Social cooking - case study

Social cooking - case study

Brief.pl / Inspiracje

Czy zupełnie obcy ludzie mogą spotkać się w sobotni poranek na wspólnym śniadaniu i świetnie się przy tym bawić? Tak, mogą! Udowodniły to dwie młode dziewczyny, które postanowiły zjednoczyć siły 3 serwisów i pokazać ile radości daje wspólne przygotowywanie posiłku nawet z nieznanymi sobie wcześniej osobami.

-

ZAŁOŻENIE

Dwie dziewczyny uznały, że możliwe jest rozpropagowanie wśród Polaków idei wspólnego, zdrowego gotowania, wzorując się przy tym na idei prężnie rozwijającego się startupu DinnerClub. Postanowiły pokazać, że wspólne gotowanie w wolnym czasie może jednoczyć ludzi i być przyjemnym sposobem spędzania wolnego czasu, nawet jeśli uczestnicy wcześniej się nie znają.

Założyły, że można to zrobić bez wielkiego budżetu, namawiając firmy zewnętrzne do współpracy i sponsorowania akcji. Przy okazji chciały propagować w Polsce międzynarodowy, dynamicznie rozwijający się serwis kulinarny Yelp.pl i udowodnić, że możliwa jest współpraca polskiej blogerki z dużym międzynarodowym serwisem.

REALIZACJA

W realizację przedsięwzięcia zaangażowana była Agata, blogerka kulinarna, prowadząca blog Eksperymentalnie.com, obchodzący przy tej okazji swoje piąte urodziny. Druga z dziewczyn to Karolina, community manager serwisu Yelp.pl.

Wspólnie pozyskały miejsce na imprezę, czyli biuro coworkingowe ClockWork, które udostępniło swoje pomieszczenia i ugościło uczestników. Do współpracy udało namówić się Tesco, które nie tylko propagowało wydarzenie, ale również je sponsorowało. Cooklet.com, Wydawnictwo Czarna Owca oraz perfumeria internetowa Kokai.pl zasponsorowały nagrody dla uczestników, które można było zdobyć podczas konkursów przeprowadzonych w trakcie wydarzenia.

Cooklet od dawna utożsamia się z ideą social cooking dlatego też wspieramy najlepsze inicjatywy wspólnego gotowania również w Polsce. Jednocześnie darzymy ogromną sympatią Agatę z Eksperymentalnie.com i nie sposób było się nie zaangażować w 5 urodziny jej bloga – wyjaśnia zaangażowanie firmy w wydarzenie Grzegorz Trubiłowicz z Cooklet.com.

Wspólne gotowanie miało swoją ustaloną tematykę – jesień. Organizatorki zadbały o to, aby wszelkie przybory i gadżety były utrzymane w odpowiedniej kolorystyce, czyli czerwono-żółte. Warto podkreślić, że są to barwy wykorzystywane w komunikacji wizualnej Yelp.pl i Eksperymentalnie.com.

W spotkaniu wzięło udział 20 osób, wśród nich czytelnicy bloga Eksperymentalnie.com, użytkownicy serwisu Yelp, jak i osoby związane z DinnerClub. Okazało się, że wspólne gotowanie jednoczy nie tylko nieznających się ludzi, ale i pokolenia: wzięła w nim udział również babcia jednego z uczestników.

REZULTATY

O efektach najlepiej świadczą wypowiedzi samych uczestników oraz partnerów wydarzenia:

Jesienne śniadanie przerosło moje oczekiwania – opowiada o wydarzeniu Kasia, użytkowniczka serwisu YELP. Spodziewałam się drobnego poczęstunku i lekkiej pogaduchy. Tymczasem nie chciało mi się stamtąd wychodzić. Stoły uginały się od pyszności. Do tego świetna atmosfera, bardzo otwarci ludzie, z którymi można było porozmawiać o wszystkim.

Nie było to zwyczajne nudne śniadanie, a świetna zabawa - – relacjonuje z kolei autor Szymon, autor bloga bezposredni.be. Każdy posiłek smakuje lepiej gdy je się go z innymi i, jak w tym przypadku, również wspólnie przygotowuje. Choć nie znałem większości osób, już po chwili czułem się jak w gronie dobrych znajomych.

Przeczytaj też:

Social cooking już w Polsce

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.