Kto jest najbardziej aktywny na Facebooku?

Kto jest najbardziej aktywny na Facebooku?

Brief.pl / Aktualności

Największą aktywnością na Facebooku charakteryzują się osoby energiczne i otwarte na innych. Żadna z cech osobowości nie ma natomiast związku z ilością wejść na ten portal – pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie.

-

Wielu z nas zaczyna i kończy dzień z Facebookiem. To dzięki niemu możemy na bieżąco śledzić co dzieje się u naszych znajomych oraz nawiązywać nowe relacje. Anna Krasińska, absolwentka psychologii SWPS, pod kierunkiem dr Katarzyny Growiec, postanowiła sprawdzić w ramach swojej pracy magisterskiej, jakie cechy naszej osobowości przejawiają się w tym, jak korzystamy z tego portalu oraz czy w świecie wirtualnym jesteśmy dalej sobą? Do analizy wyników autorka badania posłużyła się tzw. Wielką Piątką, czyli opracowanym w 1992 roku pięcioczynnikowym modelem osobowości, na który składają się takie cechy jak: neurotyczność, ekstrawersja, otwartość na doświadczenia, ugodowość i sumienność.

Przeprowadzone na 100 osobach badania wskazują, że żadna z analizowanych cech osobowościowych nie skłania w większym stopniu do zarejestrowania się w serwisie. Wydawać by się mogło, że ekstrawertycy, osoby otwarte na doświadczenia i mniej neurotyczne są bardziej skłonne do skorzystania z portalu. Badanie pokazało, że wcale tak nie jest. Introwertycy oraz neurotycy równie często są obecni w mediach społecznościowych.

Wnioskować można, że Facebook i internetowe zawieranie oraz podtrzymywanie znajomości jest szansą dla osób introwertycznych na nawiązywanie satysfakcjonujących relacji interpersonalnych. Dzieje się tak dlatego, że łatwiej jest takim osobom nawiązać kontakt wirtualny niż rzeczywisty, ponieważ niesie on ze sobą mniej lęku i stresu związanego z ekspozycją społeczną. Żadna z analizowanych cech osobowości nie miała jednak związku z ilością wejść na serwis w ciągu doby ani spędzanym na nim czasem – mówi Anna Krasińska.

Wyniki badania pokazują także, że osoby ekstrawertyczne charakteryzują się wysoką aktywnością osobistą na portalu Facebook. Oznacza to, że są one bardziej skłonne do ujawniania siebie: częściej wyrażają własne zdanie poprzez komentowanie, klikanie „Lubię to”, udostępnianie zdjęć rodziny, przyjaciół i miejsc, które zobaczyły. – Tego typu osoby mają też w sieci więcej znajomych, a więc wraz ze wzrostem poziomu ekstrawersji wzrasta także liczba znajomych zebranych na profilu, czyli inaczej mówiąc, liczba interakcji społecznych – tłumaczy Anna Krasińska, autorka badań.

Okazało się również, że osoby otwarte na doświadczenia częściej kierują swoją aktywność na innych użytkowników. Spędzają czas grając w gry wspólnie z innymi użytkownikami, angażują się w akcje społeczne oraz charytatywne, a także poszukują nowych znajomych. – Są to charakterystyczne aktywności uwarunkowane motywacją kontaktu z innymi ludźmi. Wykryto również, że im wyższy jest jej poziomem u osoby, tym dłużej posiada ona aktywne konto na badanym portalu społecznościowym – mówi Anna Krasińska. – Oznacza to, że otwartość na doświadczenie jako wymiar opisujący tendencję do poszukiwania doświadczeń życiowych oraz tolerancję wobec nowości jest cechą, która skłoniła osoby badane do założenia konta na Facebooku jeszcze wtedy, gdy był on w Polsce nowością – podsumowuje Krasińska.

Tagi:

facebook

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.