Mobilny Facebook

Mobilny Facebook

Brief.pl / Wiedza

Częściej i chętniej korzystamy z internetu w telefonach. Zachęcają nas do tego coraz bardziej atrakcyjne oferty operatorów dotyczące transferu danych, jak również najnowszych modeli smartfonów. A jak dużo użytkowników Facebooka korzysta z serwisu na swoich urządzeniach mobilnych?

-

Dane za drugi kwartał 2013 roku pokazują, że globalnie jest to 819 mln na 1,15 mld wszystkich użytkowników Facebooka. Ciekawy jest też fakt, że aż 219 mln korzysta z serwisu wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Może się to wiązać z szybkim rozwojem rynku mobilnego w Afryce - telefon z dostępem do internetu jest tańszy od komputera. Warto podkreślić stale rosnącą liczbę użytkowników mobilnych serwisu - w ostatnim roku zwiększyła się ona o 50 proc.

Mobilny Facebook towarzyszy użytkownikom podczas takich czynności jak gotowanie (47 proc.), robienie zakupów (46 proc.) czy podczas ćwiczeń na siłowni (48 proc.).

Jednak najważniejszą daną wydaje się być porównanie czasu spędzonego w serwisie na urządzeniach mobilnych (785 minut miesięcznie)  i na komputerach stacjonarnych lub laptopach (320 minut miesięcznie).

W Polsce Facebook ma ponad 10 mln użytkowników miesięcznie. 11 mln Polaków jest w posiadaniu smartfona (Źródło: ITU, Luty 2013, Informa). Niestety serwis nie ujawnia ilu Polaków korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych. Marcin Bruś, head of CEE Facebook, obiecuje, że takie dane niedługo zostaną ujawnione i zdradza, że Polacy nie odbiegają bardzo od statystyk globalnych pod względem mobilności.

 

Reklama mobilna

Jeszcze dwa lata temu Facebook nie generował przychodów z reklam wyświetlanych w serwisie na urządzeniach mobilnych. Obecnie jest to aż 41 proc. Okazuje się, że reklama mobilna ma bardzo wysokie wskaźniki skuteczności dzięki precyzyjnemu targetowaniu.

Szczególnie efektywny jest format reklamowy, który pozwala na instalację aplikacji bezpośrednio ze strumienia wiadomości. Mobile App Install Ad w drugim kwartale 2013 roku wygenerował 46 mln zainstalowanych aplikacji. Obecnie korzysta z niego 8,4 tys. deweloperów na całym świecie.  

 

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.