Praktyki w PR już nie tylko bezpłatne

Praktyki w PR już nie tylko bezpłatne

Brief.pl / Wiedza

Żmudna praca, a potem tylko uścisk dłoni szefa i zaświadczenie o odbyciu praktyk? Już nie! Młodzi PR-owcy na praktykach i stażach mogą liczyć na więcej.

-

Od kwietnia do sierpnia 2013 na rynku pojawiło się łącznie 576 ofert dla PR-owców, z czego 226 dotyczyło praktyk i staży. Najwięcej pojawiło się ich w maju (50), najmniej w sierpniu (38). Jak wynika z analizy PRoto.pl, w24 proc. ogłoszeń pracodawcy oferowali wynagrodzenie, a w 22 proc. – możliwość późniejszego zatrudnienia.

W zamian za płacę, pracodawcy dość jasno precyzują walory idealnego kandydata na stanowisko praktykanta. Zdarza się nawet, że od praktykantów oczekują… wcześniejszego doświadczenia. Profil kandydata na praktykanta lub stażystę, jaki wyłania się z przeanalizowanych ofert, to osoba umiejąca redagować teksty, biegle obsługująca programy pakietu Office, dyspozycyjna, będąca studentem lub absolwentem kierunków humanistycznych (choć niektórzy pracodawcy wspomnieli także o kierunkach ścisłych).

Jeśli kandydat pomyślnie przejdzie przez proces rekrutacji, poza wpisem do CV i zaświadczeniem może liczyć na wynagrodzenie (prawie co czwarte ogłoszenie dotyczyło płatnych staży) oraz na ewentualne zatrudnienie (w przypadku 22 proc. ofert).

Więcej informacji o rynku pracy dla PR-owców w sierpniu 2013 tutaj

Staże w PR

Tagi:

PR staż praktyki

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.