Siła YouTube w Polsce

Siła YouTube w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Dziennie odwiedza go 2 mld ludzi. Dla wielu na całym świecie stał się źródłem wiedzy i centrum rozrywki każdego dnia. Myślisz wideo, mówisz YouTube. Jego przewagę i siłę w sieci w jednej infografice przedstawiła agencja Tube.AD.

-

Widzowie w XXI wieku nie są już przywiązani do telewizji i narzucanego im programu. Zdecydowanie wolą oglądać to co chcą, co ich interesuje, a nawet często decydują kiedy. Dlatego wybierają internet, portale społecznościowe, serwisy wideo czy platformy VOD. Ale i tak coraz więcej treści przekazywanych jest za pośrednictwem YouTube, który pojawia się w najwyższych pozycjach wyszukiwania. YouTube jest pierwszym serwisem, o którym ludzie myślą, jeśli chodzi o muzykę, pliki wideo czy nawet filmy instruktażowe.

Codzienne prawie 4 mld filmów jest oglądanych przez użytkowników internetu na całym świecie. W Polsce wskaźniki również są imponujące. Z prawie 20 mln internautów zamieszkałych w naszym kraju, aż 13,4 mln korzysta z YouTube, co oznacza 67 proc. zasięg.

Polacy w ciągu jednego miesiąca oglądają 12,99 mln materiałów wideo na YouTube. Taki wynik oznacza 1 miejsce w rankingu serwisów wideo w Polsce. Wszystkie pozostałe są daleko w tyle za YouTube. Podobnie jest w przypadku serwisów VOD, gdzie proporcje mówią same za siebie.

Strona główna YouTube ma więcej widzów niż najlepszy serial w dobrym czasie antenowym. 9,42 mln użytkowników miesięcznie wchodzi na główną stronę serwisu, co zapewnia mu pierwsze miejsce na podium wśród pozostałych portali informacyjnych (Onet ma niewiele ponad 7 mln, a WP.PL - 6,8 mln). YouTube jest też 2 wyszukiwarką w Polsce, zaraz po gigancie Google.pl.

YouTube obecnie to już nie tylko śmieszne filmy oglądane przez nastolatków. To również profesjonalne kanały tematyczne, firmowe, klasyka polskiego kina czy fachowe materiały edukacyjne. Największą grupą docelową są osoby w wieku 25-34 lata (28 proc.) oraz 35-44 (17 proc.). Aż 6 mln ludzi na YouTube to grupa w wieku 25-44 lat. Natomiast w serwisach społecznościowych YouTube zbliżył się do poziomu Facebooka, który ma 13,8 mln aktywnych użytkowników.

Czasy się z zmieniają i telewizja również. Wzrasta tempo życia oraz ilość urządzeń mobilnych w naszych domach. Potrzebujemy informacji tu i teraz, najlepiej w formie zwartej oraz gotowej do odtworzenia. To my decydujemy o tym, co chcemy oglądać i kiedy. YouTube jak najbardziej nam w tym pomaga.

 

 

 Opracowanie: Agencja Tube.AD / Dane: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2013r.)

Tagi:

youtube

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.