Ludzie roku „Briefu” 2013. Nominacje

Ludzie roku „Briefu” 2013. Nominacje

Magazyn / Ludzie

Już od kilku lat Brief honoruje osoby, które w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy szczególnie przysłużyły się rozwojowi sektora, w którym działają, ale także gospodarce, regionowi czy całemu krajowi. Poniżej prezentujemy nominowanych w podziale na pięć kategorii. Ponadto przyznamy trzy wyróżnienia specjalne: dla Człowieka roku Briefu 2013, Człowieka roku Brief for Poland 2013 oraz Projektu komunikacji marketingowej roku. Zwycięzców poznamy w czasie uroczystej gali, kiedy to będziemy świętować również 14. urodziny naszego pisma.

-

Człowiek marketingu i sprzedaży

Danuta Tuchorska
dyrektor naczelny ds. handlu i logistyki, KGHM Polska Miedź

Za wkład w rozwój spółki KGHM Polska Miedź, która mimo spowolnienia gospodarczego może pochwalić się stabilnymi wynikami finansowymi. Ogólne przychody przedsiębiorstwa w 2012 roku wyniosły prawie 22,6 mld zł, z czego ponad 21,3 mld zł to przychody ze sprzedaży. KGHM utrzymuje pozycję jednego z czołowych producentów miedzi i srebra rafinowanego na świecie, dzięki czemu wpływa także na pozytywny wizerunek naszego kraju.

 

Marcin Beme
założyciel, Audioteka.pl

Za stworzenie oferty na najwyższym poziomie, wczesne dostrzeżenie potencjału rynku mobile i skuteczne przekonanie innych do tego rozwiązania. Dziś polski serwis sprzedający książki do słuchania współpracuje z takimi gigantami, jak Amazon czy iTunes, i skutecznie podbija rynki zagraniczne – działa już w Czechach, Francji i Hiszpanii. Planuje zaistnieć także w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Rosji, Brazylii, Turcji oraz na Węgrzech i Litwie.

 

Maciej Szczechura
członek zarządu, Getin Noble Bank

Za wytyczanie nowych standardów w bankowości poprzez innowacyjne wykorzystanie nowych technologii i pokazywanie, że usługi finansowe nie muszą być nudne. To właśnie Getin Noble Bank udostępnił pierwszą na świecie kartę interaktywną z wyświetlaczem, a także w placówkach umieścił system uwierzytelniania biometrycznego, wykorzystujący unikalną strukturę naczyń krwionośnych palca, czy też dał możliwość wykonania przelewu bez znajomości numeru konta adresata przez Facebook, SMS lub e-mail.

 

Człowiek mediów

Michał Brański

Za wyjście poza „tradycyjne” kanały mediów internetowych i aktywne oraz wybiegające w przyszłość podejście do mobile’u oraz rozrywki. Od lat współtworzy jedną z najsilniejszych grup w polskim internecie, czyli Grupę O2, a także inwestuje prywatnie w ciekawe projekty.

 

Natalia Hatalska
autorka bloga, hatalska.com

Za konsekwentne udowadnianie, że blog może być interesującym i rzetelnym źródłem informacji, wiedzy. Za merytoryczny wkład w edukację branży oraz... „wiarę” w poprawność stylistyczną oraz interpunkcję.

 

Katarzyna Kieli
president and managing director, Discovery Networks Central & Eastern Europe, Middle East and Africa

Za całokształt działalności na rynku mediowym. Kiedy koncern medialny Discovery Communications przenosił europejską stolicę telewizji Discovery z Londynu do Polski, to właśnie Kieli objęła najważniejsze kierownicze stanowisko. Dziś efektywnie zarządza oddziałami Discovery w regionie Europy Centralnej, Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki, który obejmuje 105 krajów na trzech kontynentach.

 

Człowiek reklamy

Grzegorz Krzemień
prezes zarządu, GoldenSubmarine

Za to, że od 12 lat pokazuje innym polskim agencjom, iż, mając ciekawy, autorski pomysł, można skutecznie konkurować z największymi, sieciowymi graczami. A także za wkład w rozwój polskiej branży interaktywnej i ciągłe uświadamianie, czym jest efektywna i nowoczesna komunikacja w internecie.

 

Tytus Klepacz, Adam Marzec, Mikołaj Sadowski
180heartbeats + JUNG v. MATT

Za przywiezienie do Polski srebrnego i brązowego lwa z Cannes. Zespół zdobył je w kategorii Branded content and entertainment – w podkategoriach Best use or integration of music oraz Best integrated content campaign. Nagrody przyznano za kampanię „Rak’n’roll Records”.

 

Dawid Szczepaniak, Michał Wolniak, Piotr Friedberg i Darek Andrian
VML Poland

Za stworzenie agencji interaktywnych, które od początku wyróżniały się nieszablonowymi i odważnymi kreacjami. Dziś ich firmy, czyli Heureka i Pride&Glory, są w strukturach globalnej agencji VML, należącej do holdingu reklamowego WPP. To właśnie oni, pod szyldem VML, stworzyli internetowe wcielenie Agenta Zbyszka, znanego z kampanii PZU „Agenci mocno pomocni”.

 

Ludzie PR

Marcin Gruszka
rzecznik prasowy, Play

Za konsekwentne i nieszablonowe budowanie spójnego wizerunku marki Play na rynku oraz prowadzenie jednego z najlepszych blogów firmowych w Polsce.

 

Michał Sadowski
współzałożyciel i prezes, Brand24

Za umiejętne wykorzystanie w promocji firmy oraz swojej osoby materiałów wideo. Dzięki przemyślanej formie, regularności oraz starannemu wykonaniu Brand24 dociera do dużej grupy odbiorców, bez konieczności kupowania mediów.

 

Agata Szczech
dyrektor PR, Renault Polska

Za wieloletnią, konsekwentną i wyróżniającą się działalność nie tylko na rzecz marki Renault, ale także edukacji ekologicznej oraz rozwoju polskich miast i regionów.  

 

Manager marketingu miejsc

Andrzej Nowakowski
prezydent Płocka

Za pokazywanie, że warto współpracować i wspierać wydarzenia kulturalne. Szczególnie za działania związane z festiwalem Audioriver, który przynosi miastu więcej zysku i większy rozgłos niż niejedna kampania reklamowa.

 

Karol Słowiński
prezes, Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna BYLOT

Za stworzenie karty rabatowej BIT, która integruje Bydgoszcz, Inowrocław i Toruń. Projekt jest rezultatem współpracy pomiędzy organizacjami zajmującymi się promocją turystyki w tych trzech miastach województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Krzysztof Żuk
prezydent Lublina

Za konsekwentne budowanie marki Lublina, jako miasta inspiracji. Szczególnie za wspieranie wydarzeń, które przyczyniają się do poprawy wizerunku Lublina, m.in. Carnaval Sztuk-Mistrzów, Festiwal Inne Brzmienia, Jarmark Jagielloński, Noc Kultury, Konfrontacje Teatralne, Festiwal Literacki Miasta Poezji, Festiwal Teatrów Europy Środkowej „Sąsiedzi”, Europejski Festiwal Smaku.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.