wp - grudzien 2016

Praktyki w PR już nie tylko bezpłatne

Praktyki w PR już nie tylko bezpłatne

Brief.pl / Wiedza

Żmudna praca, a potem tylko uścisk dłoni szefa i zaświadczenie o odbyciu praktyk? Już nie! Młodzi PR-owcy na praktykach i stażach mogą liczyć na więcej.

-

Od kwietnia do sierpnia 2013 na rynku pojawiło się łącznie 576 ofert dla PR-owców, z czego 226 dotyczyło praktyk i staży. Najwięcej pojawiło się ich w maju (50), najmniej w sierpniu (38). Jak wynika z analizy PRoto.pl, w24 proc. ogłoszeń pracodawcy oferowali wynagrodzenie, a w 22 proc. – możliwość późniejszego zatrudnienia.

W zamian za płacę, pracodawcy dość jasno precyzują walory idealnego kandydata na stanowisko praktykanta. Zdarza się nawet, że od praktykantów oczekują… wcześniejszego doświadczenia. Profil kandydata na praktykanta lub stażystę, jaki wyłania się z przeanalizowanych ofert, to osoba umiejąca redagować teksty, biegle obsługująca programy pakietu Office, dyspozycyjna, będąca studentem lub absolwentem kierunków humanistycznych (choć niektórzy pracodawcy wspomnieli także o kierunkach ścisłych).

Jeśli kandydat pomyślnie przejdzie przez proces rekrutacji, poza wpisem do CV i zaświadczeniem może liczyć na wynagrodzenie (prawie co czwarte ogłoszenie dotyczyło płatnych staży) oraz na ewentualne zatrudnienie (w przypadku 22 proc. ofert).

Więcej informacji o rynku pracy dla PR-owców w sierpniu 2013 tutaj

Staże w PR

Tagi:

PR staż praktyki

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.