Coraz więcej turystów przyjeżdża do Polski

Coraz więcej turystów przyjeżdża do Polski

Brief for Poland / Aktualności

W 2012 roku liczba przyjazdów turystów zagranicznych do Polski oszacowana została na około 14,8 mln, czyli o 11 proc. więcej niż w 2011 roku. Największy udział w tej liczbie mieli turyści z Niemiec, Ukrainy, Białorusi i Rosji. Zapraszamy do lektury podsumowania sezonu turystycznego w Polsce.

-

Działania związane z organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Europ 2012 przełożyły się na wzrost liczby przyjazdów turystów zagranicznych – tak sezon turystyczny podsumowali minister sportu i turystyki Joanna Mucha, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Podczas konferencji zostały przedstawione najważniejsze dane dotyczące ruchu turystycznego oraz działania podejmowane przez Polską Organizację Turystyczną dla dalszego rozwoju turystyki i wzmacniania marki Polska na świecie.

Według Brand Finance Institute Polska odnotowała w 2012 r. najwyższy wzrost wartości marki narodowej ze wszystkich 100 zbadanych krajów - aż o 75 proc. Wartość marki Polska wzrosła z 269 mld dolarów do 472 mld dolarów. Dzięki temu Polska awansowała do pierwszej dwudziestki państw o najbardziej wartościowej marce narodowej.

W Polsce udział gospodarki turystycznej w PKB w 2012 r. wyniósł 6 proc. i był najwyższy od 2007 roku. W 2012 r. eksport turystyczny wyniósł 35,7 mld zł, co stanowiło 4,9 proc. eksportu ogółem. Wzrost w porównaniu z 2011 r. o 11 proc., tj. o 4,2 mld zł. Ogółem w latach 2007-2011 udział turystyki w eksporcie utrzymywał się na poziomie 5-6 proc. Import turystyczny czyli wydatki mieszkańców Polski w czasie podróży zagranicznych w 2012 r. wyniosły 14,6 mld zł, co stanowiło 2 proc. importu ogółem.

Według badań Instytutu Turystyki i Activ Group, w 2012 r. liczba przyjazdów turystów zagranicznych do Polski oszacowana została na około 14,8 mln, czyli o 11 proc. więcej niż w 2011 r.

Największy udział w tej liczbie mieli turyści z Niemiec (32,4 proc.), Ukrainy (13,5 proc.), Białorusi (10,8 proc.), Rosji (4,5proc.), Litwy (4,1 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (3,3 proc.). Analizy pokazują, że tzw. „efekt barceloński" jest silniejszy od zakładanego, a liczba turystów w kolejnych latach będzie się zwiększać.

W 2012 r. Polacy wzięli udział w 40,7 mln krajowych podróżach turystycznych, o 38 proc. więcej niż w 2011 r.

Podczas konferencji poruszono też temat upadłości biur podróży i możliwości przeciwdziałania temu zjawisku. Jak podkreślono, podjęto prace nad projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym (TFG) jako II filarze systemu zabezpieczeń finansowych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, a także działania zmierzające do zmiany funkcjonującej od 1997 roku ustawy o usługach turystycznych.

::

Źródło: POT

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.