IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

IRCenter i ResarchNow uruchamiają nowe, cykliczne badanie trackingowe AdvertTrack.

Magazyn / Aktualności

Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec reklamy w internecie – zarówno tradycyjnych reklam odsłonowych, programów afiliacyjnych i performance’owych, jak i działań w mediach społecznościowych.

-

AdvertTrack ma połączyć dwie perspektywy patrzenia na internetowy rynek reklamy. Obecnie w Polsce najczęściej publikowane są wskaźniki irytacji wobec różnych form kreacji reklamowych i podsumowania najbardziej angażujących działań w mediach społecznościowych. W takich zestawieniach użytkowników stron WWW często traktuje się niezależnie od użytkowników mediów społecznościowych. Adverttrack to projekt uwzględniający zarówno tradycyjny rynek display i email marketingu, jak i świat mediów społecznościowych.

Bardzo ważnym elementem projektu jest poznanie postaw internautów wobec standardowych i nowatorskich działań reklamowych realizowanych w Social Media, a także – poznanie potencjału SEM w działaniach marketingowych. Obecnie o postaw wobec reklam wiemy tyle co ujawnią najwięksi gracze mediowi i to, że internautów irytują reklamy. Powszechnie publikowane są też takie informacje jak top fan page albo top kanały filmowe. Naszym celem jest połączenie klasycznej perspektywy digitalowej i social mediowej. W Polsce jeszcze ciągle ta ostatnia jest często traktowana jako dodatkowe uzupełnienie tzw. „dużych budżetów”, więc wiele jest jeszcze do zrobienia, zwłaszcza w kontekście świadomości marketerów.

Badanie jest realizowane metodą CAWI wśród uczestników panelu badawczego ResearchNow. Analizą danych zajmują się analitycy IRCenter, specjalizujący się w charakterystyce grup docelowych i audytach kampanii internetowych. Obie firmy będą prowadzić projekt do września 2014 roku. Badanie będzie kontynuowane, jeśli wyniki spotkają się z zainteresowaniem na polskim rynku digitalowym. Pierwsza fala badania została przeprowadzona w sierpniu tego roku.

Więcej informacji o projekcie udzielają dr Albert Hupa (hupa.albert@ircenter.com) i Patrycja Reinhart (preinhart@researchnow.com).

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.