wp - grudzien 2016

Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Brief.pl / Aktualności

Polska spółka Womedia Sp. z o.o. przeprowadziła badania na grupie kobiet w wieku 24-45, badając opinię na temat preferencji i ich potrzeb z obszaru internetowych portali oraz social media w kontekście szeroko pojętej seksualności.

-

Wyniki badań jasno wskazują na ogromne zainteresowanie tematyką seksualności, zmysłowości i emocjonalności ale, co należy podkreślić, z kobiecego punktu widzenia. Zdecydowana większość respondentek uważa, że kobieca seksualność i potrzeby w tym zakresie w istotnym stopniu różnią się od męskich oraz, że mężczyźni mają większe przyzwolenie społeczne na eksplorowanie i zaspokajanie swoich potrzeb w tym zakresie. Świadczy o tym chociażby fakt, że internet zdominowany jest przez strony erotyczne i pornograficzne tworzone przez i dla mężczyzn. Kobiety są zainteresowane uczestniczeniem w dyskusji na temat ich preferencji, zainteresowań, doświadczeń, jednak większość z nich chciałaby w takiej wymianie uczestniczyć anonimowo – komentuje Agnieszka Dellert, członek zarządu i rzecznik prasowy spółki.

W oparciu o wyniki badań spółka Womedia postanowiła stworzyć portal społecznościowy dedykowany kobietom, odpowiadający na ich potrzeby w tym zakresie. W badaniach wykonanych przez Womedia, przedstawiono m.in. zarys struktury i tematyki portalu. Ponad 45 proc. kobiet zdecydowanie deklaruje chęć do korzystania z portalu o takiej tematyce, wobec 7 proc. kobiet deklarujących całkowity brak zainteresowania. Ponad 90 proc. badanych poleciłoby taki portal innym kobietom.

Misją portalu Femmera.com jest wspieranie kobiet w odkrywaniu i eksplorowaniu źródła mocy, którym jest ich seksualność. Nowy portal to przestrzeń łącząca funkcje edukacyjne, informacyjne i szeroko pojętą rozrywkę z korzyściami dla użytkowniczek, jakie oferują mechanizmy charakterystyczne dla social media. Femmera, tak jak inne serwisy „scrap bookingowe”, np. Pinterest, odpowiada na potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz poszukiwania i obserwowania osób o podobnym spojrzeniu na interesujące zagadnienia.

Społecznościowa struktura portalu pozwala na budowanie treści przez same użytkowniczki. Chcąc zapewnić jak największy komfort korzystania z serwisu o tak intymnej tematyce, serwis daje możliwość swobodnego wyboru i ochrony prywatności. Ponadto, jako że kobieca seksualność jest pojęciem niezwykle złożonym i obszernym, aby ułatwić selekcję interesujących treści, zawartość serwisu została podzielona na kategorie. Wiedza, design, duchowość, fantazje, moda czy sztuka - to tylko kilka przykładów przestrzeni, w których kobiety mogą się wyrażać i wzajemnie inspirować.

Widzimy od lat, że także w internecie kobiety coraz częściej wchodzą na strony erotyczne. Ciekawość i otwartość na nowe doświadczenia w seksie stopniowo się zwieększa - przyznaje Prof. Izdebski.

Femmera.com jest pierwszym na świecie portalem social media dla kobiet, pełniącym funkcję agregatora treści o tej tematyce – tak licznych – ale rozproszonych i trudnych do znalezienia w internecie. Portal od początku ma mieć charakter globalnego medium. Wersja beta wystartowała w wersji dwujęzycznej – polskiej i angielskiej. Spółka Womedia planuje systematyczne wprowadzanie kolejnych wersji językowych. Silną wartością dodaną portalu będą materiały własne Femmera, bądź wyprodukowane przez partnerów serwisu. Planowany start portalu - przełom października i listopada 2014r.

Osoby i instytucje związane z portalem:

Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego - 
 niezależna, pozarządowa, instytucja typu non profit, powołana do upowszechniania wiedzy o znaczeniu seksualności dla zdrowia społeczeństwa.  Jej prezesem jest Andrzej Depko, doktor nauk medycznych, specjalista seksuolog, specjalista neurolog, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, członek Światowego Towarzystwa Medycyny Seksualnej oraz Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Europejskiego

Ewa Wanat (Polska) - dziennikarka radiowa i telewizyjna, redaktorka naczelna Polskiego Radia RDC

Paulina Plenkiewicz (Polska) - reprezentująca portal internetowy Tomasza Lisa „Na temat”

Marta Kijańska – Bednarz (Polska) - pisarka, autorka m.in. książki „(Nie)winna”

Agnieszka Weseli (Polska) - historyczka seksualności, redaktorka, aktywistka feministyczna

Bety Dodson (USA) - pionierka feminizmu pro seksualnego, kultowa autorka, edukatorka seksualna, artystka

Laura Meritt (Niemcy) - działaczka feministyczna, propagatorka feminizmu pro seksualnego, autorka.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.