Media najczęściej piszą o Robercie Lewandowskim

Media najczęściej piszą o Robercie Lewandowskim

Brief.pl / Aktualności

Napastnik Borussii Dortmund utrzymał pierwszą pozycję w klasyfikacji najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w czołowych ligach europejskich. Robert Lewandowski nie miał sobie równych, wyprzedzając najsilniejszego z konkurentów o niemal 600 publikacji – wynika z badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

-

Reprezentant Polski uzyskał w sierpniu 1344 publikacji w prasie i 20 wybranych serwisach internetowych. Jego klubowy kolega - drugi w zestawieniu – Jakub Błaszczykowski miał ich 749. To obrazuje skalę popularności różniącą Lewandowskiego od pozostałych polskich piłkarzy. W sierpniu aż 326 razy jego nazwisko pojawiło się w tytułach publikacji, a 36 razy znalazł się na pierwszych stronach. Mniej pisało się o sprawach pozasportowych, choć wiele materiałów wygenerowały krytyczne wobec obecnego pracodawcy publiczne wypowiedzi piłkarza – jak słynny wywiad udzielony „Rzeczpospolitej”. O Robercie pisał także „Forbes”, na którego łamach ukazał się artykuł podkreślający marketingowy i reklamowy potencjał piłkarza.

 

Pierwszą trójkę klasyfikacji zamknął Wojciech Szczęsny. Bramkarz Arsenalu Londyn okazał się w tym miesiącu bardziej medialny niż rywalizujący z nim Artur Boruc (5. miejsce). Golkiperów rozdzielił Bartłomiej Pawłowski, który przed miesiącem zrobił furorę niespodziewanym transferem do Primera Division. Piłkarz Malagi utrzymał się w czołówce, ale widoczny jest wyraźny trend spadkowy. Za pierwszą piątką uplasowała się grupa pościgowa zawodników o bardzo podobnych wynikach. Co ciekawe, ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych o „Lewym” wyniósł aż 14,2 mln zł. Za nim znalazł się nie Jakub Błaszczykowski, a Wojciech Szczęsny (6,2 mln zł). Tuż za Błaszczykowskim (5,7 mln zł) z kolei pojawił się Artur Boruc (4,3 mln zł).

 

Badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyłoniło także najbardziej medialne aktualnie kluby polskiej ligi. W sierpniu po raz szósty z rzędu triumfowała Legia Warszawa. Mistrz Polski wyprzedził Śląsk Wrocław i Lecha Poznań. Tuż za podium uplasowały się dwa krakowskie kluby. Tym razem lepsza od Wisły okazała się Cracovia. Lider w tym miesiącu uzyskał bardzo wysoką liczbę publikacji – 3,6 tys. To wynik występów w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Niewiele niższy wynik uzyskał Śląsk (3,6 tys.), natomiast o Lechu Poznań napisano w 3,1 tys. tekstów. Kolejne kluby miały już zdecydowanie słabsze wyniki. Cracovia – 2,4 tys., natomiast Wisła Kraków - 2,2 tys. publikacji.
 
W I lidze na czele Arka Gdynia. Drugie miejsce utrzymał GKS Bełchatów, natomiast na pozycję trzecią awansowała Sandecja Nowy Sącz. Najbardziej medialny klub na drugim froncie uzyskał 0,9 tys. publikacji.
 
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 wybranych portali internetowych. W sierpniu 2013 przeanalizowano 26 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 31 sierpnia 2013 - analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 596 tys. informacji.
 
*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?