Siła YouTube w Polsce

Siła YouTube w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Dziennie odwiedza go 2 mld ludzi. Dla wielu na całym świecie stał się źródłem wiedzy i centrum rozrywki każdego dnia. Myślisz wideo, mówisz YouTube. Jego przewagę i siłę w sieci w jednej infografice przedstawiła agencja Tube.AD.

-

Widzowie w XXI wieku nie są już przywiązani do telewizji i narzucanego im programu. Zdecydowanie wolą oglądać to co chcą, co ich interesuje, a nawet często decydują kiedy. Dlatego wybierają internet, portale społecznościowe, serwisy wideo czy platformy VOD. Ale i tak coraz więcej treści przekazywanych jest za pośrednictwem YouTube, który pojawia się w najwyższych pozycjach wyszukiwania. YouTube jest pierwszym serwisem, o którym ludzie myślą, jeśli chodzi o muzykę, pliki wideo czy nawet filmy instruktażowe.

Codzienne prawie 4 mld filmów jest oglądanych przez użytkowników internetu na całym świecie. W Polsce wskaźniki również są imponujące. Z prawie 20 mln internautów zamieszkałych w naszym kraju, aż 13,4 mln korzysta z YouTube, co oznacza 67 proc. zasięg.

Polacy w ciągu jednego miesiąca oglądają 12,99 mln materiałów wideo na YouTube. Taki wynik oznacza 1 miejsce w rankingu serwisów wideo w Polsce. Wszystkie pozostałe są daleko w tyle za YouTube. Podobnie jest w przypadku serwisów VOD, gdzie proporcje mówią same za siebie.

Strona główna YouTube ma więcej widzów niż najlepszy serial w dobrym czasie antenowym. 9,42 mln użytkowników miesięcznie wchodzi na główną stronę serwisu, co zapewnia mu pierwsze miejsce na podium wśród pozostałych portali informacyjnych (Onet ma niewiele ponad 7 mln, a WP.PL - 6,8 mln). YouTube jest też 2 wyszukiwarką w Polsce, zaraz po gigancie Google.pl.

YouTube obecnie to już nie tylko śmieszne filmy oglądane przez nastolatków. To również profesjonalne kanały tematyczne, firmowe, klasyka polskiego kina czy fachowe materiały edukacyjne. Największą grupą docelową są osoby w wieku 25-34 lata (28 proc.) oraz 35-44 (17 proc.). Aż 6 mln ludzi na YouTube to grupa w wieku 25-44 lat. Natomiast w serwisach społecznościowych YouTube zbliżył się do poziomu Facebooka, który ma 13,8 mln aktywnych użytkowników.

Czasy się z zmieniają i telewizja również. Wzrasta tempo życia oraz ilość urządzeń mobilnych w naszych domach. Potrzebujemy informacji tu i teraz, najlepiej w formie zwartej oraz gotowej do odtworzenia. To my decydujemy o tym, co chcemy oglądać i kiedy. YouTube jak najbardziej nam w tym pomaga.

 

 

 Opracowanie: Agencja Tube.AD / Dane: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2013r.)

Tagi:

youtube

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?