Rekordowy finał Breaking Bad

Rekordowy finał Breaking Bad

Brief.pl / Inspiracje

Serial o perypetiach i chemicznych eksperymentach Waltera White'a jest uznawany za jedną z najlepszych produkcji telewizyjnych ostatnich lat. Nie dziwi zatem, że finałowy odcinek przyciągnął przed telewizory 10,3 mln widzów w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, kolejne pół miliona widzów obejrzało go… nielegalnie.

-

Cel piratów

Finał serialu "Breaking Bad" amerykańskiej telewizji AMC obejrzało najwięcej widzów w jego historii. W porównaniu z przedostatnim odcinkiem było ich o 56 proc. więcej. Natomiast w przeciągu 12 godzin od zakończenia telewizyjnej emisji pobrano go ponad 500 tys. razy z nielegalnych internetowych źródeł.

Dlaczego internauci decydują się na pobieranie odcinków seriali, filmów czy muzyki z nielegalnych źródeł? Powodów jest wiele, ale warto wymienić dwa podstawowe.

Po pierwsze, najczęściej z torrentów korzystają osoby, które nie mogą w tzw. legalny sposób dotrzeć do pożądanych treści. Po drugie, internauci w swej masie raczej nie są skłonni płacić za dostęp do treści w internecie, choć zaczyna się to zmieniać.

Gorący temat

Finałowy docinek "Breaking Bad" pt. "Felina" wywołał też wiele dyskusji w mediach społecznościowych - na Facebooku odnotowano 5,5 mln interakcji pomiędzy 3 mln użytkowników i 1,24 mln tweetów w samych Stanach Zjednoczonych.

Finał serialu o przygodach Waltera White'a odbił się również echem w Spotify, jednym z największych serwisów streamujących muzykę. Odsłuchania piosenki "Baby Blue" zespołu Badfinger, która pojawia się w "Felinie", w ciągu 11 godzin od jej emisji wzrosły o 9000 proc.

Co więcej, jak donosi "Billboard", sprzedaż cyfrowej wersji tego utworu wzrosła o 3000 proc. - w ciągu pierwszej nocy po emisji finału "Breaking Bad" kupiło ją 5 tys. internautów.

Źródła: Forbes, Bloomberg, Televison Blend, The Verge, Spotify

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.