Mobilny Facebook

Mobilny Facebook

Brief.pl / Wiedza

Częściej i chętniej korzystamy z internetu w telefonach. Zachęcają nas do tego coraz bardziej atrakcyjne oferty operatorów dotyczące transferu danych, jak również najnowszych modeli smartfonów. A jak dużo użytkowników Facebooka korzysta z serwisu na swoich urządzeniach mobilnych?

-

Dane za drugi kwartał 2013 roku pokazują, że globalnie jest to 819 mln na 1,15 mld wszystkich użytkowników Facebooka. Ciekawy jest też fakt, że aż 219 mln korzysta z serwisu wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Może się to wiązać z szybkim rozwojem rynku mobilnego w Afryce - telefon z dostępem do internetu jest tańszy od komputera. Warto podkreślić stale rosnącą liczbę użytkowników mobilnych serwisu - w ostatnim roku zwiększyła się ona o 50 proc.

Mobilny Facebook towarzyszy użytkownikom podczas takich czynności jak gotowanie (47 proc.), robienie zakupów (46 proc.) czy podczas ćwiczeń na siłowni (48 proc.).

Jednak najważniejszą daną wydaje się być porównanie czasu spędzonego w serwisie na urządzeniach mobilnych (785 minut miesięcznie)  i na komputerach stacjonarnych lub laptopach (320 minut miesięcznie).

W Polsce Facebook ma ponad 10 mln użytkowników miesięcznie. 11 mln Polaków jest w posiadaniu smartfona (Źródło: ITU, Luty 2013, Informa). Niestety serwis nie ujawnia ilu Polaków korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych. Marcin Bruś, head of CEE Facebook, obiecuje, że takie dane niedługo zostaną ujawnione i zdradza, że Polacy nie odbiegają bardzo od statystyk globalnych pod względem mobilności.

 

Reklama mobilna

Jeszcze dwa lata temu Facebook nie generował przychodów z reklam wyświetlanych w serwisie na urządzeniach mobilnych. Obecnie jest to aż 41 proc. Okazuje się, że reklama mobilna ma bardzo wysokie wskaźniki skuteczności dzięki precyzyjnemu targetowaniu.

Szczególnie efektywny jest format reklamowy, który pozwala na instalację aplikacji bezpośrednio ze strumienia wiadomości. Mobile App Install Ad w drugim kwartale 2013 roku wygenerował 46 mln zainstalowanych aplikacji. Obecnie korzysta z niego 8,4 tys. deweloperów na całym świecie.  

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.