Mobilny Facebook

Mobilny Facebook

Brief.pl / Wiedza

Częściej i chętniej korzystamy z internetu w telefonach. Zachęcają nas do tego coraz bardziej atrakcyjne oferty operatorów dotyczące transferu danych, jak również najnowszych modeli smartfonów. A jak dużo użytkowników Facebooka korzysta z serwisu na swoich urządzeniach mobilnych?

-

Dane za drugi kwartał 2013 roku pokazują, że globalnie jest to 819 mln na 1,15 mld wszystkich użytkowników Facebooka. Ciekawy jest też fakt, że aż 219 mln korzysta z serwisu wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Może się to wiązać z szybkim rozwojem rynku mobilnego w Afryce - telefon z dostępem do internetu jest tańszy od komputera. Warto podkreślić stale rosnącą liczbę użytkowników mobilnych serwisu - w ostatnim roku zwiększyła się ona o 50 proc.

Mobilny Facebook towarzyszy użytkownikom podczas takich czynności jak gotowanie (47 proc.), robienie zakupów (46 proc.) czy podczas ćwiczeń na siłowni (48 proc.).

Jednak najważniejszą daną wydaje się być porównanie czasu spędzonego w serwisie na urządzeniach mobilnych (785 minut miesięcznie)  i na komputerach stacjonarnych lub laptopach (320 minut miesięcznie).

W Polsce Facebook ma ponad 10 mln użytkowników miesięcznie. 11 mln Polaków jest w posiadaniu smartfona (Źródło: ITU, Luty 2013, Informa). Niestety serwis nie ujawnia ilu Polaków korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych. Marcin Bruś, head of CEE Facebook, obiecuje, że takie dane niedługo zostaną ujawnione i zdradza, że Polacy nie odbiegają bardzo od statystyk globalnych pod względem mobilności.

 

Reklama mobilna

Jeszcze dwa lata temu Facebook nie generował przychodów z reklam wyświetlanych w serwisie na urządzeniach mobilnych. Obecnie jest to aż 41 proc. Okazuje się, że reklama mobilna ma bardzo wysokie wskaźniki skuteczności dzięki precyzyjnemu targetowaniu.

Szczególnie efektywny jest format reklamowy, który pozwala na instalację aplikacji bezpośrednio ze strumienia wiadomości. Mobile App Install Ad w drugim kwartale 2013 roku wygenerował 46 mln zainstalowanych aplikacji. Obecnie korzysta z niego 8,4 tys. deweloperów na całym świecie.  

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.