Rekordowy finał Breaking Bad

Rekordowy finał Breaking Bad

Brief.pl / Inspiracje

Serial o perypetiach i chemicznych eksperymentach Waltera White'a jest uznawany za jedną z najlepszych produkcji telewizyjnych ostatnich lat. Nie dziwi zatem, że finałowy odcinek przyciągnął przed telewizory 10,3 mln widzów w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, kolejne pół miliona widzów obejrzało go… nielegalnie.

-

Cel piratów

Finał serialu "Breaking Bad" amerykańskiej telewizji AMC obejrzało najwięcej widzów w jego historii. W porównaniu z przedostatnim odcinkiem było ich o 56 proc. więcej. Natomiast w przeciągu 12 godzin od zakończenia telewizyjnej emisji pobrano go ponad 500 tys. razy z nielegalnych internetowych źródeł.

Dlaczego internauci decydują się na pobieranie odcinków seriali, filmów czy muzyki z nielegalnych źródeł? Powodów jest wiele, ale warto wymienić dwa podstawowe.

Po pierwsze, najczęściej z torrentów korzystają osoby, które nie mogą w tzw. legalny sposób dotrzeć do pożądanych treści. Po drugie, internauci w swej masie raczej nie są skłonni płacić za dostęp do treści w internecie, choć zaczyna się to zmieniać.

Gorący temat

Finałowy docinek "Breaking Bad" pt. "Felina" wywołał też wiele dyskusji w mediach społecznościowych - na Facebooku odnotowano 5,5 mln interakcji pomiędzy 3 mln użytkowników i 1,24 mln tweetów w samych Stanach Zjednoczonych.

Finał serialu o przygodach Waltera White'a odbił się również echem w Spotify, jednym z największych serwisów streamujących muzykę. Odsłuchania piosenki "Baby Blue" zespołu Badfinger, która pojawia się w "Felinie", w ciągu 11 godzin od jej emisji wzrosły o 9000 proc.

Co więcej, jak donosi "Billboard", sprzedaż cyfrowej wersji tego utworu wzrosła o 3000 proc. - w ciągu pierwszej nocy po emisji finału "Breaking Bad" kupiło ją 5 tys. internautów.

Źródła: Forbes, Bloomberg, Televison Blend, The Verge, Spotify

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.