wp - grudzien 2016

Coraz więcej Polaków na YouTube

Coraz więcej Polaków na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube ogląda w Polsce niemal 14 milionów użytkowników sieci. To prawie 11 milionów internautów więcej niż w 2006 roku, gdy został sprzedany do Google.

-

W czwartek, 10 października, mija siedem lat od czasu, kiedy YouTube trafił do portfolio Google’a. Dzięki temu przejęciu Google umocnił swoją pozycję na internetowym rynku video, wyprzedzając Yahoo i Microsoft. W październiku 2006 roku, gdy gigant z Mountain View kupił ten największy na świecie serwis z treściami wideo, YouTube odwiedziło około 3 mln. polskich Internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że YouTube cały czas zyskuje na popularności na polskim rynku. Bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów oraz live streaming to już niemal narodowy sport Polaków. Treści dostępne w tym serwisie internetowym przegląda blisko 14 mln. użytkowników sieci w naszym kraju. To o milion więcej niż rok wcześniej.

Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji – komentuje Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu. Co ciekawe, popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki „User Generated Content”, czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe – dodaje.

Zdaniem Garapicha to dzięki Internautom, którzy sami zagłosowali za takim modelem biznesowym, każdy może stać się popularnym artystą filmowym, zdobyć rzeszę fanów, a co za tym idzie pieniądze z reklamy i wsparcie poważnych sponsorów. – Odkąd YouTube został dostrzeżony przez komercyjnych nadawców – nic już w branży filmowej nie wygląda tak samo – zauważa prezes PBI.

 

YouTube - zasięg wsród polskich internautów

(źródło:Megapanel PBI/Gemius)

YouTube zostawia daleko w tyle inne serwisy z video w sieci. W lipcu 2013 roku druga w rankingu wrzuta.pl przyciągnęła uwagę ponad 2,3 mln. polskich internautów. Trzeci jest serwis tosiewytnie.pl. W analizowanym miesiącu odwiedziło go prawie 2 mln. użytkowników sieci z naszego kraju.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Tagi:

youtube gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.