Coraz więcej Polaków na YouTube

Coraz więcej Polaków na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube ogląda w Polsce niemal 14 milionów użytkowników sieci. To prawie 11 milionów internautów więcej niż w 2006 roku, gdy został sprzedany do Google.

-

W czwartek, 10 października, mija siedem lat od czasu, kiedy YouTube trafił do portfolio Google’a. Dzięki temu przejęciu Google umocnił swoją pozycję na internetowym rynku video, wyprzedzając Yahoo i Microsoft. W październiku 2006 roku, gdy gigant z Mountain View kupił ten największy na świecie serwis z treściami wideo, YouTube odwiedziło około 3 mln. polskich Internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius pokazują, że YouTube cały czas zyskuje na popularności na polskim rynku. Bezpłatne umieszczanie i oglądanie filmów oraz live streaming to już niemal narodowy sport Polaków. Treści dostępne w tym serwisie internetowym przegląda blisko 14 mln. użytkowników sieci w naszym kraju. To o milion więcej niż rok wcześniej.

Trudno zaprzeczyć, że YouTube stał się synonimem internetowej telewizji – komentuje Andrzej Garapich, prezes firmy Polskie Badania Internetu. Co ciekawe, popularność zdobył nie przez uznanie u profesjonalnych producentów filmowych i tradycyjnych stacji telewizyjnych, ale dzięki „User Generated Content”, czyli treściom udostępnianym przez samych użytkowników, uważanym za mniej wartościowe – dodaje.

Zdaniem Garapicha to dzięki Internautom, którzy sami zagłosowali za takim modelem biznesowym, każdy może stać się popularnym artystą filmowym, zdobyć rzeszę fanów, a co za tym idzie pieniądze z reklamy i wsparcie poważnych sponsorów. – Odkąd YouTube został dostrzeżony przez komercyjnych nadawców – nic już w branży filmowej nie wygląda tak samo – zauważa prezes PBI.

 

YouTube - zasięg wsród polskich internautów

(źródło:Megapanel PBI/Gemius)

YouTube zostawia daleko w tyle inne serwisy z video w sieci. W lipcu 2013 roku druga w rankingu wrzuta.pl przyciągnęła uwagę ponad 2,3 mln. polskich internautów. Trzeci jest serwis tosiewytnie.pl. W analizowanym miesiącu odwiedziło go prawie 2 mln. użytkowników sieci z naszego kraju.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Tagi:

youtube gemius

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.