Kampania interaktywna “Image Yourself”

Kampania interaktywna “Image Yourself”

Brief.pl / Inspiracje

Antalis International organizuje kampanię interaktywną “Image Yourself”, w której nagrodą główną jest wycieczka do Brazylii wraz z biletem na finał piłkarskich mistrzostw świata w 2014 roku.

-

Unikatowa w branży B2B, europejska kampania mobilna i internetowa, została zaprojektowana, aby zaprezentować nową odsłonę marki papieru Image.

Antalis International połączył swoje siły z agencją Superflux, tworząc kampanię o nazwie Image Yourself, która ma wzmocnić sprzedaż papierów biurowych oraz papierów do druku cyfrowego marki Image, znajdujących się w ofercie Antalis oraz zaprezentować odbiorcom ich nową odsłonę. Kampania wykorzystuje potencjał tzw. viral marketingu, tkwiącego w social media oraz w aplikacjach na urządzenia mobilne. W projekcie potencjał ten połączono z modą, jaka panuje wśród użytkowników portali społecznościowych na robienie sobie zdjęć (tzw. selfies) oraz z entuzjazmem, który zawsze towarzyszy piłkarskim mistrzostwom świata.

Kampania trwa do czerwca 2014 roku, a jej serce stanowi konkurs angażujący klientów końcowych. Nagrodą główną jest wycieczka do Brazylii wraz z biletem na finał mistrzostw w lipcu 2014.

Chcieliśmy kampanii, która będzie angażować naszych klientów i jednocześnie ukaże potencjał tkwiący w marce Image, a także da możliwość wygenerowania zwielokrotnionego efektu – wyjaśnia Xavier Jouvet, groupe marketing and purchasing director z Antalis International. – Image Yourself spełnia wszystkie te wymagania, jest czymś innowacyjnym w stosunku do działań, jakie zwykle podejmuje branża B2B. Oczywiście nadrzędnym celem jest podniesienie sprzedaży marki papierów Image, a tak atrakcyjne nagrody z pewnością będą ku temu mocnym bodźcem.

Jak to działa?

Udział w konkursie można wziąć wchodząc na specjalnie dedykowaną stronę internetową (www.imageyourself.net), używając aplikacji mobilnych na Apple i Android lub poprzez aplikację na Facebook’u. Wystarczy załadować swoje zdjęcie z wybraną ryzą papieru Image, w jak najbardziej zaskakującej scenerii, bądź wstawić zdjęcie swojej twarzy w gotowy szablon np. tancerki na karnawale w Rio. Uczestnik może zgłosić do ośmiu zdjęć, a każde z nich powinno zawierać inną ryzę papieru Image. Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, aby wykryć czy dana ryza była już wykorzystana w poprzednich zdjęciach. Zapraszając znajomych do wspólnej zabawy oraz dzieląc się z nimi swoimi zdjęciami klient zwiększa szanse na wygraną.

Dodatkowo, dystrybutorzy papierów marki Image otrzymali możliwość skorzystania z zamieszczonych na stronie internetowej Antalis narzędzi (plakaty, banery), które pomogą im promować konkurs wśród swoich klientów, a przez to zwiększyć sprzedaż promowanej marki.

Aby utrzymać tempo kampanii i podtrzymać zainteresowanie uczestników, co tydzień rozdawane są wyjątkowo atrakcyjne nagrody: telewizory, kamery video, zegarki... Oczywiście nagrodami, na które wszyscy czekają są wycieczki do Brazylii: 5 tygodniowych wycieczek dla 2 osób, 3 wycieczki VIP z biletami na ćwierćfinały mistrzostw i ta najbardziej pożądana – 1 wycieczka VIP z biletem na finał.

Praca nad projektem była bardzo ekscytująca. Do tej pory nie tworzyliśmy tak kompletnej i bogatej kampanii o tak dużym potencjale jak Image Yourself – podkreśla Fabrice Leclercq, współzałożyciel agencji Superflux. – Kampania zaprojektowana została w oparciu o trzy kluczowe filary: łączność, interaktywność i obraz. Pozwala to zwiększyć szanse na wysoki udział zainteresowanych i w efekcie sukces całego projektu. Już nie możemy się doczekać rezultatów, chyba nawet bardziej niż tego, kto wygra mistrzostwa!

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.