Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Facebook inwestuje w globalny rozwój internetu

Brief.pl / Technologie

Facebook kupił izraelski startup Onavo, który zajmuje się monitoringiem użycia danych przez sieci 3 i 4G. Jaki cel w tej akwizycji ma firma Marka Zuckerberga? Upowszechnienie dostępu do internetu.

-

W jaki sposób Onavo może przyczynić się do poszerzenia dostępu do internetu? Aplikacja stworzona przez Izraelczyków pozwala śledzić jak dużo danych jej użytkownicy pobrali poprzez sieci 3G i 4G. Może być to przydatne zwłaszcza w krajach rozwijających się lub słabo rozwiniętych, gdzie dostęp do internetu jest możliwy głównie przez smartfony. Jeśli chodzi o samego Facebooka, Onavo prowadzi również szeroko zakrojoną analitykę danych pochodzących z urządzeń mobilnych.

Doświadczenie Izraelczyków prawdopodobnie zostanie wykorzystane w ramach działalności inicjatywy Internet.org, której twarzą jest Mark Zuckerberg. Jej celem jest upowszechnienie dostępu do internetu, co z kolei ma pociągnąć za sobą rozwój tych rejonów świata, które do tej pory nie mogły w pełni wykorzystywać dobrodziejstw sieci. Przy okazji, zapewne powiększy się liczba osób korzystających z usług oferowanych przez założycieli Internet.org.

Żeby pokazać nierówności w dostępie do internetu, przygotowaliśmy dla Państwa wizualizację danych Banku Światowego, które pokazują ile osób na 100 mieszkańców poszczególnych krajów ma dostęp do internetu.

Poniżej prezentujemy: zestawienie trzech państw z największym odestkiem osób z dostępem do internetu na 100 mieszkańców i trzech państw z najniższym odsetkiem oraz unijnej średniej, światowej średniej i Polski.

Poniżej prezentujemy: mapa przedstawiająca ile osób na 100 mieszkańców posiadało dostęp do internetu w poszczególnych krajach świata w 2012 roku.

Czytaj również: Mark Zuckerberg walczy o internet dla całego świata

Źródła: Fast Company, Bank Światowy, photo: mkhmarketing/CC/Flickr

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.