PCK wprowadza Bardzo Dobre Maniery

Magazyn / Aktualności

Polski Czerwony Krzyż i Cheil Polska w kooperacji z warszawskimi i krakowskimi restauratorami wprowadzają nowy model przekazywania dotacji dla niedożywionych dzieci z ubogich rodzin.

-

- Podejmujemy próbę wprowadzenia systemu, który zapewni finansowanie działań PCK na stałe i bez konieczności organizowania jednorazowych zbiórek i kampanii - mówi Marcin Talarek, head of innovation z agencji Cheil Polska.

Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł - tylko tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 000* polskich dzieci, które nie jadają go regularnie. Aby do rachunku została doliczona ta symboliczna kwota, wystarczy po skończonym posiłku skorzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.

- Jest wiele osób, które deklarują chęć przekazywania środków na różne działania charytatywne. Chcemy zniwelować bariery stojące im na przeszkodzie, więc wraz z partycypującymi lokalami, dajemy im możliwość uiszczenia symbolicznej kwoty za pomocą prostego gestu. Liczymy również, że kolejne restauaracje będą wdrażać Bardzo Dobre Maniery - Agata Szczotka-Sarna, specjalistka ds. promocji w PCK.



Mimo licznych kampanii prowadzonych przez organizacje charytatywne problem niedożywienia polskich dzieci wciąż istnieje. - Przestarzały system fundraisingu działa w sposób doraźny. 700 000 niedożywionych dzieci to poważny problem społeczny, więc jego rozwiązanie powinno być ugruntowane w zmianie społecznej. Z tego względu zdecydowaliśmy się wykorzystać naturalny element naszego zachowania. Liczymy, że nowe ułożenie sztućców i związany z nim model wspierania Polskiego Czerwonego Krzyża wejdzie na stałe do naszej codzienności jako zasada dobrego wychowania – mówią Wojciech Kowalik i Maciej Kozina, innovation creatives z agencji Cheil.

Wdrażaniu nowego systemu przekazywania dotacji towarzyszy kampania opierająca się na działaniach w internecie (bdbmaniery.pck.pl), mediach społecznościowych (#bdbmaniery,  @bdbmaniery) oraz na materiałach POS (podkładki pod talerze, etui na sztućce itp.). W zależności od wyników z pierwszych kilku tygodni akcji zostanie podjęta decyzja o ogólnopolskim wprowadzaniu Bardzo Dobrych Manier.

Bardzo Dobre Maniery to element programu Godne Dzieciństwo realizowanego przez Polski Czerwony Krzyż. Celem programu Godne Dzieciństwo jest kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży z najbardziej potrzebujących rodzin. W jego ramach PCK realizuje projekty dożywiania najmłodszych.

Mechanizm przekazywania dotacji, strategię oraz kreację opracowała agencja Cheil Polska. Animacja została przygotowana przez FDR Studio.

Więcej informacji o Bardzo Dobrych Manierach na bdbmaniery.pck.pl.

*  Żródło danych: raport Głównego Urzędu Statystycznego „Ubóstwo w Polsce w 2012 roku”

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.