wp - grudzien 2016

Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Brief.pl / Technologie

Facebook kupił izraelski startup Onavo, który zajmuje się monitoringiem użycia danych przez sieci 3 i 4G. Jaki cel w tej akwizycji ma firma Marka Zuckerberga? Upowszechnienie dostępu do internetu.

-

W jaki sposób Onavo może przyczynić się do poszerzenia dostępu do internetu? Aplikacja stworzona przez Izraelczyków pozwala śledzić jak dużo danych jej użytkownicy pobrali poprzez sieci 3G i 4G. Może być to przydatne zwłaszcza w krajach rozwijających się lub słabo rozwiniętych, gdzie dostęp do internetu jest możliwy głównie przez smartfony. Jeśli chodzi o samego Facebooka, Onavo prowadzi również szeroko zakrojoną analitykę danych pochodzących z urządzeń mobilnych.

Doświadczenie Izraelczyków prawdopodobnie zostanie wykorzystane w ramach działalności inicjatywy Internet.org, której twarzą jest Mark Zuckerberg. Jej celem jest upowszechnienie dostępu do internetu, co z kolei ma pociągnąć za sobą rozwój tych rejonów świata, które do tej pory nie mogły w pełni wykorzystywać dobrodziejstw sieci. Przy okazji, zapewne powiększy się liczba osób korzystających z usług oferowanych przez założycieli Internet.org.

Żeby pokazać nierówności w dostępie do internetu, przygotowaliśmy dla Państwa wizualizację danych Banku Światowego, które pokazują ile osób na 100 mieszkańców poszczególnych krajów ma dostęp do internetu.

Poniżej prezentujemy: zestawienie trzech państw z największym odestkiem osób z dostępem do internetu na 100 mieszkańców i trzech państw z najniższym odsetkiem oraz unijnej średniej, światowej średniej i Polski.

Poniżej prezentujemy: mapa przedstawiająca ile osób na 100 mieszkańców posiadało dostęp do internetu w poszczególnych krajach świata w 2012 roku.

Czytaj również: Mark Zuckerberg walczy o internet dla całego świata

Źródła: Fast Company, Bank Światowy, photo: mkhmarketing/CC/Flickr

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.