Mazury - cud Facebooka?

Mazury  - cud Facebooka?

Brief for Poland / Wiedza

Sotrender Research Team przeanalizował działania profili poświęconych regionom. Której ze stron udało się w okresie wakacyjnym zaangażować największą liczbę użytkowników, a który z regionów opublikował najbardziej interaktywny post? Zapraszamy do lektury.

-

Wakacje to okres wzmożonej aktywności regionów, które, podobnie jak miasta, doceniają powoli zalety promocji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W trakcie dwóch tylko wakacyjnych miesięcy, czyli lipca i sierpnia, 20 analizowanych stron poświęconych regionom opublikowało łącznie 1394 wpisy, co daje średnio niemal 35 wpisów opublikowanych przez strony w ciągu miesiąca. Wzmożoną aktywność profile regionów odnotowały w lipcu, kiedy na stronach umieszczonych zostało łącznie 790 wpisów, o 186 statusów więcej niż w sierpniu.

Mazury i Bieszczady na szczycie
Zdecydowanym faworytem wśród regionów są Mazury. Poświęcony im profil “Mazury Cud Natury”, którego popularność znacznie wzrosła w efekcie kampanii promującej Mazury, zajmuje pierwszą pozycję zarówno w rankingu pod względem liczby fanów i jej zmiany, jak również zaangażowania użytkowników. Za Mazurami w obu rankingach uplasowały się Bieszczady i Małopolska.



Jak widać na powyższym wykresie, Mazury i Bieszczady pod względem liczby fanów zostawiają daleko w tyle goniące je strony poświęcone Małopolsce oraz Podkarpackiej Strefie Wrażeń. Profil Małopolski radzi sobie jednak bardzo dobrze, bo chociaż sporo brakuje mu do pierwszej dwójki, to w ciągu dwóch miesięcy zanotował pięciokrotnie wyższy wzrost fanów, których liczba wzrosła o 53 proc.

Najbardziej interaktywne posty
Co ciekawe, najbardziej interaktywny post wcale nie został opublikowany ani przez jeden z pierwszej trójki najbardziej angażujących ani interaktywnych profili regionalnych.  Jego autorem był profil, który w rankingu pod względem Interactivity Index, czyli autorskiego wskaźnika Sotrendera zliczającego wszystkie aktywności dziejące się w obrębie fanpage’a, uplasował się na pozycji 7., czyli Świętokrzyskie. Interactivity Index tego postu wyniosło 4357.

 

            

Autorem drugiego najbardziej interaktywnego wpisu, którego Interactivity Index wyniosło 3003 była Małopolska. Profil Mazury Cud Natury opublikował dopiero trzeci post o najwyższym Interactivity Index w analizowanym okresie, wynoszącym 2843.

::

Analizą objęte zostały 1394 wpisy opublikowane przez 20 profili poświęconym regionom w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia. 2013 r.

::

Cały raport dostępny jest pod adresem http://blog.sotrender.com/pl/

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?