wp - grudzien 2016

UP w Lublinie wprowadza System Identyfikacji Wizualnej

Brief for Poland / Aktualności

Nowe logo, uporządkowana kolorystyka i wzory dokumentów firmowych – to główne elementy Systemu Identyfikacji Wizualnej wprowadzone przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie. Ma on na celu tworzenie spójnego wizerunku uczelni.

-

System Identyfikacji Wizualnej został wprowadzony w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie 16 września br. zarządzeniem Rektora. Celem systemu jest budowa spójnego i rozpoznawalnego wizerunku Uczelni poprzez wprowadzenie jednolitych zasad dotyczących komunikacji wizualnej. Nowe logo ma podkreślać przemiany zachodzące w uczelni, nastawionej na praktykę i otwartej na współpracę.

- Jednym z głównych założeń prac nad uporządkowaniem stosowanej wizualizacji Uczelni było wprowadzenie rozróżnienia między godłem uczelni, czyli elementem symboliki związanej z wieloletnią tradycją i prestiżem uniwersyteckim, a nowym znakiem (logo) wykorzystywanym do celów promocyjnych – wyjaśnia prorektor ds. organizacji i kadr, prof. dr hab. Andrzej Borowy. - Zgodnie z tą koncepcją, od tej pory, na broszurach rekrutacyjnych, ulotkach i gadżetach, takich jak kubki, będziemy używać właśnie nowego logo – tłumaczy prorektor prof. dr hab. Andrzej Borowy.



Tym samym Godło zostało zarezerwowane dla oficjalnych dokumentów władz Uczelni. Ujednolicone zostały znaki siedmiu wydziałów Uczelni, a także wzory pism firmowych i typografia. System Identyfikacji Wizualnej opiera się na nowym logotypie, odwołującym się bezpośrednio do nazwy uczelni i elementów godła: barw i fragmentu kłosów. Kolorystyka znaku jest odzwierciedleniem barw polskiej przyrody: złotych łanów zbóż i głębokiej zieleni dębów.

Za opracowanie logo i SIW uczelni odpowiada lubelska Agencja Reklamowa Cumulus. Prace nad Systemem Identyfikacji Wizualnej trwały od lutego 2013 r., kiedy to Senat Uczelni podjął uchwałę o potrzebie jego wprowadzenia. W ich toku odbyły się szerokie konsultacje ze środowiskiem akademickim. Wykonawca logo i SIW został wyłoniony w ramach konkursu, do którego przystąpiło 7 oferentów. Prace graficzne oceniane były w połowie br. na wspólnych posiedzeniach władz rektorskich z dziekanami, samorządem
studenckim, doktoranckim oraz jednostkami związanymi z promocją uczelni.

Nowe logo i system będzie wdrażany stopniowo. Aktualnie stosowane druki i materiały promocyjne będą używane do czasu wyczerpania nakładu. Terminem ostatecznego dostosowania wszystkich elementów wizerunku do zasad określonych w Systemie jest dzień 1 września 2014 r.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.