DB Schenker o przyszłości CSR w Polsce

DB Schenker o przyszłości CSR w Polsce

Brief.pl / CSR

DB Schenker Logistics w Polsce opublikował raport społeczny za lata 2011-2012. Paulina Koszewska, specjalista ds. marketingu Schenker opowiada o najważniejszych zobowiązaniach i celach przyjętych w strategii CSR, a także o nowym standardzie raportowania GRI G4 i przyszłości CSR w Polsce.

-

Jakie są główne dobrowolne zobowiązania i cele przyjęte w Państwa strategii CSR i w raporcie społecznym? Jakich obszarów dotyczą?

W Strategii Odpowiedzialności Społecznej DB Schenker Logistics wyróżniamy trzy główne obszary działań, do których dostosowujemy nasze cele i zobowiązania. Są to: ekonomia, społeczeństwo i ekologia.

Cele dotyczące obszaru ekonomia to przede wszystkim: stałe podwyższanie jakości obsługi klientów, realizowanie polityki compliance i tworzenie odpowiedzialnych łańcuchów dostaw. Stawiamy na partnerską współpracę z klientami oraz dostawcami, w tym przede wszystkim z firmami transportowymi i zatrudnianymi przez nich kurierami. W związku z tym chcemy wdrożyć w pełni Kodeks Dostawców, a także kontynuować jeden z kluczowych programów naszej firmy – Akademię Przewoźnika i Kuriera Premium.

W obszarze społeczeństwo dążymy do tego, aby być preferowanym pracodawcą i dobrym sąsiadem. W tym celu przyjmujemy kilka zobowiązań:
•    dążenie do stałego rozwoju pracowników i kurierów – inwestowanie w szkolenia, przygotowywanie awansów, program innowacyjności;
•    zwiększanie bezpieczeństwa w miejscu pracy dla pracowników i kurierów – prowadzimy monitoring środowiska pracy i na tej podstawie wyznaczamy wytyczne, monitorujemy liczbę wypadków drogowych, uczymy zasad bezpiecznej jazdy, promujemy zdrowy tryb życia;
•    kontynuacja współpracy z uczelniami i studentami – obecnie współpracujemy z 12 uczelniami, tworząc programy edukacyjne, prowadząc warsztaty dla studentów, uczestnicząc w konferencjach; prowadzimy także dedykowaną stronę internetową www.dbchenker-student.pl, a także nowoczesny program stażowy „Sales Consulting Trainee Programme”;
•    wzmacnianie relacji ze społecznościami lokalnymi – poprzez prowadzenie cyklicznego badania „DB Schenker jako preferowany sąsiad”, projekty wolontariatu pracowniczego realizowane lokalnie oraz współpracę z organizacjami pozarządowymi.

Jeśli chodzi o ekologię, bardzo ważny jest dla naszej firmy rozwój ekologicznych usług i narzędzi dla klientów, np. raport emisji spalin, eko-kalkulator itp. Dążymy także do tego, aby rozwijać transport kolejowy i intermodalny, oraz zmniejszać emisję CO2 w łańcuchach dostaw. Osiągamy to dzięki szkoleniom dla kierowców z eco-drivingu – ekologicznej i bezpiecznej jazdy, optymalizacji wypełnienia pojazdów, korzystaniu z nowoczesnej floty, a także redukcji zużycia mediów w terminalach i magazynach.

Do każdego z tych trzech obszarów przypisane są ściśle określone wskaźniki i projekty, dzięki którym mierzymy poziom osiągnięcia celów, np.:
•    wskaźnik ogólnej satysfakcji pracowników, kurierów, przewoźników;
•    procent osób, które zmieniły stanowisko pracy (awanse pionowe i poziome);
•    liczba godzin szkoleniowych na jednego pracownika w roku;
•    procent pracowników, którzy wdrożyli przynajmniej jeden KAIZEN (usprawnienie, ulepszenie, stosowane w terminologii kultury LEAN);
•    liczba aplikacji do programu stażowego na jedno miejsce stażowe;
•    stopień rozwoju logistyki kolejowej;
•    wykorzystanie ekologicznych narzędzi przez klientów.


Co sądzą Państwo o nowym standardzie raportowania GRI 4.0? Czy będziecie wg niego publikować kolejny raport?

Nowe standardy raportowania GRI 4.0 zostały stworzone przez międzynarodową grupę ekspertów z organizacji, które od lat raportują według wytycznych GRI. Ważną różnicą między obecnymi a nowymi standardami jest brak poziomów aplikowania w GRI 4.0. W mojej opinii jest to pozytywna zmiana, ponieważ nie jest najistotniejszy podział firm ze w względu na rozległość czy ilość wskaźników. Ważne, aby każda organizacja mogła pokazać swoje kluczowe działania i specyfikę danej branży.

W DB Schenker Logistics mamy 2-letni cykl raportowania, zatem następny raport społeczny, który opublikujemy na początku 2015 roku, z pewnością przygotujemy według najnowszego standardu GRI 4.0.

Jak, Pani zdaniem, będzie rozwijał się CSR w Polsce?

Obecnie posiadanie spójnej strategii CSR i raportowanie społeczne według GRI to wyróżnik na polskim rynku i przewaga konkurencyjna dla firm, które to realizują. Natomiast w niedalekiej przyszłości te tendencje będą coraz bardziej popularne i staną się standardem w zarządzaniu organizacją. Będą temu sprzyjać także przyszłe regulacje prawne, np. Unii Europejskiej, które wymuszą raportowanie całościowego wpływu przedsiębiorstw na rynek i społeczeństwo.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?