Netsprint wchodzi na rynek RTB

Netsprint wchodzi na rynek RTB

Brief.pl / Aktualności

Netsprint uruchamia platformę RTB pod nazwą Adfocus i tym samym poszerza swoją ofertę dla e-commerce. Adfocus to narzędzie o zasięgu globalnym (zapewnia dotarcie do ponad 95 proc. internautów), które umożliwia prowadzenie działań reklamowych z wykorzystaniem technologii retargetingu spersonalizowanego. Oferta dla reklamodawców oparta jest o modele efektywnościowe.

-

Retargeting spersonalizowany to technologia, pozwalająca na emisję dopasowanych przekazów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową reklamodawcy. Rozwiązanie oferowane przez Netsprint zostało stworzone wspólnie z Merchenta, wiodącą europejską firmą oferującą sprzedaż reklam w modelu RTB, działającą w ponad 40 krajach. Adfocus współpracuje z największymi światowymi systemami AdExchange, m.in. z Google Doubleclick, Facebook Exchange, Adscale, Yahoo! RMX i Rubicon, co daje 95 proc. zasięgu.

Średnio 2 proc. użytkowników sklepów internetowych dokonuje konwersji, czyli opuszcza sklep kupując produkt podczas pierwszej wizyty. Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii retargeting spersonalizowany pomaga zaangażować pozostałe 98 proc. konsumentów, którzy wcześniej opuścili stronę bez dokonywania zakupu. W celu maksymalizacji konwersji w Adfocus reklamodawca ma do wyboru 9 strategii rekomendacji produktu, które mogą być stosowane w zależności od rodzaju kampanii. W pierwszych przeprowadzonych w Adfocus kampaniach konwersja wzrosła przeciętnie o 115 proc., a średnia wartość zamówienia o 31 proc.

W zależności od celów kampanii reklamowej, Adfocus udostępnia efektywnościowe modele rozliczeń, m.in. CPS (cost per sale)  i CPC (cost per click), co zwiększa efektywność kosztową działań marketingowych i zmniejsza ryzyko po stronie reklamodawcy.

Uruchomienie platformy Adfocus to kolejny krok Netsprint w rozwoju kompleksowej oferty dla reklamodawców- komentuje Artur Banach, CEO Netsprint. Adkontekst jako sieć kontekstowo-behawioralna umożliwia efektywne dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą, zaś Adfocus poprawia efektywność tych działań, zwiększając wyraźnie konwersję i sprzedaż strony klienta. W ten sposób umożliwiamy marketerom dotarcie do klienta na każdym etapie Customer Journey - mówi Artur Banach.

W chwili przeglądania np. produktów w sklepie internetowym internauta zostaje otagowany za pomocą skryptów retargetujących Adfocus umieszczonych w kodzie źródłowym sklepu internetowego, a następnie - podczas surfowania po sieci - ogląda spersonalizowane reklamy przygotowane zgodnie z jego zainteresowaniami. Kreacje reklamowe mogą zawierać np. zdjęcia produktów, które wcześniej miał w koszyku potencjalny klient, promocyjne ceny, opinie o produkcie itp.

Retargeting to nie jedyna możliwość targetowania reklam w platformie Adfocus. Poza nią system oferuje pre-targeting, geotargetowanie, targetowanie na konkretny system AdExchange, oraz kierowanie reklam na wybrane witryny lub urządzenia. System umożliwia również m.in. emisję tylko w widocznej dla użytkownika części ekranu (above the fold). Odpowiednie kombinacje powyższych metod pozwalają na skuteczną segmentację klientów i maksymalizację konwersji sprzedażowej.

Platforma Adfocus powstała w oparciu o połączenie doświadczeń dwóch firm: Netsprint - lidera reklamy kontekstowo-behawioralnej oraz Merchenta, wiodącej firmy europejskiej specjalizującej się w obszarze RTB. W efekcie współpracy klienci otrzymują najwyższej klasy platformę o globalnym zasięgu, która jednocześnie uwzględnia unikalne potrzeby polskich reklamodawców. Z platformy korzystają klienci na niemal wszystkich kontynentach: od Australii, poprzez Afrykę,  Azję (Daleki Wschód), Europę, a skończywszy na Ameryce Północnej (USA).

::

Przeczytaj też:

Przyszłość reklamy display. Cz.1

Przyszłość reklamy display. Cz.2

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.