Herbata Saga zachęca do wspólnego tworzenia opowieści

Herbata Saga zachęca do wspólnego tworzenia opowieści

Brief.pl / Inspiracje

16 września Herbata Saga rozpoczęła nową akcję promocyjną. Jej główny element stanowi lubiana przez konsumentów rodzina pluszowych misiów. W sprzedaży pojawiły się nowe opakowania, do których dołączane są pluszaki, a w mediach społecznościowych wystartowała kampania zachęcająca do wspólnego, rodzinnego snucia opowieści.

-

Rodzina pluszowych misiów jest obecna w komunikacji marki Saga już od 12 lat. Tym razem wraca ona w kampanii obejmującej komunikację w social media oraz reklamę telewizyjną. Działania w social media zaplanowała i realizuje agencja Hypermedia Isobar, a spot TV przygotowała agencja JWT.

Centralnym punktem komunikacji w social media jest tocząca się na Facebooku akcja Wielka Księga Misiów, w ramach której fani Herbaty Saga wspólnie tworzą ilustrowane opowiadanie – proponują jego dalszy ciąg i dodają zdjęcia. Wybrane prace zostaną przerobione przez rysownika na ilustracje i dołączają do opowiadania. Dodatkowo autorzy zgłoszeń otrzymają pięknie wydaną i spersonalizowaną Wielką Księgę Misiów zawierającą całą historię. Kampania obejmuje również współpracę z blogerkami parentingowymi w celu promocji idei wspólnego, rodzinnego snucia opowieści. Pierwszym jej etapem były warsztaty kreatywności i storytellingu.

Historie angażują

Wielki powrót misiów do komunikacji Herbaty Saga zaczął się w listopadzie 2012 roku wraz z wygranym przez agencję Hypermedia Isobar przetargiem na obsługę marki w social media. Koncepcja strategiczno-kreatywna zakładała – po wielu latach przerwy – ponowne wykorzystanie pluszaków w działaniach marketingowych. Misie otrzymały odmienne osobowości, a relacje między nimi stały się podstawą do budowania zabawnych i ciepłych historii o urokach rodzinnego życia. – Grupka postaci o różnych charakterach stała się kanwą do tworzenia branded stories i przekazywania wartości marki – opisuje koncepcję team kreatywny. W przygotowywanie treści na fanpage zaangażowany został po stronie agencji specjalny zespół produkcyjny, który realizuje sesje zdjęciowe i animacje poklatkowe.

Koncepcja została bardzo dobrze przyjęta na Facebooku, konsumenci pamiętali misie i bardzo pozytywnie odebrali ich powrót. W listopadzie 2012 roku, gdy Hypermedia Isobar rozpoczynała obsługę marki na Facebooku, fanpage Herbata Saga lubiło 20 tys. fanów. W ciągu pół roku działania agencji spowodowały wzrost liczby fanów o 188 proc. (do ponad 57 tys) oraz ich zaangażowania w interakcje z publikowanymi treściami. Zachęciło to Unilever do wykorzystania rodziny misiów także w kampanii ATL.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?