Windows Phone 7 trzyma się mocno

Windows Phone 7 trzyma się mocno

Brief.pl / Aktualności

Minął rok od premiery Windows Phone 8, ale to wcześniejsza wersja systemu jest popularniejsza. Większość telefonów z Windows Phone na rynku to Lumie. HTC 8S jest najbardziej rozpowszechnionym smartfonem z ósmą wersją systemu – wynika z danych Gemiusa.

-

Polscy internauci częściej łączą się z siecią przez urządzenia z Windows Phone 7 niż przez te z nowszą wersją systemu. Jak wynika z pomiaru ruchu na stronach WWW, prowadzonego przez Gemiusa, w sierpniu 2013 roku z siódemki korzystało 62 proc. urządzeń z mobilnym Windowsem. Z nowszej, ósmej wersji systemu korzystało 38 proc. użytkowników Windows Phone.

Najpopularniejszym telefonem z siódmą wersją systemu jest Nokia Lumia 800. Niemal 35 proc. udziału tych Windowsów w ruchu sieciowym pochodzi z tego telefonu. Na drugim miejscu jest Lumia 610 (32 proc. udziału w ruchu sieciowym), a na trzecim Nokia Lumia 710, która odpowiada za 14 proc. odsłon wykonanych z urządzeń pracujących pod kontrolą siódemki.

Tymczasem, gdy przyjrzymy się ósmej wersji mobilnego systemu Microsoftu, dominacja Nokii nie jest już tak wyraźna. Mimo, że najwięcej smartfonów pracujących pod kontrolą Windows Phone 8 w Polsce nosi logo korporacji z Finlandii (64 proc. rynku urządzeń z tą wersją mobilnych okienek), to jednostkowo najpopularniejszym telefonem z tą wersją mobilnego Windowsa jest HTC 8S, to tańszy model tajwańskiego producenta. Pochodzi z niego 36 proc. odsłon z Windows Phone 8. Kolejne miejsca zajmują budżetowa Lumia 520 (22 proc.) oraz jeden z pierwszych telefonów z Windows Phone 8 na rynku – Lumia 820 (17 proc.)

Analizy pokazują, że przez ostatnie trzy miesiące (w stosunku do maja 2013 roku) udział Windows Phone 7 spadł o jedna piątą (z 79 proc. do 62 proc. w sierpniu 2013 roku). Zmienia się też układ sił wśród producentów. W przypadku Windows Phone 7 na jedno urządzenie HTC przypadało 9 telefonów Nokii, a w przypadku ósmej wersji mobilnego Windowsa, są to już tylko 4 urządzenia HTC w stosunku do 6 smartfonów Nokii.

X

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.