Rekordowy finał Breaking Bad

Rekordowy finał Breaking Bad

Brief.pl / Inspiracje

Serial o perypetiach i chemicznych eksperymentach Waltera White'a jest uznawany za jedną z najlepszych produkcji telewizyjnych ostatnich lat. Nie dziwi zatem, że finałowy odcinek przyciągnął przed telewizory 10,3 mln widzów w Stanach Zjednoczonych. Co ciekawe, kolejne pół miliona widzów obejrzało go… nielegalnie.

-

Cel piratów

Finał serialu "Breaking Bad" amerykańskiej telewizji AMC obejrzało najwięcej widzów w jego historii. W porównaniu z przedostatnim odcinkiem było ich o 56 proc. więcej. Natomiast w przeciągu 12 godzin od zakończenia telewizyjnej emisji pobrano go ponad 500 tys. razy z nielegalnych internetowych źródeł.

Dlaczego internauci decydują się na pobieranie odcinków seriali, filmów czy muzyki z nielegalnych źródeł? Powodów jest wiele, ale warto wymienić dwa podstawowe.

Po pierwsze, najczęściej z torrentów korzystają osoby, które nie mogą w tzw. legalny sposób dotrzeć do pożądanych treści. Po drugie, internauci w swej masie raczej nie są skłonni płacić za dostęp do treści w internecie, choć zaczyna się to zmieniać.

Gorący temat

Finałowy docinek "Breaking Bad" pt. "Felina" wywołał też wiele dyskusji w mediach społecznościowych - na Facebooku odnotowano 5,5 mln interakcji pomiędzy 3 mln użytkowników i 1,24 mln tweetów w samych Stanach Zjednoczonych.

Finał serialu o przygodach Waltera White'a odbił się również echem w Spotify, jednym z największych serwisów streamujących muzykę. Odsłuchania piosenki "Baby Blue" zespołu Badfinger, która pojawia się w "Felinie", w ciągu 11 godzin od jej emisji wzrosły o 9000 proc.

Co więcej, jak donosi "Billboard", sprzedaż cyfrowej wersji tego utworu wzrosła o 3000 proc. - w ciągu pierwszej nocy po emisji finału "Breaking Bad" kupiło ją 5 tys. internautów.

Źródła: Forbes, Bloomberg, Televison Blend, The Verge, Spotify

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.