18 proc. osób , które nie mają smartfona planuje jego nabycie - badanie MEC

18 proc. osób , które nie mają smartfona planuje jego nabycie - badanie MEC

Brief.pl / Wiedza

Reklamy Apple, Samsunga, HTC czy Nokii codziennie zachęcają nas do zakupu nowego modelu smartfona, jednak aż 48 proc. polskich Internautów wciąż go nie ma i zdecydowana większość z nich (73 proc.) nie zamierza w najbliższym czasie takiego aparatu kupić.

-

Badanie po raz trzeci zrealizowane przez dom mediowy MEC dotyczące zakupu i użytkowania smartfonów przez polskich internautów pozwala nam wyjaśni dlaczego.

Kim są osoby nie posiadające smartfonów?

Smartfonów nie mają przede wszystkim osoby starsze, powyżej 45 roku życia oraz gorzej zarabiające. Są to osoby rzadziej używające także innych urządzeń elektronicznych: laptopów używa 57 proc. (73 proc. wszystkich Internautów), tabletów 8 proc. (17 proc. wszystkich Internautów) i konsoli 1 proc. (5 proc. wszystkich Internautów). Tendencja ta nie dotyczy komputerów stacjonarnych, które są tak samo popularne wśród nie korzystających ze smartfonów jak wśród wszystkich Internautów (67 proc. vs 68 proc.), jest to zrozumiałe gdyż jest to najbardziej powszechny hardware. Z naszych badań wynika także, że wiele osób mających dostęp do Internetu w telefonie nie wykorzystuje tej opcji. Dlaczego?

Najczęściej deklarują brak takiej potrzeby - aż 57 proc. respondentów tak twierdzi. Co trzecią osobę hamują jednak koszty, co z pewnością powinno dać do myślenia operatorom telefonii komórkowej.

MEC czy zamierza kupic

Posiadanie w przyszłości – bariery i drivery

Tylko 18 proc. osób , które nie mają smartfona planuje jego nabycie w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Ci, którzy tego nie planują, twierdzą, że wykorzystują tylko podstawowe funkcje telefonu (pisanie smsów i dzwonienie 62 proc.) i nie potrzebują dostępu do Internetu non stop (62 proc.). Warto zauważyć, że odsetki osób wyrażających takie poglądy są nieznacznie wyższe niż w 2012 roku (wtedy 54 proc. twierdziło, że wykorzystuje tylko podstawowe funkcje telefonu, a 57 proc. że nie potrzebuje dostępu do Internetu non stop).

Chociaż tylko co piąty badany wskazał koszty jako powód, dla którego nie decyduje się na zakup smartfona, to tym co mogłoby przekonać respondentów do zakupu takiego urządzenia są przede wszystkim niższe ceny aparatów i połączeń (wskazuje te powody po 46 proc. badanych).

MEC dlaczego nie chce smartfona

Argumenty na rzecz posiadania

Osoby, które planują zakup smartfona (18 proc. badanych) przede wszystkim czują potrzebę posiadania Internetu w telefonie, ważne są dla nich także multimedia i szeroko rozumiana funkcjonalność tego typu urządzeń. Rozważając zakup smartfona bierzemy pod uwagę takie atrybuty jak dobry aparat fotograficzny, szybki procesor, rozdzielczość ekranu i duży wyświetlacz, nie bez znaczenia jest także cena. Mniej istotna zaś, przynajmniej w deklaracjach, jest marka aparatu.

MEC parametry smartfona

Podsumowując można wnioskować, iż wykształca się w społeczeństwie stała grupa osób, do której nie przemawiają użyteczności smartfona i reklamy nie zachęcają ich do nabycia tego typu urządzenia. Z pewnością grupa ta będzie się stopniowo kurczyć, gdyż funkcjonalność tego typu aparatów jest trudna do przeceniania.

Badanie MEC zostało przeprowadzone na próbie N=2259 internautów, w wieku powyżej 14 roku życia, metodą CAWI w 2013 roku.

Tagi:

MEC smartfone

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.