IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

Magazyn / Aktualności

Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w internecie – zarówno tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance’owych, jak i działań w mediach społecznościowych.

-

AdvertTrack ma połączyć dwie perspektywy patrzenia na internetowy rynek reklamy. Obecnie w Polsce najczęściej publikowane są wskaźniki irytacji wobec różnych form kreacji reklamowych i podsumowania najbardziej angażujących działań w mediach społecznościowych. W takich zestawieniach użytkowników stron WWW często traktuje się niezależnie od użytkowników mediów społecznościowych. Adverttrack to projekt uwzględniający zarówno tradycyjny rynek display i email marketingu, jak i świat mediów społecznościowych.

Bardzo ważnym elementem projektu jest poznanie postaw internautów wobec standardowych i nowatorskich działań reklamowych realizowanych w Social Media, a także – poznanie potencjału SEM w działaniach marketingowych. Obecnie o postaw wobec reklam wiemy tyle co ujawnią najwięksi gracze mediowi i to, że internautów irytują reklamy. Powszechnie publikowane są też takie informacje jak top fan page albo top kanały filmowe. Naszym celem jest połączenie klasycznej perspektywy digitalowej i social mediowej. W Polsce jeszcze ciągle ta ostatnia jest często traktowana jako dodatkowe uzupełnienie tzw. „dużych budżetów”, więc wiele jest jeszcze do zrobienia, zwłaszcza w kontekście świadomości marketerów.

Badanie jest realizowane metodą CAWI wśród uczestników panelu badawczego ResearchNow. Analizą danych zajmują się analitycy IRCenter, specjalizujący się w charakterystyce grup docelowych i audytach kampanii internetowych. Obie firmy będą prowadzić projekt do września 2014 roku. Badanie będzie kontynuowane, jeśli wyniki spotkają się z zainteresowaniem na polskim rynku digitalowym. Pierwsza fala badania została przeprowadzona w sierpniu tego roku.

Więcej informacji o projekcie udzielają dr Albert Hupa (hupa.albert@ircenter.com) i Patrycja Reinhart (preinhart@researchnow.com).

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.