Powstaje Polski Most Krzemowy

Powstaje Polski Most Krzemowy

Brief for Poland / Aktualności

- Rozpoczynamy realizację programu Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Polski Most Krzemowy”. Dzięki temu projektowi wzmocnimy współpracę naszego biznesu z amerykańskimi ekspertami – powiedziała wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik podczas konferencji „Polska w Dolinie Krzemowej”. Spotkanie z udziałem Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego, odbyło się 24 września 2013 r. w Nowym Jorku.

-

Wiceminister Antoniszyn-Klik podkreśliła, że program „Polski Most Krzemowy” wesprze naszych innowacyjnych przedsiębiorców, zainteresowanych działalnością m.in. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Nabór wniosków już jesienią 2013 r. rozpocznie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). – Pozwoli to polskim firmom z branży nowych technologii spróbować swoich sił na amerykańskim rynku. Pomocą dla nich będzie także biuro Silicon Valley Acceleration Center, uruchomione w styczniu 2013 r. przez nasz Wydział Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Waszyngtonie – dodała.

Wiceszefowa MG poinformowała, że program skierowany jest do małych i średnich firm, m.in. z branży zaawansowanych technologii IT, ICT, nanotechnologii i biotechnologii, zajmujących się produkcją sprzętu medycznego lub inteligentnym budownictwem. - Naszym celem jest wykorzystanie zdobytych w Dolinie Krzemowej doświadczeń do budowania marki polskiej gospodarki na świecie. Chcemy to realizować przy współpracy nauki i biznesu – podkreśliła wiceminister.

„Polski Most Krzemowy” to pilotażowy projekt systemowy Ministerstwa Gospodarki (MG), finansowany w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka”.

Projekt zakłada wsparcie polskich firm z branż nowych technologii w ekspansji na rynek Stanów Zjednoczonych Ameryki. Pierwsze dwa etapy projektu składają się ze szkolenia i warsztatów przygotowujących uczestników do pobytu w jednym z głównych światowych ośrodków innowacji – Dolinie Krzemowej w USA (Kalifornia). Trzeci etap projektu, zwany programem akceleracyjnym, pozwala wybranym firmom skorzystać m.in. z usług mentoringowych tamtejszych ekspertów oraz wziąć udział w specjalnie organizowanych spotkaniach z potencjalnymi partnerami i inwestorami.

Projekt realizuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Wydział Handlu i Inwestycji Ambasady RP (WPHI) w Waszyngtonie, który uruchomił na terenie Doliny Krzemowej biuro Silicon Valley Acceleration Center, prowadzone we współpracy z wiodącym amerykańskim ośrodkiem inkubacyjno-akceleracyjnym.

::

Podsekretarz stanu w MG zachęciła rodzimych przedsiębiorców do korzystania także z innych instrumentów, jak np. program „10 dni na START”, realizowany przez biuro akceleracyjne WPHI w Dolinie Krzemowej. – Dzięki tej inicjatywie młode polskie firmy mogą poznać najnowsze trendy technologiczne, zweryfikować swój pomysł na biznes i nawiązać trwałe relacje z partnerami z Doliny Krzemowej – wyjaśniła wiceminister. Ponadto przedsiębiorcy mogą skorzystać z programów „Ready TO GO”  Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości oraz US-Poland Innovation Hub realizowanego przez US-Polish Trade Council.

Wiceminister zapowiedziała także uruchomienie przez Ministerstwo Gospodarki programu „Insight into Silicon Valley 2013-2015”, który będzie finansowany ze środków unijnych – Ułatwi on polskim firmom nawiązanie kontaktów handlowych z czołowymi korporacjami amerykańskimi w obszarach zidentyfikowanych w ramach Foresightu technologicznego polskiego przemysłu InSight2030 – powiedziała. – Liczymy, że podniesie to konkurencyjność i innowacyjność polskiej gospodarki w perspektywie do 2030 r. – dodała wiceminister Antoniszyn-Klik.

Prezydent RP Bronisław Komorowski, obecny na podsumowaniu konferencji, podkreślił, że programy MG i PARP pomagają młodym polskim przedsiębiorcom. Dają wsparcie w realizacji projektów na rynkach globalnych poczynając od stolicy światowej innowacyjności, jaką jest Dolina Krzemowa.

***

Źródło: MG

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.