Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Brief.pl / Aktualności

Polska spółka Womedia Sp. z o.o. przeprowadziła badania na grupie kobiet w wieku 24-45, badając opinię na temat preferencji i ich potrzeb z obszaru internetowych portali oraz social media w kontekście szeroko pojętej seksualności.

-

Wyniki badań jasno wskazują na ogromne zainteresowanie tematyką seksualności, zmysłowości i emocjonalności ale, co należy podkreślić, z kobiecego punktu widzenia. Zdecydowana większość respondentek uważa, że kobieca seksualność i potrzeby w tym zakresie w istotnym stopniu różnią się od męskich oraz, że mężczyźni mają większe przyzwolenie społeczne na eksplorowanie i zaspokajanie swoich potrzeb w tym zakresie. Świadczy o tym chociażby fakt, że internet zdominowany jest przez strony erotyczne i pornograficzne tworzone przez i dla mężczyzn. Kobiety są zainteresowane uczestniczeniem w dyskusji na temat ich preferencji, zainteresowań, doświadczeń, jednak większość z nich chciałaby w takiej wymianie uczestniczyć anonimowo – komentuje Agnieszka Dellert, członek zarządu i rzecznik prasowy spółki.

W oparciu o wyniki badań spółka Womedia postanowiła stworzyć portal społecznościowy dedykowany kobietom, odpowiadający na ich potrzeby w tym zakresie. W badaniach wykonanych przez Womedia, przedstawiono m.in. zarys struktury i tematyki portalu. Ponad 45 proc. kobiet zdecydowanie deklaruje chęć do korzystania z portalu o takiej tematyce, wobec 7 proc. kobiet deklarujących całkowity brak zainteresowania. Ponad 90 proc. badanych poleciłoby taki portal innym kobietom.

Misją portalu Femmera.com jest wspieranie kobiet w odkrywaniu i eksplorowaniu źródła mocy, którym jest ich seksualność. Nowy portal to przestrzeń łącząca funkcje edukacyjne, informacyjne i szeroko pojętą rozrywkę z korzyściami dla użytkowniczek, jakie oferują mechanizmy charakterystyczne dla social media. Femmera, tak jak inne serwisy „scrap bookingowe”, np. Pinterest, odpowiada na potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz poszukiwania i obserwowania osób o podobnym spojrzeniu na interesujące zagadnienia.

Społecznościowa struktura portalu pozwala na budowanie treści przez same użytkowniczki. Chcąc zapewnić jak największy komfort korzystania z serwisu o tak intymnej tematyce, serwis daje możliwość swobodnego wyboru i ochrony prywatności. Ponadto, jako że kobieca seksualność jest pojęciem niezwykle złożonym i obszernym, aby ułatwić selekcję interesujących treści, zawartość serwisu została podzielona na kategorie. Wiedza, design, duchowość, fantazje, moda czy sztuka - to tylko kilka przykładów przestrzeni, w których kobiety mogą się wyrażać i wzajemnie inspirować.

Widzimy od lat, że także w internecie kobiety coraz częściej wchodzą na strony erotyczne. Ciekawość i otwartość na nowe doświadczenia w seksie stopniowo się zwieększa - przyznaje Prof. Izdebski.

Femmera.com jest pierwszym na świecie portalem social media dla kobiet, pełniącym funkcję agregatora treści o tej tematyce – tak licznych – ale rozproszonych i trudnych do znalezienia w internecie. Portal od początku ma mieć charakter globalnego medium. Wersja beta wystartowała w wersji dwujęzycznej – polskiej i angielskiej. Spółka Womedia planuje systematyczne wprowadzanie kolejnych wersji językowych. Silną wartością dodaną portalu będą materiały własne Femmera, bądź wyprodukowane przez partnerów serwisu. Planowany start portalu - przełom października i listopada 2014r.

Osoby i instytucje związane z portalem:

Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego - 
 niezależna, pozarządowa, instytucja typu non profit, powołana do upowszechniania wiedzy o znaczeniu seksualności dla zdrowia społeczeństwa.  Jej prezesem jest Andrzej Depko, doktor nauk medycznych, specjalista seksuolog, specjalista neurolog, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, członek Światowego Towarzystwa Medycyny Seksualnej oraz Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Europejskiego

Ewa Wanat (Polska) - dziennikarka radiowa i telewizyjna, redaktorka naczelna Polskiego Radia RDC

Paulina Plenkiewicz (Polska) - reprezentująca portal internetowy Tomasza Lisa „Na temat”

Marta Kijańska – Bednarz (Polska) - pisarka, autorka m.in. książki „(Nie)winna”

Agnieszka Weseli (Polska) - historyczka seksualności, redaktorka, aktywistka feministyczna

Bety Dodson (USA) - pionierka feminizmu pro seksualnego, kultowa autorka, edukatorka seksualna, artystka

Laura Meritt (Niemcy) - działaczka feministyczna, propagatorka feminizmu pro seksualnego, autorka.

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.