wp - grudzien 2016

Kampania interaktywna “Image Yourself”

Kampania interaktywna “Image Yourself”

Brief.pl / Inspiracje

Antalis International organizuje kampanię interaktywną “Image Yourself”, w której nagrodą główną jest wycieczka do Brazylii wraz z biletem na finał piłkarskich mistrzostw świata w 2014 roku.

-

Unikatowa w branży B2B, europejska kampania mobilna i internetowa, została zaprojektowana, aby zaprezentować nową odsłonę marki papieru Image.

Antalis International połączył swoje siły z agencją Superflux, tworząc kampanię o nazwie Image Yourself, która ma wzmocnić sprzedaż papierów biurowych oraz papierów do druku cyfrowego marki Image, znajdujących się w ofercie Antalis oraz zaprezentować odbiorcom ich nową odsłonę. Kampania wykorzystuje potencjał tzw. viral marketingu, tkwiącego w social media oraz w aplikacjach na urządzenia mobilne. W projekcie potencjał ten połączono z modą, jaka panuje wśród użytkowników portali społecznościowych na robienie sobie zdjęć (tzw. selfies) oraz z entuzjazmem, który zawsze towarzyszy piłkarskim mistrzostwom świata.

Kampania trwa do czerwca 2014 roku, a jej serce stanowi konkurs angażujący klientów końcowych. Nagrodą główną jest wycieczka do Brazylii wraz z biletem na finał mistrzostw w lipcu 2014.

Chcieliśmy kampanii, która będzie angażować naszych klientów i jednocześnie ukaże potencjał tkwiący w marce Image, a także da możliwość wygenerowania zwielokrotnionego efektu – wyjaśnia Xavier Jouvet, groupe marketing and purchasing director z Antalis International. – Image Yourself spełnia wszystkie te wymagania, jest czymś innowacyjnym w stosunku do działań, jakie zwykle podejmuje branża B2B. Oczywiście nadrzędnym celem jest podniesienie sprzedaży marki papierów Image, a tak atrakcyjne nagrody z pewnością będą ku temu mocnym bodźcem.

Jak to działa?

Udział w konkursie można wziąć wchodząc na specjalnie dedykowaną stronę internetową (www.imageyourself.net), używając aplikacji mobilnych na Apple i Android lub poprzez aplikację na Facebook’u. Wystarczy załadować swoje zdjęcie z wybraną ryzą papieru Image, w jak najbardziej zaskakującej scenerii, bądź wstawić zdjęcie swojej twarzy w gotowy szablon np. tancerki na karnawale w Rio. Uczestnik może zgłosić do ośmiu zdjęć, a każde z nich powinno zawierać inną ryzę papieru Image. Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, aby wykryć czy dana ryza była już wykorzystana w poprzednich zdjęciach. Zapraszając znajomych do wspólnej zabawy oraz dzieląc się z nimi swoimi zdjęciami klient zwiększa szanse na wygraną.

Dodatkowo, dystrybutorzy papierów marki Image otrzymali możliwość skorzystania z zamieszczonych na stronie internetowej Antalis narzędzi (plakaty, banery), które pomogą im promować konkurs wśród swoich klientów, a przez to zwiększyć sprzedaż promowanej marki.

Aby utrzymać tempo kampanii i podtrzymać zainteresowanie uczestników, co tydzień rozdawane są wyjątkowo atrakcyjne nagrody: telewizory, kamery video, zegarki... Oczywiście nagrodami, na które wszyscy czekają są wycieczki do Brazylii: 5 tygodniowych wycieczek dla 2 osób, 3 wycieczki VIP z biletami na ćwierćfinały mistrzostw i ta najbardziej pożądana – 1 wycieczka VIP z biletem na finał.

Praca nad projektem była bardzo ekscytująca. Do tej pory nie tworzyliśmy tak kompletnej i bogatej kampanii o tak dużym potencjale jak Image Yourself – podkreśla Fabrice Leclercq, współzałożyciel agencji Superflux. – Kampania zaprojektowana została w oparciu o trzy kluczowe filary: łączność, interaktywność i obraz. Pozwala to zwiększyć szanse na wysoki udział zainteresowanych i w efekcie sukces całego projektu. Już nie możemy się doczekać rezultatów, chyba nawet bardziej niż tego, kto wygra mistrzostwa!

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.