Amazon w Polsce! Ale nie ze sklepem

Amazon w Polsce! Ale nie ze sklepem

Brief.pl / Aktualności

Amazon zatrudni w Polsce ok. 6 tys. pracowników. We Wrocławiu i Poznaniu powstaną centra logistyczne internetowego giganta kierowanego przez Jeffa Bezosa.

-

W stolicy Dolnego Śląska mają powstać dwa centr logistyczne, których budowa może kosztować nawet 60 mln euro, a w Poznaniu jedno takie centrum - donosi "Puls Biznesu". Oprócz tego, Amazon planuje otworzyć dwa tego typu obiekty w Czechach. Mają one obsługiwać dostawy do znaczącej części Europy Zachodniej.

Amazon do Polski i Czech przenosi centra logistyczne do tej pory ulokowane w Niemczech. Powód jest prosty: niższe koszty.

Jak dowiedział się "Puls Biznesu", na stałe w trzech centrach logistycznych w Polsce ma być zatrudnione 6 tys. pracowników, a w okresie zwiększonej ilości zamówień, czyli głównie przed Świętami Bożego Narodzenia, nawet 15 tysięcy.

Amazon jest jedną z największych internetowych sieci handlowych na świecie. Firma założona i prowadzona przez Jeffa Bezosa znana jest głównie ze sprzedaży książek i czytników e-booków.

O "wejściu" Amazona do Polski spekuluje się od kilku lat. W tych dyskusjach nie chodziło jednak o inwestycje, lecz o uruchomienie polskiej wersji sklepu internetowego Bezosa. Na to na razie się nie zanosi, ale może skoro już powstaną w Polsce centra logistyczne to i za jakiś czas okaże się, że nasz rodzimy rynek jest atrakcyjny dla Amazona?

Czytaj też: Jeff Bezos kupił "The Washington Post"

Źródło: pb.pl

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.