BYOD w polskich firmach

BYOD w polskich firmach

Brief.pl / Technologie

Na zlecenie Samsunga wśród polskich pracodawców została przeprowadzona ankieta o polityce BYOD (Bring Your Own Device, ang. przynieś własne urządzenie). Niektóre wyniki mogą zaskakiwać.

-

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, 57 proc. ankietowanych pracodawców zatrudniających w Polsce co najmniej 1000 osób potwierdziło, że utraciło lub obawia się utraty danych klientów na skutek "naruszeń bezpieczeństwa wynikających z korzystania przez pracowników z ich własnych urządzeń mobilnych".

Co więcej, wszystkie ankietowane polskie firmy odnotowały w ciągu ostatnich dwóch lat zagrożenia związane z wprowadzaniem polityki BYOD i liczą się z ryzykiem wynikającym z korzystania przez pracowników z własnych urządzeń. Po mimo to, zaledwie 37 proc. pracodawców już zaktualizowało bądź zamierza zaktualizować politykę BYOD pod kątem bezpieczeństwa.

Respondenci wskazali jednak na ważne zalety tej polityki. Dzięki wprowadzeniu BYOD koszty usług telekomunikacyjnych spadły w ankietowanych firmach średnio o 17 proc., a 43 proc. z nich notuje wzrost zaangażowania i wydajności pracy.

Z badań zleconych przez Samsunga wynika, że 56 proc. polskich firm zatrudniających powyżej 1000 osób wprowadziło formalną bądź nieformalną politykę BYOD. Z własnych urządzeń w pracy korzysta średnio jedna trzecia pracowników.

- Z naszego badania jasno wynika, że firmy pozwalające pracownikom korzystać z własnych urządzeń mogą liczyć na ogromne korzyści. Rosnąca popularność BYOD dla wielu dużych pracodawców oznacza ryzyko utraty konkurencyjności, o ile nie będą oni potrafili wykorzystać możliwości drzemiących w mobilnej pracy przy użyciu smartfona, tabletu czy laptopa. Wykorzystanie tych możliwości wymaga jednak wdrożenia odpowiedniej polityki BYOD. Firmy powinny zadbać o to, aby ich strategia mobilności zbudowana była na solidnym fundamencie sprzętowym, uzupełnionym o skuteczną, jasną i konsekwentnie wdrażaną politykę bezpiecznego użytkowania – mówi Andrew Mills, dyrektor wykonawczy dywizji B2B firmy Samsung Electronics Europe.

Nota metodologiczna

Opracowana przez Samsung ankieta internetowa, objęła grupę respondentów, którą tworzyło 490 dyrektorów i innych osób podejmujących decyzje w sprawach informatyki w firmach zatrudniających ponad 1000 osób. Badanie przeprowadzono w Belgii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech. Dane zbierano w maju i czerwcu 2013 roku.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?