wp - grudzien 2016

IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

Magazyn / Aktualności

Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w internecie – zarówno tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance’owych, jak i działań w mediach społecznościowych.

-

AdvertTrack ma połączyć dwie perspektywy patrzenia na internetowy rynek reklamy. Obecnie w Polsce najczęściej publikowane są wskaźniki irytacji wobec różnych form kreacji reklamowych i podsumowania najbardziej angażujących działań w mediach społecznościowych. W takich zestawieniach użytkowników stron WWW często traktuje się niezależnie od użytkowników mediów społecznościowych. Adverttrack to projekt uwzględniający zarówno tradycyjny rynek display i email marketingu, jak i świat mediów społecznościowych.

Bardzo ważnym elementem projektu jest poznanie postaw internautów wobec standardowych i nowatorskich działań reklamowych realizowanych w Social Media, a także – poznanie potencjału SEM w działaniach marketingowych. Obecnie o postaw wobec reklam wiemy tyle co ujawnią najwięksi gracze mediowi i to, że internautów irytują reklamy. Powszechnie publikowane są też takie informacje jak top fan page albo top kanały filmowe. Naszym celem jest połączenie klasycznej perspektywy digitalowej i social mediowej. W Polsce jeszcze ciągle ta ostatnia jest często traktowana jako dodatkowe uzupełnienie tzw. „dużych budżetów”, więc wiele jest jeszcze do zrobienia, zwłaszcza w kontekście świadomości marketerów.

Badanie jest realizowane metodą CAWI wśród uczestników panelu badawczego ResearchNow. Analizą danych zajmują się analitycy IRCenter, specjalizujący się w charakterystyce grup docelowych i audytach kampanii internetowych. Obie firmy będą prowadzić projekt do września 2014 roku. Badanie będzie kontynuowane, jeśli wyniki spotkają się z zainteresowaniem na polskim rynku digitalowym. Pierwsza fala badania została przeprowadzona w sierpniu tego roku.

Więcej informacji o projekcie udzielają dr Albert Hupa (hupa.albert@ircenter.com) i Patrycja Reinhart (preinhart@researchnow.com).

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.