Herbata Saga zachęca do wspólnego tworzenia opowieści

Herbata Saga zachęca do wspólnego tworzenia opowieści

Brief.pl / Inspiracje

16 września Herbata Saga rozpoczęła nową akcję promocyjną. Jej główny element stanowi lubiana przez konsumentów rodzina pluszowych misiów. W sprzedaży pojawiły się nowe opakowania, do których dołączane są pluszaki, a w mediach społecznościowych wystartowała kampania zachęcająca do wspólnego, rodzinnego snucia opowieści.

-

Rodzina pluszowych misiów jest obecna w komunikacji marki Saga już od 12 lat. Tym razem wraca ona w kampanii obejmującej komunikację w social media oraz reklamę telewizyjną. Działania w social media zaplanowała i realizuje agencja Hypermedia Isobar, a spot TV przygotowała agencja JWT.

Centralnym punktem komunikacji w social media jest tocząca się na Facebooku akcja Wielka Księga Misiów, w ramach której fani Herbaty Saga wspólnie tworzą ilustrowane opowiadanie – proponują jego dalszy ciąg i dodają zdjęcia. Wybrane prace zostaną przerobione przez rysownika na ilustracje i dołączają do opowiadania. Dodatkowo autorzy zgłoszeń otrzymają pięknie wydaną i spersonalizowaną Wielką Księgę Misiów zawierającą całą historię. Kampania obejmuje również współpracę z blogerkami parentingowymi w celu promocji idei wspólnego, rodzinnego snucia opowieści. Pierwszym jej etapem były warsztaty kreatywności i storytellingu.

Historie angażują

Wielki powrót misiów do komunikacji Herbaty Saga zaczął się w listopadzie 2012 roku wraz z wygranym przez agencję Hypermedia Isobar przetargiem na obsługę marki w social media. Koncepcja strategiczno-kreatywna zakładała – po wielu latach przerwy – ponowne wykorzystanie pluszaków w działaniach marketingowych. Misie otrzymały odmienne osobowości, a relacje między nimi stały się podstawą do budowania zabawnych i ciepłych historii o urokach rodzinnego życia. – Grupka postaci o różnych charakterach stała się kanwą do tworzenia branded stories i przekazywania wartości marki – opisuje koncepcję team kreatywny. W przygotowywanie treści na fanpage zaangażowany został po stronie agencji specjalny zespół produkcyjny, który realizuje sesje zdjęciowe i animacje poklatkowe.

Koncepcja została bardzo dobrze przyjęta na Facebooku, konsumenci pamiętali misie i bardzo pozytywnie odebrali ich powrót. W listopadzie 2012 roku, gdy Hypermedia Isobar rozpoczynała obsługę marki na Facebooku, fanpage Herbata Saga lubiło 20 tys. fanów. W ciągu pół roku działania agencji spowodowały wzrost liczby fanów o 188 proc. (do ponad 57 tys) oraz ich zaangażowania w interakcje z publikowanymi treściami. Zachęciło to Unilever do wykorzystania rodziny misiów także w kampanii ATL.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.