch tygodniach od wpisu na Facebooku. Koledzy wywabili Szymona do jednej z wareckich piwiarni, a po chwili zjawili się tam jego bracia. Wszystko to zobaczyli widzowie nowego spotu Warki.

Od początku było dla nas jasne, że historię braci najlepiej przekażą oni sami – wyjaśnia Kowcun. Stąd półdokumentalna forma filmu. To Szymon, Janek, Adam i Staszek opowiadają o swojej ekipie i akcjach, które robią, kiedy już spotykają się w komplecie.

 

Spot jest początkiem nowej aktywacji Warki, w której marka znów spełnia marzenia ekip. 16 października na profilu marki na Facebooku rusza konkursu, dzięki któremu konsumenci Warki mogą przeżyć podobną historię jak bohaterowie telewizyjnej reklamy. Ekipy mogą się zaprezentować za pomocą konkursowej aplikacji, a co tydzień spośród trzydziestki o największej liczbie „lajków” jednego zwycięzcę wybiorą czterej bracia - bohaterowie spotu. Warka pokrywa koszty podróży i pomaga ekipie zorganizować imprezę w jednej ze 78 wareckich piwiarni w całym kraju.

Kampanię uzupełnia komunikacja on-line i PR. Za koncepcję aktywacji i działania interaktywne odpowiada agencja The Digitals, spoty wyprodukowała Papaya Films, za 90-sekundowy spot odpowiada kreatywnie The Digitals, zaś za 15-sekundowe teasery Just. Działania PR-owe organizuje Roots PR, a zakup mediów MediaVest.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.