Facebook i Twitter walczą o TV

Facebook i Twitter walczą o TV

Brief.pl / Aktualności

Żyjemy w epoce multiscreeningu. Oglądając telewizję, która jest nadal medium numer jeden, korzystamy z telefonu, tabletu lub laptopa - oczywiście każde z tych urządzeń gwarantuje dostęp do internetu. Nie powinien zatem dziwić fakt, że Facebook i Twitter walczą o uwagę widza telewizyjnego.

-

Pokazanie, że serwis jest "przedłużeniem" telewizji ma w przypadku Facebooka i Twittera olbrzymie znaczenie. Pierwszy z nich jest już na giełdzie i coraz śmielej poczyna sobie na urządzeniach mobilnych. Drugi w najbliższym czasie na giełdzie się pojawi. Dodatkowo są naturalnym wyborem jeśli chodzi o dzielenie się treścią, również tą pochodzącą z telewizji.

Oczywiście to telewizja będzie największym zwycięzcą tego wyścigu, ponieważ treści w niej zawarte zdobędą większy zasięg. Pozwoli to jej utrzymać się dłużej na powierzchnii, ponieważ tradycyjny model sztywno ustalonej ramówki programowej jest coraz mocniej atakowany przez "wideo na żądanie". Widz, dzięki internetowi, nie musi już czekać do wyznaczonego dnia i godziny, aby obejrzeć to na co ma ochotę. Duża w tym zasługa takich serwisów jak YouTube czy Vimeo.

Kto ma lepsze argumenty i jest bliżej telewizji? Wydaje się, że Twitter, który wszedł w partnerstwo z Nielsenem. Już niedługo pojawi się raport, który pokaże zależność pomiędzy wielkością widowni danych programów telewizyjnych a liczbą tweetów, które zostały na ich temat zamieszczone w serwisie. Facebook rozpoczął wysyłanie tygodniowych raportów aktywności do 10 największych nadawców telewizyjnych w 8 krajach. Jednak to Twitter jako pierwszy wprowadził format reklamowy, który jest komplementarny do spotów telewizyjnych.  TV Ad Targeting identyfikuje użytkowników, którzy tweetują na temat danego programu i umieszczają w jego strumieniu wiadomości reklamy tej samej marki, która była reklamowana w trakcie programu telewizyjnego. Według badań Nielsena, dzięki takiej podwójnej reklamie, intencja zakupu u odbiorców wzrasta aż o 58 proc.

Kto Waszym zdaniem wygra uwagę telewidzów: Facebook czy Twitter? Piszcie w komentarzach.

Przeczytaj też:

Prawdziwa Gra toczy się w mediach społecznościowych

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.