Kto jest najbardziej aktywny na Facebooku?

Kto jest najbardziej aktywny na Facebooku?

Brief.pl / Aktualności

Największą aktywnością na Facebooku charakteryzują się osoby energiczne i otwarte na innych. Żadna z cech osobowości nie ma natomiast związku z ilością wejść na ten portal – pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.

-

Wielu z nas zaczyna i kończy dzień z Facebookiem. To dzięki niemu możemy na bieżąco śledzić co dzieje się u naszych znajomych oraz nawiązywać nowe relacje. Anna Krasińska, absolwentka psychologii SWPS, pod kierunkiem dr Katarzyny Growiec, postanowiła sprawdzić w ramach swojej pracy magisterskiej, jakie cechy naszej osobowości przejawiają się w tym, jak korzystamy z tego portalu oraz czy w świecie wirtualnym jesteśmy dalej sobą? Do analizy wyników autorka badania posłużyła się tzw. Wielką Piątką, czyli opracowanym w 1992 roku pięcioczynnikowym modelem osobowości, na który składają się takie cechy jak: neurotyczność, ekstrawersja, otwartość na doświadczenia, ugodowość i sumienność.

Przeprowadzone na 100 osobach badania wskazują, że żadna z analizowanych cech osobowościowych nie skłania w większym stopniu do zarejestrowania się w serwisie. Wydawać by się mogło, że ekstrawertycy, osoby otwarte na doświadczenia i mniej neurotyczne są bardziej skłonne do skorzystania z portalu. Badanie pokazało, że wcale tak nie jest. Introwertycy oraz neurotycy równie często są obecni w mediach społecznościowych.

Wnioskować można, że Facebook i internetowe zawieranie oraz podtrzymywanie znajomości jest szansą dla osób introwertycznych na nawiązywanie satysfakcjonujących relacji interpersonalnych. Dzieje się tak dlatego, że łatwiej jest takim osobom nawiązać kontakt wirtualny niż rzeczywisty, ponieważ niesie on ze sobą mniej lęku i stresu związanego z ekspozycją społeczną. Żadna z analizowanych cech osobowości nie miała jednak związku z ilością wejść na serwis w ciągu doby ani spędzanym na nim czasem – mówi Anna Krasińska.

Wyniki badania pokazują także, że osoby ekstrawertyczne charakteryzują się wysoką aktywnością osobistą na portalu Facebook. Oznacza to, że są one bardziej skłonne do ujawniania siebie: częściej wyrażają własne zdanie poprzez komentowanie, klikanie „Lubię to”, udostępnianie zdjęć rodziny, przyjaciół i miejsc, które zobaczyły. – Tego typu osoby mają też w sieci więcej znajomych, a więc wraz ze wzrostem poziomu ekstrawersji wzrasta także liczba znajomych zebranych na profilu, czyli inaczej mówiąc, liczba interakcji społecznych – tłumaczy Anna Krasińska, autorka badań.

Okazało się również, że osoby otwarte na doświadczenia częściej kierują swoją aktywność na innych użytkowników. Spędzają czas grając w gry wspólnie z innymi użytkownikami, angażują się w akcje społeczne oraz charytatywne, a także poszukują nowych znajomych. – Są to charakterystyczne aktywności uwarunkowane motywacją kontaktu z innymi ludźmi. Wykryto również, że im wyższy jest jej poziomem u osoby, tym dłużej posiada ona aktywne konto na badanym portalu społecznościowym – mówi Anna Krasińska. – Oznacza to, że otwartość na doświadczenie jako wymiar opisujący tendencję do poszukiwania doświadczeń życiowych oraz tolerancję wobec nowości jest cechą, która skłoniła osoby badane do założenia konta na Facebooku jeszcze wtedy, gdy był on w Polsce nowością – podsumowuje Krasińska.

Tagi:

facebook

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?