PCK wprowadza Bardzo Dobre Maniery

Magazyn / Aktualności

Polski Czerwony Krzyż i Cheil Polska w kooperacji z warszawskimi i krakowskimi restauratorami wprowadzają nowy model przekazywania dotacji dla niedożywionych dzieci z ubogich rodzin.

-

- Podejmujemy próbę wprowadzenia systemu, który zapewni finansowanie działań PCK na stałe i bez konieczności organizowania jednorazowych zbiórek i kampanii - mówi Marcin Talarek, head of innovation z agencji Cheil Polska.

Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł - tylko tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 000* polskich dzieci, które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta symboliczna kwota, wystarczy po skończonym posiłku skorzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.

- Jest wiele osób, które deklarują chęć przekazywania środków na różne działania charytatywne. Chcemy zniwelować bariery stojące im na przeszkodzie, więc wraz z partycypującymi lokalami, dajemy im możliwość uiszczenia symbolicznej kwoty za pomocą prostego gestu. Liczymy również, że kolejne restauaracje będą wdrażać Bardzo Dobre Maniery - Agata Szczotka-Sarna, specjalistka ds. promocji w PCK.



Mimo licznych kampanii prowadzonych przez organizacje charytatywne problem niedożywienia polskich dzieci wciąż istnieje. - Przestarzały system fundraisingu działa w sposób doraźny. 700 000 niedożywionych dzieci to poważny problem społeczny, więc jego rozwiązanie powinno być ugruntowane w zmianie społecznej. Z tego względu zdecydowaliśmy się wykorzystać naturalny element naszego zachowania. Liczymy, że nowe ułożenie sztućców i związany z nim model wspierania Polskiego Czerwonego Krzyża wejdzie na stałe do naszej codzienności jako zasada dobrego wychowania – mówią Wojciech Kowalik i Maciej Kozina, innovation creatives z agencji Cheil.

Wdrażaniu nowego systemu przekazywania dotacji towarzyszy kampania opierająca się na działaniach w internecie (bdbmaniery.pck.pl), mediach społecznościowych (#bdbmaniery,  @bdbmaniery) oraz na materiałach POS (podkładki pod talerze, etui na sztućce itp.). W zależności od wyników z pierwszych kilku tygodni akcji zostanie podjęta decyzja o ogólnopolskim wprowadzaniu Bardzo Dobrych Manier.

Bardzo Dobre Maniery to element programu Godne Dzieciństwo realizowanego przez Polski Czerwony Krzyż. Celem programu Godne Dzieciństwo jest kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży z najbardziej potrzebujących rodzin. W jego ramach PCK realizuje projekty dożywiania najmłodszych.

Mechanizm przekazywania dotacji, strategię oraz kreację opracowała agencja Cheil Polska. Animacja została przygotowana przez FDR Studio.

Więcej informacji o Bardzo Dobrych Manierach na bdbmaniery.pck.pl.

*  Żródło danych: raport Głównego Urzędu Statystycznego „Ubóstwo w Polsce w 2012 roku”

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.