Mazury - cud Facebooka?

Mazury  - cud Facebooka?

Brief for Poland / Wiedza

Sotrender Research Team przeanalizował działania profili poświęconych regionom. Której ze stron udało się w okresie wakacyjnym zaangażować największą liczbę użytkowników, a który z regionów opublikował najbardziej interaktywny post? Zapraszamy do lektury.

-

Wakacje to okres wzmożonej aktywności regionów, które, podobnie jak miasta, doceniają powoli zalety promocji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W trakcie dwóch tylko wakacyjnych miesięcy, czyli lipca i sierpnia, 20 analizowanych stron poświęconych regionom opublikowało łącznie 1394 wpisy, co daje średnio niemal 35 wpisów opublikowanych przez strony w ciągu miesiąca. Wzmożoną aktywność profile regionów odnotowały w lipcu, kiedy na stronach umieszczonych zostało łącznie 790 wpisów, o 186 statusów więcej niż w sierpniu.

Mazury i Bieszczady na szczycie
Zdecydowanym faworytem wśród regionów są Mazury. Poświęcony im profil “Mazury Cud Natury”, którego popularność znacznie wzrosła w efekcie kampanii promującej Mazury, zajmuje pierwszą pozycję zarówno w rankingu pod względem liczby fanów i jej zmiany, jak również zaangażowania użytkowników. Za Mazurami w obu rankingach uplasowały się Bieszczady i Małopolska.



Jak widać na powyższym wykresie, Mazury i Bieszczady pod względem liczby fanów zostawiają daleko w tyle goniące je strony poświęcone Małopolsce oraz Podkarpackiej Strefie Wrażeń. Profil Małopolski radzi sobie jednak bardzo dobrze, bo chociaż sporo brakuje mu do pierwszej dwójki, to w ciągu dwóch miesięcy zanotował pięciokrotnie wyższy wzrost fanów, których liczba wzrosła o 53 proc.

Najbardziej interaktywne posty
Co ciekawe, najbardziej interaktywny post wcale nie został opublikowany ani przez jeden z pierwszej trójki najbardziej angażujących ani interaktywnych profili regionalnych.  Jego autorem był profil, który w rankingu pod względem Interactivity Index, czyli autorskiego wskaźnika Sotrendera zliczającego wszystkie aktywności dziejące się w obrębie fanpage’a, uplasował się na pozycji 7., czyli Świętokrzyskie. Interactivity Index tego postu wyniosło 4357.

 

            

Autorem drugiego najbardziej interaktywnego wpisu, którego Interactivity Index wyniosło 3003 była Małopolska. Profil Mazury Cud Natury opublikował dopiero trzeci post o najwyższym Interactivity Index w analizowanym okresie, wynoszącym 2843.

::

Analizą objęte zostały 1394 wpisy opublikowane przez 20 profili poświęconym regionom w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia. 2013 r.

::

Cały raport dostępny jest pod adresem http://blog.sotrender.com/pl/

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.