Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Brief.pl / Technologie

Facebook kupił izraelski startup Onavo, który zajmuje się monitoringiem użycia danych przez sieci 3 i 4G. Jaki cel w tej akwizycji ma firma Marka Zuckerberga? Upowszechnienie dostępu do internetu.

-

W jaki sposób Onavo może przyczynić się do poszerzenia dostępu do internetu? Aplikacja stworzona przez Izraelczyków pozwala śledzić jak dużo danych jej użytkownicy pobrali poprzez sieci 3G i 4G. Może być to przydatne zwłaszcza w krajach rozwijających się lub słabo rozwiniętych, gdzie dostęp do internetu jest możliwy głównie przez smartfony. Jeśli chodzi o samego Facebooka, Onavo prowadzi również szeroko zakrojoną analitykę danych pochodzących z urządzeń mobilnych.

Doświadczenie Izraelczyków prawdopodobnie zostanie wykorzystane w ramach działalności inicjatywy Internet.org, której twarzą jest Mark Zuckerberg. Jej celem jest upowszechnienie dostępu do internetu, co z kolei ma pociągnąć za sobą rozwój tych rejonów świata, które do tej pory nie mogły w pełni wykorzystywać dobrodziejstw sieci. Przy okazji, zapewne powiększy się liczba osób korzystających z usług oferowanych przez założycieli Internet.org.

Żeby pokazać nierówności w dostępie do internetu, przygotowaliśmy dla Państwa wizualizację danych Banku Światowego, które pokazują ile osób na 100 mieszkańców poszczególnych krajów ma dostęp do internetu.

Poniżej prezentujemy: zestawienie trzech państw z największym odestkiem osób z dostępem do internetu na 100 mieszkańców i trzech państw z najniższym odsetkiem oraz unijnej średniej, światowej średniej i Polski.

Poniżej prezentujemy: mapa przedstawiająca ile osób na 100 mieszkańców posiadało dostęp do internetu w poszczególnych krajach świata w 2012 roku.

Czytaj również: Mark Zuckerberg walczy o internet dla całego świata

Źródła: Fast Company, Bank Światowy, photo: mkhmarketing/CC/Flickr

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.