Mobilny Facebook

Mobilny Facebook

Brief.pl / Wiedza

Częściej i chętniej korzystamy z internetu w telefonach. Zachęcają nas do tego coraz bardziej atrakcyjne oferty operatorów dotyczące transferu danych, jak również najnowszych modeli smartfonów. A jak dużo użytkowników Facebooka korzysta z serwisu na swoich urządzeniach mobilnych?

-

Dane za drugi kwartał 2013 roku pokazują, że globalnie jest to 819 mln na 1,15 mld wszystkich użytkowników Facebooka. Ciekawy jest też fakt, że aż 219 mln korzysta z serwisu wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Może się to wiązać z szybkim rozwojem rynku mobilnego w Afryce - telefon z dostępem do internetu jest tańszy od komputera. Warto podkreślić stale rosnącą liczbę użytkowników mobilnych serwisu - w ostatnim roku zwiększyła się ona o 50 proc.

Mobilny Facebook towarzyszy użytkownikom podczas takich czynności jak gotowanie (47 proc.), robienie zakupów (46 proc.) czy podczas ćwiczeń na siłowni (48 proc.).

Jednak najważniejszą daną wydaje się być porównanie czasu spędzonego w serwisie na urządzeniach mobilnych (785 minut miesięcznie)  i na komputerach stacjonarnych lub laptopach (320 minut miesięcznie).

W Polsce Facebook ma ponad 10 mln użytkowników miesięcznie. 11 mln Polaków jest w posiadaniu smartfona (Źródło: ITU, Luty 2013, Informa). Niestety serwis nie ujawnia ilu Polaków korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych. Marcin Bruś, head of CEE Facebook, obiecuje, że takie dane niedługo zostaną ujawnione i zdradza, że Polacy nie odbiegają bardzo od statystyk globalnych pod względem mobilności.

 

Reklama mobilna

Jeszcze dwa lata temu Facebook nie generował przychodów z reklam wyświetlanych w serwisie na urządzeniach mobilnych. Obecnie jest to aż 41 proc. Okazuje się, że reklama mobilna ma bardzo wysokie wskaźniki skuteczności dzięki precyzyjnemu targetowaniu.

Szczególnie efektywny jest format reklamowy, który pozwala na instalację aplikacji bezpośrednio ze strumienia wiadomości. Mobile App Install Ad w drugim kwartale 2013 roku wygenerował 46 mln zainstalowanych aplikacji. Obecnie korzysta z niego 8,4 tys. deweloperów na całym świecie.  

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?