Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050

Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050

Brief.pl / CSR

W lutym 2013 roku w Ministerstwie Gospodarki zainicjowano II etap projektu „Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050”. Sprawdzamy, jak wyglądają prace w ramach grup roboczych i jakie są efekty tych działań.

-

Liderem projektu „Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050” w Polsce jest PwC. Projekt realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Środowiska oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Po co powstały grupy robocze? Jakie cele chcą osiągnąć? Jak często się spotykają? Jak liczne są te grupy? Kto koordynuje ich prace? Jakie są efekty ich prac i gdzie można śledzić wyniki lub podsumowania tych spotkań? M.in. na te pytanbia odpowiada Aleksandra Stanek-Kowalczyk z PwC.

::

Aleksandra Stanek-Kowalczyk, manager, PwC

W ramach drugiego etapu projektu "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050" powstało kilka grup roboczych: innowacje społeczne, PPP, zrównoważona konsumpcja, OZE, zazielenianie nowej perspektywy finansowej.

Każda z grup postawiła sobie trochę inne cele szczegółowe i tym samym trochę inne są efekty ich prac, natomiast głównym celem w ogóle prac grup było wypracowywanie materiałów, które będą przedstawiały głos biznesu i będą użyteczne w dyskusji publicznej dotyczącej zagadnień, którymi zajmuje się dana grupa.

W ramach każdej grupy oprócz koordynatora jej prac z PwC jest też osoba, która wspiera dana grupę z ramienia Ministerstwa Gospodarki bądź Ministerstwa Środowiska. Dzięki temu Grupy zajmują się zagadnieniami, które są istotne zarówno dla biznesu, jak też dla przedstawicieli Ministerstw, w tym także włączają sią w konsultacje różnego rodzaju inicjatywy i projektów, które toczą się w ramach administracji rządowej bądź unijnej.

Liczebność każdej grupy jest różna, na listach jest zapisanych po kilkadziesiąt osób. W spotkaniach zazwyczaj uczestniczy około 15 - 20. Grupy spotykają się średnio raz w miesiącu / raz na dwa miesiące.

Efekty prac chcemy przedstawić w trakcie trwania COP. Rozmawiamy obecnie z Ministerstwem Środowiska na temat tego, jaką formułę mogłoby takie wydarzenie przyjąć. Na pewno będzie przygotowany krótki materiał podsumowujący pracę grup; mówiący o tym, kto w nich uczestniczył, czego dotyczyły prace, jakie zagadnienia były poruszane itp. Dla większości grup załącznikiem będą materiały wypracowane podczas spotkań - krótkie publikacje i raporty, które powstały przy zaangażowaniu członków poszczególnych grup. Będą one dostępne na stronach partnerów projektu, w miejscach poświęconych Wizji 2050.

COP będzie też okazją dla kolejnych firm do dołączenia do grona sygnatariuszy Deklaracji na rzecz zrównoważonego rozwoju, do czego serdecznie zachęcamy.

Będziemy chcieli też zaproponować dalszy tryb prac. Już teraz w ramach grup zastanawiamy się nad tym, czy wszystkie powinny kontynuować prace, a jeśli tak, to jakimi zagadnieniami się zajmować w kolejnym roku. Wiemy też, że na pewno w ciągu tego roku pojawiły się nowe, ważne wyzwania i tematy, którymi być może warto się będzie zająć w kolejnym roku, powołując w tym celu nowe grupy.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.