Kto i kiedy zamawia taksówki w Polsce?

Kto i kiedy zamawia taksówki w Polsce?

Brief.pl / Wiedza

Przez ostatnią dekadę liczba osób korzystających z usług przewozowych w Polsce wzrosła o 30 proc. Każdego dnia z usług taksówek korzysta około 400 tys. klientów, z czego aż 80 proc. przewozów wykonywanych jest w obrębie 20 największych miast w kraju. 6 na 10 kursów zamawianych jest przez kobiety, a trzy czwarte wszystkich zleceń wykonywanych jest za dnia.

-

W ostatnich latach w Polsce znacznie zwiększyła się liczba cudzoziemców. Dziś około 11 proc. klientów korzystających z taksówek to obcokrajowcy. Często są to osoby zarządzające w dużych firmach, które przyjeżdżając do obcego kraju wolą zamówić taksówkę, niż skorzystać z usług komunikacji miejskiej, nadal niezbyt przyjazne dla osób nie znających języka polskiego.

Aż 76 proc. kursów odbywa się podczas zmiany dziennej, natomiast kursy nocne stanowią zaledwie jedną czwartą wszystkich zleceń. Wynika to z profilu pasażerów korzystających z taksówek - w większości są to klienci podróżujący na spotkania biznesowe w tzw. godzinach roboczych.

Z taksówek najczęściej korzystają osoby w wieku od 35 do 50 lat. Zamówienia składają za to w większości kobiety – to prawie 60 proc. zgłoszeń. Oczywiście duży odsetek tej liczby stanowią asystentki, zamawiające taksówkę dla członków Zarządu lub ich gości.

Przez ostatnie 10 lat liczba przejazdów taksówkowych o charakterze służbowym wzrosła prawie dwukrotnie. Przyczyną tego stanu rzeczy jest większa liczba firm usługowych, które muszą dojeżdżać do swojego klienta, oszczędności przedsiębiorstw, które tnąc dodatkowe koszty rezygnują z leasingu i wynajmu samochodów oraz przede wszystkim dostęp taksówek do miejsc parkingowych, brak opłat za postój oraz skuteczne omijanie zakorkowanych ulic w większych miastach.

Dodatkowo, korporacje taksówkowe oferują od jakiegoś czasu możliwość bezgotówkowych przejazdów, z których korzysta już ponad 1/3 klientów. Swoją popularność stopniowo zdobywają też metody alternatywne - karty płatnicze, SMS kody czy pre-paid.

Wraz ze wzrostem popularności taksówek, zmianie ulega także wizerunek największych korporacji należących do tego rynku. Aż 83 proc. badanych wskazało, że największe zaufanie budzą wśród nich duże, renomowane sieci i firmy taksówkowe.

Na większe zaufanie pasażerów do korporacji taksówkowych wpływa natura klienta, który w każdej branży najbardziej ufa rozpoznawalnym markom. Takie korporacje dają nie tylko gwarancję możliwości złożenia reklamacji, ale także gwarantują stały kontakt z centralą telefoniczną. Dodatkowo, klienci mogą związać się z firmami na dłuższy czas za pomocą umów bezgotówkowych, które zapewniają im określone usługi i budują wzajemne zaufanie – mówi Aneta Ogrodniczek, dyrektor generalny Polskiej Sieci Taxi 19123.

Jakie taksówki najczęściej zamawiamy? 65 proc. klientów korzysta z możliwości wyboru spośród kilku wypróbowanych uprzednio korporacji. Prawie 10 lat temu zaledwie 1/5 pasażerów zamawiała taksówki w taki sposób, a najczęściej korzystano z jednej, „ulubionej” korporacji, lub po prostu korzystano z usług taksówki, która akurat była na pobliskim postoju lub którą udało się zatrzymać na ulicy.

Statystyki przygotowane zostały na podstawie badań zebranych w 20 największych miastach w Polsce przez Polską Sieć Taxi 19 123 oraz na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród ok. tysiąca klientów.

Więcej informacji o systemie Polska Sieć Taxi 19 123, w tym szczegółowe dane na temat korporacji wchodzących w jej skład znajdują się pod adresem: www.polskasiectaxi.pl

Infografika Taxi

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.