wp - grudzien 2016

Jak skutecznie realizować konkursy na Facebooku?

Jak skutecznie realizować konkursy na Facebooku?

Brief.pl / Inspiracje

Case study z realizacji konkursu marki kredek Bambino i działań przeprowadzonych przez agencję Migomedia.pl.

-

Efekty kampanii i konkursu
Konkurs Bambino oraz działania z nim związane trwały od 1 lipca do 30 sierpnia 2013 roku. W tym krótkim czasie profil konkursu Bambino zgromadził 19 228 fanów. Zaangażowanie osób skupionych wokół profilu poskutkowało tym, że do 31 postów, które zostały zamieszczone na stronie konkursu na Facebooku, fani udzielili aż 5781 komentarzy, co pokazuje jak zaproponowane i prowadzone przez agencję Migomedia.pl działania aktywizowały fanów do komentowania oraz przesyłania prac konkursowych.

Najważniejsze dane:
• 19 228 fanów zgromadzonych w profilu w ciągu zaledwie 2 miesięcy
• 5781 komentarzy do 31 postów
• 1008 prac zgłoszonych do konkursu
• 24 636 oddanych głosów w głosowaniu online
• 39 423 unikalnych odwiedzin strony konkursowej www.konkursbambino.pl
• Często posty umieszczane w profilu konkursu na Facebooku miały więcej komentarzy niż samych like’ów, np. 720 komentarzy i 506 like’ów.

                       

Istota konkursu
Konkurs Bambino zorganizowany został przez firmę ST Majewski, producenta wyrobów piśmienniczych, w tym kultowych kredek Bambino wraz partnerami, firmą Mattel, Egmont Polska oraz Pearson. Doradztwem, zorganizowaniem konkursu online, czyli wykonaniem grafik, wdrożeniem aplikacji konkursowej na stronie docelowej i na Facebooku www.facebook.com/KonkursBambino oraz koordynacją działań i bieżącą obsługą zajęła się agencja interaktywna Migomedia.pl.

Poza stroną www.konkursbambino.pl/, główną osią konkursu był profil na Facebooku o nazwie Konkurs Bambino. Zadaniem dla uczestników było zaprojektowanie wzoru wymarzonego plecaka na wskazanym w aplikacji konkursowej szablonie. Dozwolonymi technikami wykonania prac plastycznych były: rysunek, malowanie lub wyklejanie. Projekt plecaka musiał nawiązywać do postaci ze wskazanych przez organizatora kategorii tematycznych: Barbie, Hot Wheels i Monster High. Konkurs skierowany był do dzieci oraz młodzieży (przedszkolaków oraz uczniów).

Wskazówki dotyczące konstrukcji aplikacji konkursowej - jak aktywizować fanów na Facebooku?

1. Funkcjonalna aplikacja dedykowana
Każdy z uczestników musiał przesłać stworzony przez siebie projekt do organizatora pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem aplikacji konkursowych, które na potrzeby zabawy, stworzyła agencja Migomedia.

2. Galeria prac i głosowanie jako element stymulujący zaangażowanie fanów
Celowo konkurs i aplikacja zostały zorganizowane tak, każda osoba mogła na bieżąco śledzić rosnącą galerię zdjęć prac konkursowych oraz ranking prac i efekty głosowania użytkowników. Mianowicie, aby zwiększyć zainteresowanie konkursem agencja interaktywna Migomedia.pl doradziła, aby oprócz głosowania komisji jury konkursu, zrobić także głosowanie online internautów na najlepsze w ich ocenie prace. Pomysł okazał się skuteczny ponieważ w głosowaniu online wzięło udział aż 24 636 osób. Na prace można było głosować przez cały czas trwania konkursu, co przełożyło się na dużą interaktywność oraz zainteresowanie konkursem.

Taka konstrukcja konkursu dodatkowo angażowała użytkowników i zachęcała do częstego odwiedzania aplikacji na Facebooku oraz strony WWW oraz do powiadamiania znajomych o konkursie i głosowaniu.

3. Sposoby na zwiększenie zasięgu i interaktywności
W czasie trwania konkursu na profilu na Facebooku zostało zamieszczonych 31 postów związanych tematycznie z kategoriami konkursowymi. Każdy z postów był zawsze aktywnie komentowany, like’owany, a także udostępniany przez osoby lubiące Konkurs Bambino na swoich tablicach na FB. Często posty umieszczane w profilu konkursu na Facebooku miały więcej komentarzy niż samych like’ów, np. 720 komentarzy i 506 like’ów. Migomedia planując umieszczanie kolejnych postów w profilu konkursowym na Facebooku starała się umieszczać je nie tylko o odpowiednich godzinach, ale również i w odpowiednie dni tygodnia, np. w piątek. Tym samym świadomie zwiększała ich interaktywność jak również zasięg i liczbę komentarzy, które pojawiały się przez weekend.

4. Promowanie oferty produktowej klienta w przyjazny sposób
Co więcej do zamieszczanych postów dołączane były grafiki pasujące tematycznie do wpisu jak również zdjęcia wybranych nowości produktowych. Dzięki temu konkurs oprócz zabawy także promował najnowszą ofertę firmy.

Nagrodami w konkursie głównym były przybory szkolne, które ze względu na początek roku szkolnego były użytecznymi i przydatnymi upominkami dla zwycięzców.

5. Kolejne powody, by wracać na fan page’a
W czasie trwania całego konkursu agencja doradziła również zorganizowanie kilku mini quizów z symbolicznymi nagrodami w postaci komiksów (10 szt. Komiksów Hot Wheels, Barbie i Monster High) oraz 10 zaproszeń na premierę filmu Barbie. Fani bardzo chętnie odpowiadali na pytania ze znajomości oferty produktowej i komentowali zagadki, przez co znacznie rosła wirusowość profilu. Dzięki takiemu zabiegowi, osoby zgromadzone wokół fan page’a nie dostawały tylko i wyłącznie powiadomień zachęcających do wzięcia udziału w konkursie głównym. Pisanie tylko i wyłącznie o samym konkursie Bambino i zachęcanie do zaprojektowania wymarzonego plecaka mogłoby odnieść zupełnie inny skutek, zniechęcając fanów do wzięcia w nim udziału oraz „odlubienia” profilu na Facebooku.

6. Reklamy targetowane
Ponadto w celu jak najszerszego poinformowania i dotarcia do grupy docelowej zostały również stworzone i uruchomione reklamy Facebook Ads oraz reklamy AdWords. Reklamy były na bieżąco monitorowane i w razie potrzeby optymalizowane przez agencję.

Podsumowanie
Profil na Facebooku został stworzony na potrzeby konkursu, dlatego też przed agencją interaktywną Migomedia.pl było nie lada wyzwanie, aby tak zaangażować grupę docelową, żeby o konkursie dowiedziało się jak najwięcej osób. Kolejną „przeszkodą” mógł okazać się krótki czas, w którym przeprowadzany był konkurs oraz okres wakacyjny, w którym się odbywał. Jednak odpowiednia konstrukcja aplikacji i strategia komunikacji pozwoliły na osiągnięcie oczekiwanych efektów.

::

O autorze
Małgorzata Bednarek, dyrektor ds. strategii sprzedażowych w agencji interaktywnej Migomedia specjalizującej się w projektowaniu profesjonalnych sklepów i serwisów WWW, zaawansowanych systemów e-commerce oraz w marketingu internetowym. (www.migomedia.pl). Wśród klientów agencji są m.in. Merlin.pl, Komandor, Iveco, Konica Minolota, TVP, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, itd.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.