Mazury - cud Facebooka?

Mazury  - cud Facebooka?

Brief for Poland / Wiedza

Sotrender Research Team przeanalizował działania profili poświęconych regionom. Której ze stron udało się w okresie wakacyjnym zaangażować największą liczbę użytkowników, a który z regionów opublikował najbardziej interaktywny post? Zapraszamy do lektury.

-

Wakacje to okres wzmożonej aktywności regionów, które, podobnie jak miasta, doceniają powoli zalety promocji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W trakcie dwóch tylko wakacyjnych miesięcy, czyli lipca i sierpnia, 20 analizowanych stron poświęconych regionom opublikowało łącznie 1394 wpisy, co daje średnio niemal 35 wpisów opublikowanych przez strony w ciągu miesiąca. Wzmożoną aktywność profile regionów odnotowały w lipcu, kiedy na stronach umieszczonych zostało łącznie 790 wpisów, o 186 statusów więcej niż w sierpniu.

Mazury i Bieszczady na szczycie
Zdecydowanym faworytem wśród regionów są Mazury. Poświęcony im profil “Mazury Cud Natury”, którego popularność znacznie wzrosła w efekcie kampanii promującej Mazury, zajmuje pierwszą pozycję zarówno w rankingu pod względem liczby fanów i jej zmiany, jak również zaangażowania użytkowników. Za Mazurami w obu rankingach uplasowały się Bieszczady i Małopolska.



Jak widać na powyższym wykresie, Mazury i Bieszczady pod względem liczby fanów zostawiają daleko w tyle goniące je strony poświęcone Małopolsce oraz Podkarpackiej Strefie Wrażeń. Profil Małopolski radzi sobie jednak bardzo dobrze, bo chociaż sporo brakuje mu do pierwszej dwójki, to w ciągu dwóch miesięcy zanotował pięciokrotnie wyższy wzrost fanów, których liczba wzrosła o 53 proc.

Najbardziej interaktywne posty
Co ciekawe, najbardziej interaktywny post wcale nie został opublikowany ani przez jeden z pierwszej trójki najbardziej angażujących ani interaktywnych profili regionalnych.  Jego autorem był profil, który w rankingu pod względem Interactivity Index, czyli autorskiego wskaźnika Sotrendera zliczającego wszystkie aktywności dziejące się w obrębie fanpage’a, uplasował się na pozycji 7., czyli Świętokrzyskie. Interactivity Index tego postu wyniosło 4357.

 

            

Autorem drugiego najbardziej interaktywnego wpisu, którego Interactivity Index wyniosło 3003 była Małopolska. Profil Mazury Cud Natury opublikował dopiero trzeci post o najwyższym Interactivity Index w analizowanym okresie, wynoszącym 2843.

::

Analizą objęte zostały 1394 wpisy opublikowane przez 20 profili poświęconym regionom w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia. 2013 r.

::

Cały raport dostępny jest pod adresem http://blog.sotrender.com/pl/

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.