Mazury - cud Facebooka?

Mazury  - cud Facebooka?

Brief for Poland / Wiedza

Sotrender Research Team przeanalizował działania profili poświęconych regionom. Której ze stron udało się w okresie wakacyjnym zaangażować największą liczbę użytkowników, a który z regionów opublikował najbardziej interaktywny post? Zapraszamy do lektury.

-

Wakacje to okres wzmożonej aktywności regionów, które, podobnie jak miasta, doceniają powoli zalety promocji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W trakcie dwóch tylko wakacyjnych miesięcy, czyli lipca i sierpnia, 20 analizowanych stron poświęconych regionom opublikowało łącznie 1394 wpisy, co daje średnio niemal 35 wpisów opublikowanych przez strony w ciągu miesiąca. Wzmożoną aktywność profile regionów odnotowały w lipcu, kiedy na stronach umieszczonych zostało łącznie 790 wpisów, o 186 statusów więcej niż w sierpniu.

Mazury i Bieszczady na szczycie
Zdecydowanym faworytem wśród regionów są Mazury. Poświęcony im profil “Mazury Cud Natury”, którego popularność znacznie wzrosła w efekcie kampanii promującej Mazury, zajmuje pierwszą pozycję zarówno w rankingu pod względem liczby fanów i jej zmiany, jak również zaangażowania użytkowników. Za Mazurami w obu rankingach uplasowały się Bieszczady i Małopolska.



Jak widać na powyższym wykresie, Mazury i Bieszczady pod względem liczby fanów zostawiają daleko w tyle goniące je strony poświęcone Małopolsce oraz Podkarpackiej Strefie Wrażeń. Profil Małopolski radzi sobie jednak bardzo dobrze, bo chociaż sporo brakuje mu do pierwszej dwójki, to w ciągu dwóch miesięcy zanotował pięciokrotnie wyższy wzrost fanów, których liczba wzrosła o 53 proc.

Najbardziej interaktywne posty
Co ciekawe, najbardziej interaktywny post wcale nie został opublikowany ani przez jeden z pierwszej trójki najbardziej angażujących ani interaktywnych profili regionalnych.  Jego autorem był profil, który w rankingu pod względem Interactivity Index, czyli autorskiego wskaźnika Sotrendera zliczającego wszystkie aktywności dziejące się w obrębie fanpage’a, uplasował się na pozycji 7., czyli Świętokrzyskie. Interactivity Index tego postu wyniosło 4357.

 

            

Autorem drugiego najbardziej interaktywnego wpisu, którego Interactivity Index wyniosło 3003 była Małopolska. Profil Mazury Cud Natury opublikował dopiero trzeci post o najwyższym Interactivity Index w analizowanym okresie, wynoszącym 2843.

::

Analizą objęte zostały 1394 wpisy opublikowane przez 20 profili poświęconym regionom w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia. 2013 r.

::

Cały raport dostępny jest pod adresem http://blog.sotrender.com/pl/

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.