wp - grudzien 2016

10 wyzwań, 43 rozwiązania

10 wyzwań, 43 rozwiązania

Magazyn / Inspiracje

Prowadzenie firmy to nie lada wyzwanie. Wie o tym każdy przedsiębiorca i menedżer, który na co dzień zarządza biznesem. Postanowiliśmy zatem przedstawić to, jak powszechnie dostępne narzędzia internetowe mogą ułatwić codzienne funkcjonowanie firmy.

-

Dlaczego narzędzia internetowe? Ponieważ są często intuicyjne w użyciu, bardzo pomocne i tańsze niż ich analogowe odpowiedniki. Ponieważ w wielu przypadkach rozwiązują problemy, których inaczej rozwiązać nie można lub jest to bardzo trudne. Ponieważ internet sam w sobie jest jednym z podstawowych narzędzi, jakie wykorzystuje dzisiaj większość firm, bez względu na ich wielkość czy charakter działalności.

Nasz raport powstał w oparciu o rozmowy prowadzone z przedsiębiorcami oraz Czytelnikami. Z ich pomocą zebraliśmy dziesięć wyzwań, które są wspólne dla różnego rodzaju firm. Część z nich to bardzo ważne kwestie, część zaś nie jest priorytetowa. Łączy je to, że można im wszystkim sprostać, używając narzędzi internetowych. Są to wzywania związane z zarządzaniem firmą, ale także z tworzeniem jej strategii.

– Narzędzi internetowych, które mogą wspomóc naszą pracę, jest multum. W biznesie jest ważne, aby korzystać z narzędzi, które mają opinię niezawodnych, spełniających nasze oczekiwania, ale nie zawsze tanich – mówi Piotr Krauschar, partner zarządzający agencji Mobberry.

W raporcie pokazujemy narzędzia, które, naszym zdaniem, są warte uwagi. Nie twierdzimy jednak, że sprawdzą się w każdym przypadku. Chcemy zainspirować przedsiębiorców i menedżerów do poszukiwań takich aplikacji, które spełnią ich wymagania. Te, które prezentujemy, mogą być dobrym punktem wyjścia.

– Jeśli przedsiębiorca korzysta z internetowych narzędzi dla biznesu, może stać się bardziej produktywny i będzie czuł się bezpieczniej, mając poczucie, że dane nie „leżą” na jego komputerze, co jest zawsze zawodne – podkreśla Rafał Agnieszczak, przedsiębiorca internetowy.

Narzędzia przedstawione w raporcie to już gotowe rozwiązania. Oznacza to, że są często zamkniętą całością, że zostały stworzone przez firmy z myślą o innych firmach. Mamy jednak świadomość, że w konkretnych przypadkach dobrze jest stworzyć własne narzędzia.

– W O2 często sami tworzymy aplikacje, z których korzystamy, ale mniejsze firmy z pewnością zyskają na korzystaniu z gotowych rozwiązań – mówi Michał Brański, współzałożyciel Grupy O2. – Narzędzia internetowe wykorzystujemy m.in. do kontroli finansowej, zarządzania wdrożeniami czy makietowania nowych serwisów grupy – dodaje.

Narzędzia, jak sama nazwa wskazuje, same w sobie nie stanowią rozwiązania problemów, z którymi borykają się przedsiębiorcy. Wiele zależy od tego, jak zostaną wykorzystane.

– Wszystko, co da się policzyć, da się poprawić. Dlatego narzędzia internetowe mają sens: wizualizują, które prace zostały wykonane, nad czym pracują współpracownicy i co jeszcze przed nami. To daje lepszy obraz sytuacji i pozwala na sensowne, oparte na danych, planowanie pracy. Zmniejsza też stres związany z niepewnością i brakiem kontroli – mówi Marcin Zaremba, chief opportunity explorer, członek zarządu Senfino. – Jest tylko jedno „ale”. Aby ów ekosystem działał, trzeba go traktować poważnie. Każde narzędzie jest na tyle dobre, na ile pozwala mu jego operator – dodaje.

W raporcie znajdują się krótkie opisy wyzwań, które znają wszyscy przedsiębiorcy i menedżerowie. Do każdego z nich zaproponowaliśmy kilka narzędzi, które mogą okazać się przydatne. Są to narzędzia stworzone nad Wisłą, ale także rozwiązania globalne. Część z nich jest płatna, część jest darmowa. Wszystkie przedstawione narzędzia są wirtualne, ale rozwiązują bardzo realne problemy.

Zachęcamy do uważnej lektury i życzymy jak najpomyślniejszego rozwoju każdego z przedsięwzięć, jakich się podjęliście, Drodzy Czytelnicy. Pełną listę internetowych narzędzi znajdziecie we wrzesniowym numerze magazynu "Brief", a poniżej przedstawiamy 10 wyzwań, którym pomagają sprostać.

1. Dobra organizacja czasu to podstawa

2. Zarządzanie projektem to sztuka

3. Zachmurzone biuro

4.  Jeszcze nigdy tak wielu nie pracowało tak łatwo nad jednym dokumentem

5. Alternatywa dla intranetu

6. Zarządzanie relacjami z klientami

7. Alternatywy dla służbowych telefonów

8. Skuteczna sprzedaż internetowa

9. Monitorowanie internetu to monitorowanie wydatków

10. Wirtualna księgowa

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.