BYOD w polskich firmach

BYOD w polskich firmach

Brief.pl / Technologie

Na zlecenie Samsunga wśród polskich pracodawców została przeprowadzona ankieta o polityce BYOD (Bring Your Own Device, ang. przynieś własne urządzenie). Niektóre wyniki mogą zaskakiwać.

-

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, 57 proc. ankietowanych pracodawców zatrudniających w Polsce co najmniej 1000 osób potwierdziło, że utraciło lub obawia się utraty danych klientów na skutek "naruszeń bezpieczeństwa wynikających z korzystania przez pracowników z ich własnych urządzeń mobilnych".

Co więcej, wszystkie ankietowane polskie firmy odnotowały w ciągu ostatnich dwóch lat zagrożenia związane z wprowadzaniem polityki BYOD i liczą się z ryzykiem wynikającym z korzystania przez pracowników z własnych urządzeń. Po mimo to, zaledwie 37 proc. pracodawców już zaktualizowało bądź zamierza zaktualizować politykę BYOD pod kątem bezpieczeństwa.

Respondenci wskazali jednak na ważne zalety tej polityki. Dzięki wprowadzeniu BYOD koszty usług telekomunikacyjnych spadły w ankietowanych firmach średnio o 17 proc., a 43 proc. z nich notuje wzrost zaangażowania i wydajności pracy.

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, że 56 proc. polskich firm zatrudniających powyżej 1000 osób wprowadziło formalną bądź nieformalną politykę BYOD. Z własnych urządzeń w pracy korzysta średnio jedna trzecia pracowników.

- Z naszego badania jasno wynika, że firmy pozwalające pracownikom korzystać z własnych urządzeń mogą liczyć na ogromne korzyści. Rosnąca popularność BYOD dla wielu dużych pracodawców oznacza ryzyko utraty konkurencyjności, o ile nie będą oni potrafili wykorzystać możliwości drzemiących w mobilnej pracy przy użyciu smartfona, tabletu czy laptopa. Wykorzystanie tych możliwości wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej polityki BYOD. Firmy powinny zadbać o to, aby ich strategia mobilności zbudowana była na solidnym fundamencie sprzętowym, uzupełnionym o skuteczną, jasną i konsekwentnie wdrażaną politykę bezpiecznego użytkowania – mówi Andrew Mills, dyrektor wykonawczy dywizji B2B firmy Samsung Electronics Europe.

Nota metodologiczna

Opracowana przez Samsung ankieta internetowa, objęła grupę respondentów, którą tworzyło 490 dyrektorów i innych osób podejmujących decyzje w sprawach informatyki w firmach zatrudniających ponad 1000 osób. Badanie przeprowadzono w Belgii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Dane zbierano w maju i czerwcu 2013 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.