Coraz więcej turystów przyjeżdża do Polski

Coraz więcej turystów przyjeżdża do Polski

Brief for Poland / Aktualności

W 2012 roku liczba przyjazdów turystów zagranicznych do Polski oszacowana została na około 14,8 mln, czyli o 11 proc. więcej niż w 2011 roku. Największy udział w tej liczbie mieli turyści z Niemiec, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Zapraszamy do lektury podsumowania sezonu turystycznego w Polsce.

-

Działania związane z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Europ 2012 przełożyły się na wzrost liczby przyjazdów turystów zagranicznych – tak sezon turystyczny podsumowali minister sportu i turystyki Joanna Mucha, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Podczas konferencji zostały przedstawione najważniejsze dane dotyczące ruchu turystycznego oraz działania podejmowane przez Polską Organizację Turystyczną dla dalszego rozwoju turystyki i wzmacniania marki Polska na świecie.

Według Brand Finance Institute Polska odnotowała w 2012 r. najwyższy wzrost wartości marki narodowej ze wszystkich 100 zbadanych krajów - aż o 75 proc. Wartość marki Polska wzrosła z 269 mld dolarów do 472 mld dolarów. Dzięki temu Polska awansowała do pierwszej dwudziestki państw o najbardziej wartościowej marce narodowej.

W Polsce udział gospodarki turystycznej w PKB w 2012 r. wyniósł 6 proc. i był najwyższy od 2007 roku. W 2012 r. eksport turystyczny wyniósł 35,7 mld zł, co stanowiło 4,9 proc. eksportu ogółem. Wzrost w porównaniu z 2011 r. o 11 proc., tj. o 4,2 mld zł. Ogółem w latach 2007-2011 udział turystyki w eksporcie utrzymywał się na poziomie 5-6 proc. Import turystyczny czyli wydatki mieszkańców Polski w czasie podróży zagranicznych w 2012 r. wyniosły 14,6 mld zł, co stanowiło 2 proc. importu ogółem.

Według badań Instytutu Turystyki i Activ Group, w 2012 r. liczba przyjazdów turystów zagranicznych do Polski oszacowana została na około 14,8 mln, czyli o 11 proc. więcej niż w 2011 r.

Największy udział w tej liczbie mieli turyści z Niemiec (32,4 proc.), Ukrainy (13,5 proc.), Białorusi (10,8 proc.), Rosji (4,5proc.), Litwy (4,1 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (3,3 proc.). Analizy pokazują, że tzw. „efekt barceloński" jest silniejszy od zakładanego, a liczba turystów w kolejnych latach będzie się zwiększać.

W 2012 r. Polacy wzięli udział w 40,7 mln krajowych podróżach turystycznych, o 38 proc. więcej niż w 2011 r.

Podczas konferencji poruszono też temat upadłości biur podróży i możliwości przeciwdziałania temu zjawisku. Jak podkreślono, podjęto prace nad projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym (TFG) jako II filarze systemu zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, a także działania zmierzające do zmiany funkcjonującej od 1997 roku ustawy o usługach turystycznych.

::

Źródło: POT

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.