O reklamie mobilnej na śniadaniu z Adello Polska

O reklamie mobilnej na śniadaniu z Adello Polska

Brief.pl / Patronaty

W środę, 18 września odbyło się spotkanie „Adello Mobile Breakfast” poświęcone nowym trendom i pułapkom reklamy mobilnej. Swoim doświadczeniem dzielili się przedstawiciele sieci reklamy mobilnej Adello Polska, w tym Mark Forster - założyciel i CEO Grupy.

-

W spotkaniu brali udział przedstawiciele domów mediowych, agencji reklamowych oraz reklamodawców. Tematem przewodnim była reklama mobilna 2.0 skoncentrowana na lepszym targetowaniu i dopasowaniu reklam do oczekiwań użytkowników i specyfiki urządzeń mobilnych.

Spotkanie „Adello Mobile Breakfast” jest jednym z cyklu wydarzeń, które sieć Adello organizuje w całej Europie. Ich celem jest prezentacja trendów, możliwości oraz zagrożeń związanych z niewłaściwym stosowaniem reklamy mobilnej. Spotkanie było także okazją do przedstawienia najnowszych rozwiązań w zakresie analityki i targetowania reklam w czasie rzeczywistym, które oferuje Adello w ramach platformy AdCTRL.

 Adello spotkanie prasowe

Pierwsza prelekcja, którą prowadził Rafał Staszkiewicz, Country Manager i Partner Adello Polska, dotyczyła nowego kierunku rozwoju reklamy mobilnej, który firma określa pojęciem „reklama mobilna 2.0”. Co to oznacza? To przede wszystkim wykorzystanie treści i formatów reklamowych, które wyróżniają się, angażują i oferują większą skuteczność. To także lepsze dopasowanie reklam do kontekstu: reklamowanego produktu, miejsca, czasu, celu komunikacji, oraz dotarcie do przedstawicieli grupy docelowej dzięki targetowaniu w czasie rzeczywistym. Dobry kontent reklamowy oraz monitorowanie powierzchni, na których wyświetlane są reklamy, daje z kolei gwarancję bezpieczeństwa wizerunkowego reklamowanych produktów i marek.

Podczas drugiego wystąpienia Łukasz Kunicki z Orange przedstawił możliwości związane z reklamą w aplikacjach mobilnych. Obecnie potencjał aplikacji Orange to ponad 2 mln pobrań. Jedną z najpopularniejszych gier mobilnych w Polsce z portfolio tego operatora jest „Serce i rozum”. Łukasz Kunicki wspomniał o narzędziach reklamowych, które można wykorzystywać w ramach aplikacji. Są to m.in.: komunikaty push, geolokalizacja, cross-promocja czy reklama mobilna (w tym kontekstowa). Oferta reklamowa będzie oferowane wspólnie z Adello Polska.

Adello spotkanie prasowe

Na zakończenie spotkania wystąpił Mark Forster, założyciel i CEO Grupy Adello. Przedstawił dziesięć najważniejszych pułapek reklamy mobilnej. Dynamiczny rozwój rynku mobile i kopiowanie rozwiązań webowych sprawia, że firmy popełniają błędy. Aby ich uniknąć musimy pamiętać, iż reklama mobilna powinna przyciągać uwagę, uwzględniać specyfikę korzystania z urządzeń mobilnych, inną użyteczność czy szybkość działania. Mark Forster wspomniał o potrzebie dopasowania reklamy, targetowania jej we właściwym momencie i czasie oraz uwzględnienia całego procesu zintegrowanej komunikacji z klientem, którego częścią jest mobile.

„Duża frekwencja na naszym przedpołudniowym spotkaniu świadczy o zainteresowaniu rynku reklamowego oraz reklamodawców tematyką marketingu mobilnego. Pomimo dużej liczby konferencji i spotkań branżowych w dalszym ciągu istnieje zapotrzebowanie na ciekawe, merytoryczne inicjatywy. Chcemy popularyzować nowe trendy w reklamie mobilnej oraz najnowszą technologię, dzięki której możliwa jest poprawa efektywności kampanii przy jednoczesnym zaangażowaniu i budowaniu wizerunku marek” mówi Rafał Staszkiewicz.

Adello spotkanie prasowe

Adello Polska jest częścią międzynarodowej grupy Adello z siedzibą w Szwajcarii. Grupa została założona w 2008 roku i obecnie posiada biura w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Niemczech, Polsce, Austrii i na Węgrzech. W 2012 roku firma została wyróżniona nagrodami: „IAB: Digital Marketer of the Year”, “Gartner: Cool Vendor in infrastructure and Big Data”, “IFJ: Swiss Top100 Startup Award 2012” oraz “CRN: Big Data 100 for 2012”. W sierpniu br. doszło do fuzji Adello z amerykańską firmą HStreming, liderem w analityce Big Data. Powstał w ten sposób podmiot o unikalnych kompetencjach w zakresie reklamy mobilnej z przełomową technologią AdCTRL.

Jedną z kluczowych innowacji Adello jest własna platforma AdCTRL, bazująca na opatentowanej technologii Big Data. AdCTRL umożliwia analizę i targetowanie reklam w czasie rzeczywistym, co przynosi wymierne korzyści w postaci znacznego wzrostu efektywności kampanii i maksymalizacji ROI. Możliwości platformy AdCTRL obejmują m.in.: targetowanie, retargetowanie, geolokalizację oraz funkcjonalność ad servera.

Adello oferuje w Polsce najlepiej dopasowane kampanie mobilne dzięki wykorzystaniu atrakcyjnego kontentu reklamowego (m.in. rich-media), współpracy z najlepszymi wydawcami oraz zastosowaniu własnej, unikalnej technologii AdCTRL do analizy i targetowania reklam w czasie rzeczywistym.

Jednym z patronów medialnych był Magazyn Brief.

Mark Foster Artur Roguski

Mark Forster, założyciel i CEO Grupy Adello oraz Artur Roguski, Brief

Adello Brief

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?