Znamy Eco-Miasta 2013

Znamy Eco-Miasta 2013

Brief for Poland / CSR

Warszawa, Zamość, Kościerzyna, Ełk i Płońsk to miasta, które najefektywniej wprowadzają w życie założenia zrównoważonego rozwoju.

-

Warszawa jest niekwestionowanym liderem w kategorii miast z liczbą mieszkańców powyżej 100 000, zarówno w polityce mobilności zrównoważonej, jak i budownictwa ekologicznego. Zamość (30 000 – 70 000 mieszkańców) i Kościerzyna (poniżej 30 000) zostały nagrodzone w tematyce mobilności zrównoważonej, a Ełk (30 000 – 70 000 mieszkańców) i Płońsk (poniżej 30 000) w budownictwie ekologicznym.

Jury konkursu Eko-Miasto oceniało zgłoszenia, uwzględniając podział miast ze względu na liczbę mieszkańców - do 30 000, od 30 do 100 000 i powyżej 100 000. W skład jury weszli niezależni eksperci, uznani za swoje kompetencje w kategoriach mobilności zrównoważonej i ekologicznego budownictwa, m.in. przedstawiciele Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwa Gospodarki oraz Politechniki Warszawskiej.

Nagrody
Laureaci konkursu - 6 miast, po 3 w każdej kategorii - otrzymali statuetkę Eco-Miasto 2013 oraz badanie i analizę sytuacji miast pod kątem zrównoważonego rozwoju, opracowane przez francuskiego eksperta.

Laureaci Eco-Miasto 2013

Kategoria: Mobilność zrównoważona

- poniżej 30 000 mieszkańców
Kościerzyna
JURY: za kompleksowość działań, za uwagę poświęconą transportowi towarowemu, plany ograniczenia ruchu drogowego w centrum i kampanie informacyjno-edukacyjne.

- 30 000 – 100 000 mieszkańców
Zamość
JURY:  za osiągnięcia w zakresie polityki mobilności przyjaznej dla środowiska i szeroko zakrojone działania w dziedzinie konsultacji społecznych.

- powyżej 100 000 mieszkańców
Warszawa
JURY: za kompleksową politykę mobilności, która obejmuje wszystkie rodzaje podróży: zarówno podróże z lotniska do miast,  jak i podróże na krótkie odległości, realizowane przy pomocy rowerów wynajmowanych na samoobsługowych stacjach; za kompetencję zespołu ds. transportu; za odwagę we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań (autobusy ekologiczne, tramwaje energooszczędne, system Veturilo).


Kategoria: Budownictwo ekologiczne

- poniżej 30 000 mieszkańców        
Płońsk             
JURY: za innowacyjność i liczbę już zrealizowanych działań w zakresie termomodernizacji.  

- 30 000 – 100 000 mieszkańców    
Ełk             
JURY: za racjonalne i systematyczne podejście do poprawy efektywności energetycznej, kompetencje zespołu ds. energetyki w urzędzie miasta, wysiłki na rzecz promocji i komunikacji społecznej oraz za plan budowy parku technologicznego.

- powyżej 100 000 mieszkańców            
Warszawa
JURY: za kompetencje zespołu ds. energetyki w urzędzie miasta, szeroki zakres działań na rzecz poprawy efektywności energetycznej i zaangażowanie w prowadzenie kampanii podnoszących świadomość społeczeństwa w dziedzinie efektywności energetycznej i ekologii.
    
Wyróżnienia
Jednoczesnie jury przyznało wyróżnienia dla następujących miast za osiagnięcia na rzecz zrównoważonego rozwoju:
Bolesławiec - mobilność  zrównoważona oraz budownictwo ekologiczne
Częstochowa - budownictwo ekologiczne
Gdańsk - mobilność  zrównoważona
Płońsk - mobilność  zrównoważona
Rzeszów - mobilność  zrównoważona
Słupsk - mobilność  zrównoważona oraz budownictwo ekologiczne
Starogard Gdański - mobilność  zrównoważona
Wrocław - mobilność  zrównoważona

Projekt Eco-Miasto powstał z inicjatywy Ambasady Francji w Polsce, Renault Polska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.