Netsprint wchodzi na rynek RTB

Netsprint wchodzi na rynek RTB

Brief.pl / Aktualności

Netsprint uruchamia platformę RTB pod nazwą Adfocus i tym samym poszerza swoją ofertę dla e-commerce. Adfocus to narzędzie o zasięgu globalnym (zapewnia dotarcie do ponad 95 proc. internautów), które umożliwia prowadzenie działań reklamowych z wykorzystaniem technologii retargetingu spersonalizowanego. Oferta dla reklamodawców oparta jest o modele efektywnościowe.

-

Retargeting spersonalizowany to technologia, pozwalająca na emisję dopasowanych przekazów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej stronę internetową reklamodawcy. Rozwiązanie oferowane przez Netsprint zostało stworzone wspólnie z Merchenta, wiodącą europejską firmą oferującą sprzedaż reklam w modelu RTB, działającą w ponad 40 krajach. Adfocus współpracuje z największymi światowymi systemami AdExchange, m.in. z Google Doubleclick, Facebook Exchange, Adscale, Yahoo! RMX i Rubicon, co daje 95 proc. zasięgu.

Średnio 2 proc. użytkowników sklepów internetowych dokonuje konwersji, czyli opuszcza sklep kupując produkt podczas pierwszej wizyty. Przy zastosowaniu odpowiedniej strategii retargeting spersonalizowany pomaga zaangażować pozostałe 98 proc. konsumentów, którzy wcześniej opuścili stronę bez dokonywania zakupu. W celu maksymalizacji konwersji w Adfocus reklamodawca ma do wyboru 9 strategii rekomendacji produktu, które mogą być stosowane w zależności od rodzaju kampanii. W pierwszych przeprowadzonych w Adfocus kampaniach konwersja wzrosła przeciętnie o 115 proc., a średnia wartość zamówienia o 31 proc.

W zależności od celów kampanii reklamowej, Adfocus udostępnia efektywnościowe modele rozliczeń, m.in. CPS (cost per sale)  i CPC (cost per click), co zwiększa efektywność kosztową działań marketingowych i zmniejsza ryzyko po stronie reklamodawcy.

Uruchomienie platformy Adfocus to kolejny krok Netsprint w rozwoju kompleksowej oferty dla reklamodawców- komentuje Artur Banach, CEO Netsprint. Adkontekst jako sieć kontekstowo-behawioralna umożliwia efektywne dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą, zaś Adfocus poprawia efektywność tych działań, zwiększając wyraźnie konwersję i sprzedaż strony klienta. W ten sposób umożliwiamy marketerom dotarcie do klienta na każdym etapie Customer Journey - mówi Artur Banach.

W chwili przeglądania np. produktów w sklepie internetowym internauta zostaje otagowany za pomocą skryptów retargetujących Adfocus umieszczonych w kodzie źródłowym sklepu internetowego, a następnie - podczas surfowania po sieci - ogląda spersonalizowane reklamy przygotowane zgodnie z jego zainteresowaniami. Kreacje reklamowe mogą zawierać np. zdjęcia produktów, które wcześniej miał w koszyku potencjalny klient, promocyjne ceny, opinie o produkcie itp.

Retargeting to nie jedyna możliwość targetowania reklam w platformie Adfocus. Poza nią system oferuje pre-targeting, geotargetowanie, targetowanie na konkretny system AdExchange, oraz kierowanie reklam na wybrane witryny lub urządzenia. System umożliwia również m.in. emisję tylko w widocznej dla użytkownika części ekranu (above the fold). Odpowiednie kombinacje powyższych metod pozwalają na skuteczną segmentację klientów i maksymalizację konwersji sprzedażowej.

Platforma Adfocus powstała w oparciu o połączenie doświadczeń dwóch firm: Netsprint - lidera reklamy kontekstowo-behawioralnej oraz Merchenta, wiodącej firmy europejskiej specjalizującej się w obszarze RTB. W efekcie współpracy klienci otrzymują najwyższej klasy platformę o globalnym zasięgu, która jednocześnie uwzględnia unikalne potrzeby polskich reklamodawców. Z platformy korzystają klienci na niemal wszystkich kontynentach: od Australii, poprzez Afrykę,  Azję (Daleki Wschód), Europę, a skończywszy na Ameryce Północnej (USA).

::

Przeczytaj też:

Przyszłość reklamy display. Cz.1

Przyszłość reklamy display. Cz.2

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.