Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Femmera.com - portal społecznościowy dedykowany kobietom

Brief.pl / Aktualności

Polska spółka Womedia Sp. z o.o. przeprowadziła badania na grupie kobiet w wieku 24-45, badając opinię na temat preferencji i ich potrzeb z obszaru internetowych portali oraz social media w kontekście szeroko pojętej seksualności.

-

Wyniki badań jasno wskazują na ogromne zainteresowanie tematyką seksualności, zmysłowości i emocjonalności ale, co należy podkreślić, z kobiecego punktu widzenia. Zdecydowana większość respondentek uważa, że kobieca seksualność i potrzeby w tym zakresie w istotnym stopniu różnią się od męskich oraz, że mężczyźni mają większe przyzwolenie społeczne na eksplorowanie i zaspokajanie swoich potrzeb w tym zakresie. Świadczy o tym chociażby fakt, że internet zdominowany jest przez strony erotyczne i pornograficzne tworzone przez i dla mężczyzn. Kobiety są zainteresowane uczestniczeniem w dyskusji na temat ich preferencji, zainteresowań, doświadczeń, jednak większość z nich chciałaby w takiej wymianie uczestniczyć anonimowo – komentuje Agnieszka Dellert, członek zarządu i rzecznik prasowy spółki.

W oparciu o wyniki badań spółka Womedia postanowiła stworzyć portal społecznościowy dedykowany kobietom, odpowiadający na ich potrzeby w tym zakresie. W badaniach wykonanych przez Womedia, przedstawiono m.in. zarys struktury i tematyki portalu. Ponad 45 proc. kobiet zdecydowanie deklaruje chęć do korzystania z portalu o takiej tematyce, wobec 7 proc. kobiet deklarujących całkowity brak zainteresowania. Ponad 90 proc. badanych poleciłoby taki portal innym kobietom.

Misją portalu Femmera.com jest wspieranie kobiet w odkrywaniu i eksplorowaniu źródła mocy, którym jest ich seksualność. Nowy portal to przestrzeń łącząca funkcje edukacyjne, informacyjne i szeroko pojętą rozrywkę z korzyściami dla użytkowniczek, jakie oferują mechanizmy charakterystyczne dla social media. Femmera, tak jak inne serwisy „scrap bookingowe”, np. Pinterest, odpowiada na potrzebę dzielenia się informacjami o swoich zainteresowaniach oraz poszukiwania i obserwowania osób o podobnym spojrzeniu na interesujące zagadnienia.

Społecznościowa struktura portalu pozwala na budowanie treści przez same użytkowniczki. Chcąc zapewnić jak największy komfort korzystania z serwisu o tak intymnej tematyce, serwis daje możliwość swobodnego wyboru i ochrony prywatności. Ponadto, jako że kobieca seksualność jest pojęciem niezwykle złożonym i obszernym, aby ułatwić selekcję interesujących treści, zawartość serwisu została podzielona na kategorie. Wiedza, design, duchowość, fantazje, moda czy sztuka - to tylko kilka przykładów przestrzeni, w których kobiety mogą się wyrażać i wzajemnie inspirować.

Widzimy od lat, że także w internecie kobiety coraz częściej wchodzą na strony erotyczne. Ciekawość i otwartość na nowe doświadczenia w seksie stopniowo się zwieększa - przyznaje Prof. Izdebski.

Femmera.com jest pierwszym na świecie portalem social media dla kobiet, pełniącym funkcję agregatora treści o tej tematyce – tak licznych – ale rozproszonych i trudnych do znalezienia w internecie. Portal od początku ma mieć charakter globalnego medium. Wersja beta wystartowała w wersji dwujęzycznej – polskiej i angielskiej. Spółka Womedia planuje systematyczne wprowadzanie kolejnych wersji językowych. Silną wartością dodaną portalu będą materiały własne Femmera, bądź wyprodukowane przez partnerów serwisu. Planowany start portalu - przełom października i listopada 2014r.

Osoby i instytucje związane z portalem:

Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego - 
 niezależna, pozarządowa, instytucja typu non profit, powołana do upowszechniania wiedzy o znaczeniu seksualności dla zdrowia społeczeństwa.  Jej prezesem jest Andrzej Depko, doktor nauk medycznych, specjalista seksuolog, specjalista neurolog, prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, członek Światowego Towarzystwa Medycyny Seksualnej oraz Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Europejskiego

Ewa Wanat (Polska) - dziennikarka radiowa i telewizyjna, redaktorka naczelna Polskiego Radia RDC

Paulina Plenkiewicz (Polska) - reprezentująca portal internetowy Tomasza Lisa „Na temat”

Marta Kijańska – Bednarz (Polska) - pisarka, autorka m.in. książki „(Nie)winna”

Agnieszka Weseli (Polska) - historyczka seksualności, redaktorka, aktywistka feministyczna

Bety Dodson (USA) - pionierka feminizmu pro seksualnego, kultowa autorka, edukatorka seksualna, artystka

Laura Meritt (Niemcy) - działaczka feministyczna, propagatorka feminizmu pro seksualnego, autorka.

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.