Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050

Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050

Brief.pl / CSR

W lutym 2013 roku w Ministerstwie Gospodarki zainicjowano II etap projektu „Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050”. Sprawdzamy, jak wyglądają prace w ramach grup roboczych i jakie są efekty tych działań.

-

Liderem projektu „Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050” w Polsce jest PwC. Projekt realizowany jest we współpracy z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Środowiska oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Po co powstały grupy robocze? Jakie cele chcą osiągnąć? Jak często się spotykają? Jak liczne są te grupy? Kto koordynuje ich prace? Jakie są efekty ich prac i gdzie można śledzić wyniki lub podsumowania tych spotkań? M.in. na te pytanbia odpowiada Aleksandra Stanek-Kowalczyk z PwC.

::

Aleksandra Stanek-Kowalczyk, manager, PwC

W ramach drugiego etapu projektu "Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050" powstało kilka grup roboczych: innowacje społeczne, PPP, zrównoważona konsumpcja, OZE, zazielenianie nowej perspektywy finansowej.

Każda z grup postawiła sobie trochę inne cele szczegółowe i tym samym trochę inne są efekty ich prac, natomiast głównym celem w ogóle prac grup było wypracowywanie materiałów, które będą przedstawiały głos biznesu i będą użyteczne w dyskusji publicznej dotyczącej zagadnień, którymi zajmuje się dana grupa.

W ramach każdej grupy oprócz koordynatora jej prac z PwC jest też osoba, która wspiera dana grupę z ramienia Ministerstwa Gospodarki bądź Ministerstwa Środowiska. Dzięki temu Grupy zajmują się zagadnieniami, które są istotne zarówno dla biznesu, jak też dla przedstawicieli Ministerstw, w tym także włączają sią w konsultacje różnego rodzaju inicjatywy i projektów, które toczą się w ramach administracji rządowej bądź unijnej.

Liczebność każdej grupy jest różna, na listach jest zapisanych po kilkadziesiąt osób. W spotkaniach zazwyczaj uczestniczy około 15 - 20. Grupy spotykają się średnio raz w miesiącu / raz na dwa miesiące.

Efekty prac chcemy przedstawić w trakcie trwania COP. Rozmawiamy obecnie z Ministerstwem Środowiska na temat tego, jaką formułę mogłoby takie wydarzenie przyjąć. Na pewno będzie przygotowany krótki materiał podsumowujący pracę grup; mówiący o tym, kto w nich uczestniczył, czego dotyczyły prace, jakie zagadnienia były poruszane itp. Dla większości grup załącznikiem będą materiały wypracowane podczas spotkań - krótkie publikacje i raporty, które powstały przy zaangażowaniu członków poszczególnych grup. Będą one dostępne na stronach partnerów projektu, w miejscach poświęconych Wizji 2050.

COP będzie też okazją dla kolejnych firm do dołączenia do grona sygnatariuszy Deklaracji na rzecz zrównoważonego rozwoju, do czego serdecznie zachęcamy.

Będziemy chcieli też zaproponować dalszy tryb prac. Już teraz w ramach grup zastanawiamy się nad tym, czy wszystkie powinny kontynuować prace, a jeśli tak, to jakimi zagadnieniami się zajmować w kolejnym roku. Wiemy też, że na pewno w ciągu tego roku pojawiły się nowe, ważne wyzwania i tematy, którymi być może warto się będzie zająć w kolejnym roku, powołując w tym celu nowe grupy.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.