BYOD w polskich firmach

BYOD w polskich firmach

Brief.pl / Technologie

Na zlecenie Samsunga wśród polskich pracodawców została przeprowadzona ankieta o polityce BYOD (Bring Your Own Device, ang. przynieś własne urządzenie). Niektóre wyniki mogą zaskakiwać.

-

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, 57 proc. ankietowanych pracodawców zatrudniających w Polsce co najmniej 1000 osób potwierdziło, że utraciło lub obawia się utraty danych klientów na skutek "naruszeń bezpieczeństwa wynikających z korzystania przez pracowników z ich własnych urządzeń mobilnych".

Co więcej, wszystkie ankietowane polskie firmy odnotowały w ciągu ostatnich dwóch lat zagrożenia związane z wprowadzaniem polityki BYOD i liczą się z ryzykiem wynikającym z korzystania przez pracowników z własnych urządzeń. Po mimo to, zaledwie 37 proc. pracodawców już zaktualizowało bądź zamierza zaktualizować politykę BYOD pod kątem bezpieczeństwa.

Respondenci wskazali jednak na ważne zalety tej polityki. Dzięki wprowadzeniu BYOD koszty usług telekomunikacyjnych spadły w ankietowanych firmach średnio o 17 proc., a 43 proc. z nich notuje wzrost zaangażowania i wydajności pracy.

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, że 56 proc. polskich firm zatrudniających powyżej 1000 osób wprowadziło formalną bądź nieformalną politykę BYOD. Z własnych urządzeń w pracy korzysta średnio jedna trzecia pracowników.

- Z naszego badania jasno wynika, że firmy pozwalające pracownikom korzystać z własnych urządzeń mogą liczyć na ogromne korzyści. Rosnąca popularność BYOD dla wielu dużych pracodawców oznacza ryzyko utraty konkurencyjności, o ile nie będą oni potrafili wykorzystać możliwości drzemiących w mobilnej pracy przy użyciu smartfona, tabletu czy laptopa. Wykorzystanie tych możliwości wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej polityki BYOD. Firmy powinny zadbać o to, aby ich strategia mobilności zbudowana była na solidnym fundamencie sprzętowym, uzupełnionym o skuteczną, jasną i konsekwentnie wdrażaną politykę bezpiecznego użytkowania – mówi Andrew Mills, dyrektor wykonawczy dywizji B2B firmy Samsung Electronics Europe.

Nota metodologiczna

Opracowana przez Samsung ankieta internetowa, objęła grupę respondentów, którą tworzyło 490 dyrektorów i innych osób podejmujących decyzje w sprawach informatyki w firmach zatrudniających ponad 1000 osób. Badanie przeprowadzono w Belgii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Dane zbierano w maju i czerwcu 2013 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.