Twitter trafi na giełdę jeszcze w tym roku?

Twitter trafi na giełdę jeszcze w tym roku?

Brief.pl / Technologie

W dniach kiedy akcje Facebooka notują najlepsze wyniki w swojej historii, na rynku firm technologicznych coraz głośniej mówi się o możliwym debiucie giełdowym kolejnego serwisu społecznościowego - Twittera.

-

- Ruchy, które obecnie wykonują jednoznacznie prowadzą do debiutu giełdowego. Myślę, że może to się stać jeszcze w tym roku lub na początku 2014 roku - powiedział Reutersowi saudyjski książę Alwaleed bin Talal, jeden z najbogatszych ludzi świata, który zainwestował w Twittera 300 mln dol. w 2011 roku.

Książę bin Talal dodał również, że nie zamierza pozbywać się swoich udziałów w amerykańskim serwisie mikroblogowym ani teraz, ani po ewentualnym debiucie giełdowym.

- Twitter to jedna z naszych kluczowych inwestycji - dodał saudyjski książę.

Informacje o IPO (Initial Public Offering - pierwsza publiczna oferta akcji, czyli debiut giełdowy) zostały potwierdzone przez Twittera - firma ogłosiła, że złożyła odpowiednie dokumenty do instytucji regulującej amerykański rynek finansowy. Nie zaznaczono jednak na jakim parkiecie serwis chce wyemitować swoje akcje. Spekuluje się głównie o giełdzie w Nowym Jorku lub ponadregionalnym rynkiem NASDAQ, na którym jest notowanym Facebook.

Trudno w tej chwili na poważnie oceniać czy debiut giełdowy Twittera będzie sukcesem. Opinie na temat IPO Facebooka były podzielone, a w długim okresie okazało się, że racje mieli ci, którzy twierdzili, że to dobry ruch ze strony Marka Zuckerberga i jego firmy.

IPO Twittera może oznaczać, że w najpopularniejszym serwisie mikroblogowym pojawią się nowe formaty reklamowe. Ostatnie ruchy akwizycyjne Twittera (zakup Trendrr i Marakana) mogą wskazywać na to, że będą one oscylować w kierunku reklamy wideo i powiązanej z segmentem health and fitness.

Serwis kierowany przez Dicka Costolo chce też uniknąć zarzutów o kłopoty z monetyzacją mobile'u, jak to miało miejsce z Facebookiem, i dlatego też kupił za 350 mln dol. firmę MoPub, która właśnie tym się zajmuje.

Jeśli nowe formaty reklamowe na Twitterze będą wyglądały tak jak jest to planowane na Instagramie - sponsorowane wyniki wyszukiwania i akcje związane z hashtagami - to użytkownicy raczej nie powinni się odwrócić od "ćwierkacza".

Jednakże łaska użytkowników na pstrym koniu jeździ. Tak samo jak łaska reklamodawców.

Źródło: Reuters; photo: Andreas Eldh/CC

Przeczytaj też:

Jak wybrać właściwy hashtag?

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.